סגור

על השאלטר: בחברת חשמל מעכבים את הרכבת הקלה

בנת"ע טוענים כי עובדי חברת החשמל מונעים מהם להתקדם בעבודות הרכבת הקלה, שבמסגרתן יש להתקין תשתיות חשמל, וכבר מעל חמישה ימים הם נוקטים עיצומים ולא מנפיקים אישורי עבודה לקבלנים של נת"ע

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, שלח מכתב לחברי ועדת ההיגוי שמלווה את הקמת הרכבת הקלה בגוש דן בדרישה ל"סיוע דחוף" בנוגע לעיצומי חברת החשמל. לדבריו, עובדי חברת החשמל מונעים מנת"ע להתקדם בעבודות הרכבת הקלה, שבמסגרתן יש להתקין תשתיות חשמל, וכבר חמישה ימים הם נוקטים עיצומים ולא מנפיקים אישורי עבודה לקבלנים של נת"ע: "העיצומים הנ"ל פוגעים בעבודות אינפרא 1 של הקווים הירוק והסגול ודוחים את ההתקדמות לעבר עבודות אינפרא 2".
בנת"ע ובאוצר סבורים כי ועד העובדים מעכב את עבודות הרכבת הקלה מפני שזה המקום שהכי "כואב" למדינה, ובאופן הזה הם לוחצים על האוצר להיענות לדרישותיהם. בנת"ע חוששים בעיקר מפגיעה בעבודות הרכבת הקלה של הקו הירוק והסגול, ולטענת גורמים המעורים בפרויקט הוועד מונע כל פעילות במרחב ולא מאפשר לנת"ע גם לפעול באופן עצמאי.
החיכוכים בין חברת החשמל לבין נת"ע אינם חדשים, ואלו נובעים מהממשקים הרבים בין התשתיות של שתי החברות הממשלתיות. במשרד התחבורה עוסקים בנושא כבר תקופה ארוכה ושם סבורים כי האשמה אינה רובצת על צד אחד, ועבודה שנעשתה על ידי המשרד מצאה כי יש יותר מ-15 סוגים שונים של בעיות בממשקים בין החברות – כאשר חלק מהבעיות בכלל נובעות מדרישות של רשות החשמל. חוק המטרו, שלא עבר בכנסת הקודמת, היה אמור לעסוק בין השאר בטיוב רגולציה ותיאום תשתיות בין החברות הממשלתיות השונות.
מנת"ע נמסר: "נת"ע פועלת לתיאום מלא מול חברת החשמל, התשתית הקריטית והמורכבת ביותר בעבודות הרכבת הקלה".
מחברת החשמל נמסר: "חברת החשמל מנהלת הידברות רציפה עם גורמי המדינה ועם נציגות העובדים בעקבות העיצומים אשר ננקטים לאחרונה על ידי העובדים. בעקבות ההידברות צומצמו משמעותית צעדי העיצומים, והחברה ממשיכה בהידברות רציפה ואינטנסיבית מול כלל הגורמים הרלבנטיים ביחס לעיצומים שנותרו. החברה תפעל באמצעים העומדים לרשותה במטרה להביא לסיומם מוקדם ככל הניתן".
בוועד עובדי חברת החשמל סירבו להתייחס לנושא.