סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22 מימין דניאל גבאי ו מיכאל גבאי מייסדי טריגו trigo
מימין דניאל גבאי ומיכאל גבאי מייסדי טריגו ( צילום: אביגיל עוזי)

ענקית הקמעונאות טסקו פותחת שלוש חנויות אוטונומיות עם טריגו הישראלית

החנויות יאפשרו קנייה ללא עמדות תשלום, על בסיס הטכנולוגיה שפיתחה החברה הישראלית. החנות הראשונה נפתחה השבוע ברחוב Chiswell בלונדון. בחודשים הקרובים יצטרפו אליה חנויות נוספות ב-Pars Way ובאסטון בברמינגהם

ענקית הקמעונאות הבריטית Tesco הודיעה על פתיחת שלוש חנויות אוטונומיות על בסיס הטכנולוגיה שפיתחה חברת טריגו הישראלית. החנויות יאפשרו קנייה ללא עמדות תשלום והראשונה מביניהן נפתחה השבוע ברחוב Chiswell בלונדון. בחודשים הקרובים יצטרפו אליה חנויות נוספות ב-Pars Way, בלונדון, ובאסטון בברמינגהם, שלושת החנויות החדשות מצטרפות לשתי חנויות שכבר נפתחו באזור לונדון. ההכנסה המשוערת לטריגו מכל חנות מוערכת במיליוני דולרים בודדים.
רשת טסקו הינה קמעונאית המזון הרביעית בגודלה בעולם עם הכנסות של כ-74 מיליארד דולר ומעל ל- 7,000 חנויות ב- 11 מדינות ברחבי העולם. החנויות החדשות יאפשרו לקונים שיפעילו את אפליקציית הרשת לאסוף את המוצרים שהם מעוניינים בהם, אם בעגלת הסופר, בנשיאה בידיים או בתיק או שק פרטי, ולצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף, כולל פירות וירקות, אוכל מוכן או קפוא ומוצרים בתפזורת ובמבצעים, וזאת על ידי שילוב של מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקנייה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה.
טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ״ל הטכנולוגיה, ומעסיקה כיום כ-200 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בבריטניה, גרמניה, הולנד וארה"ב. החברה גייסה 204 מיליון דולר מאז הקמתה ממשקיעים וקרנות בינלאומיות וכן בהשקעות אסטרטגיות של טסקו ושל ענקית הקמעונאות הגרמנית REWE, שאף הטמיעה את הפתרון של טריגו בחנויות בברלין ובקלן.
טריגו עובדת עם רשתות סופרמרקטים נוספות מהגדולות בעולם, ביניהן רשת Wakefern האמריקאית, רשת ALDI הגרמנית ורשת הדיסקאונט הגרמנית Netto. לאחרונה נחנכה חנות שופרסל בתל אביב, הפועלת בטכנולוגיה של טריגו ומציעה לקונים אפשרות קנייה היברידית, באמצעות המערכת הממוחשבת או קנייה רגילה בקופה. על פי הערכה יש כיום 500 אלף סופרמרקטים ברחבי העולם שמתאימים להסבה לניהול אוטונומי.