סגור
גג דו"ח טכנולוגי עומר כביר דסקטופ

דו"ח טכנולוגי
הכירו את פרג אגרוואל: המהנדס שנכנס לנעלי מייסד טוויטר ומסמן את עתידה

המסר במינוי של אגרוואל, איש טכנולוגיה מובהק, משדר כי הפתרון לבעיות העיקריות של הרשת כמו ניטור תכנים, הגנה על פרטיות משתמשים, מלחמה בפייק ניוז ובתוכן שטנה מצוי בפיתוחים טכנולוגים חדשים ולא במדיניות; המשימה העיקרית של המנכ"ל החדש צפויה להיות עמידה ביעד השאפתני שהציבה טוויטר - להכפיל את ההכנסה השנתית שלה עד 2023

התפיסה המקובלת היא שמנהיגים בוחרים ומקיפים את עצמם באנשים שדומים להם. לא מתוך בחירה מודעת, פשוט כי המוח האנושי נמשך לאנשים שנראים כמונו, מתנהגים כמונו, עם ניסיון חיים ואישיות דומים לשלנו. אבל קשה לחשוב על שני טיפוסים מנוגדים יותר ממנכ"ל טוויטר היוצא, ג'ק דורסי, ומחליפו המיועד, סמנכ"ל הטכנולוגיות של הרשת החברתית פָּרָג אגרוואל.
הראשון, בן 45, מיליארדר-סלב, טיפוס מוחצן ורב פעלים, שנוהג לכתוב על תחביביו האישיים, מוזיקה וביטקוין והיה מספיק רב-תושייה על מנת לנהל שתי חברות טכנולוגיה משפיעות במקביל. מהדמויות המוכרות בעמק הסיליקון, מרואיין ומרצה מבוקש, במידה רבה הוא הדבר הקרוב ביותר שיש לקלישאה מציאותית של מייסד הייטק. אגרוואל (37), מנגד, הוא דמות אלמונית כמעט לחלוטין. יליד הודו, סימן שאלה ששמו לא היה ידוע לרבים מחוץ לחברה. לפי דיווח של הניו יורק טיימס, אפילו בטוויטר היו שהופתעו מהמינוי.
3 צפייה בגלריה
פאראג אגרוול מנכ"ל טוויטר החדש מחליף את ג'ק דורסי parag Agrawal
פאראג אגרוול מנכ"ל טוויטר החדש מחליף את ג'ק דורסי parag Agrawal
פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר החדש
3 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי מייסד טוויטר מייסדים שהודחו
ג'ק דורסי מייסד טוויטר מייסדים שהודחו
ג'ק דורסי, מייסד טוויטר
(צילום: רויטרס)
הוא מקבל חברה שאולי מצבה לא חמור כמו זה של פייסבוק, אבל זה בערך הדבר הטוב ביותר שאפשר להגיד עליה, וייאלץ להתמודד עם אתגרים כמו ביקורת מתמשכת על החלטה לחסום לצמיתות את נשיא ארה"ב הכושל דונלד טראמפ וחיכוכים עם המפלגה השולטת בהודו, ולבצע הישגים כמו האצת הגידול במשתמשים ובהכנסות, ושמירה על רלוונטיות בעידן שבו המאני-מייקר המרכזי שלה (ע"ע, אחד הגרועים שבנשיאי ארה"ב) כבר לא שם כדי להבטיח טראפיק קבוע של אוהדים ושונאים.
על האופן שבו יתמודד עם אתגרים אלו, ועל האסטרטגיה הרחבה שיתווה ביחד עם הדירקטוריון, אפשר ללמוד מהעבר המקצועי של אגרוואל, המנכ"ל הצעיר ביותר אי-פעם של חברה במדד S&P 500. בוגר מדעי המחשב והנדסה מהמכון הטכנולוגי ההודי במומביי ובעל תואר ד"ר במדעי המחשב מסטנפורד. "יש לו כישורים מתמטיים ותיאורטיים, וזה משמעותי מאוד", אמרה לניו יורק טיימס פרופ' ג'ניפר ווידום מסטנפורד, שהנחתה את אגרוואל בעבודת הדוקטורט שלו. "אם אתה טוב בתיאוריה, יש לך יכולת להיות אנליטי, להסיק מסקנות, לקבל החלטות".

הוביל את פיתוח הבינה המלאכותית בטוויטר

אגרוואל עבד במיקרוסופט, יאהו ו-AT&T לפני שהצטרף לטוויטר כמהנדס ב-2011. הוא התבלט במהירות בזכות כישוריו הטכניים ושלוש שנים מאוחר יותר, כשדורסי, אז יו"ר טוויטר, ביקש לפתח את יכולות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה של החברה הוא פנה לאגרוואל בבקשה להוביל את הפיתוח בתחום. צוות הפרסומות היה בין הראשונים בחברה לעשות שימוש בלמידת מכונה, ואגרוואל הוביל שם פיתוחים שאפשרו לטרגט פרסומות בצורה מדויקת יותר, וכך להגדיל את הכנסות החברה. ב-2017 מינה דורסי את אגרוואל לסמנכ"ל טכנולוגיות במטרה שיוביל מהפך בתשתיות החברה ויאיץ את הכניסה שלה לטכנולוגיות חדשות כמו בלוקצ'יין. עם מינויו למנכ"ל, הוא מצטרף לשורה של אנשי טכנולוגיה ילידי הודו שמובילים כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, ובהם סונדאר פיצ'איי מגוגל, סאטיה נאדלה ממיקרוסופט וארווינג קרישנה מ-IBM.
יש משהו כמעט מיושן במינוי אדם טכנולוגי לעמוד בראש חברת טכנולוגיה, בטח בעידן הנוכחי שבו הטכנולוגיה נראית כמשנית לבעיות שפלטפורמות חברתיות מקוונות מתמודדות איתן – כמו ניטור תכנים, הגנה על פרטיות משתמשים, מלחמה בפייק ניוז ובתוכן שטנה, והקצנה של משתמשים. אף שרבים מהפתרונות לבעיות אלו הם טכנולוגיים, מתגבשת באחרונה תפיסה שבעיית הייסוד אינה בטכנולוגיה אלא במדיניות שמאחוריה. ראינו את זה היטב בעקבות החשיפות השונות סביב מסמכי פייסבוק המודלפים, שהדגימו פעם אחר פעם איך החברה תיעדפה צמיחה וגידול במספר המשתמשים על פני הגנה על פרטיותם ובטיחותם. הבעיה לא היתה הטכנולוגיה, אלא המדיניות שהנחתה את פייסבוק בפיתוח וביישום שלה.
הבעיות של טוויטר בתחום זה לא חמורות כמו של פייסבוק, או לפחות לא נתפסות ככאלו – החברה מושכת הרבה פחות אש ותשומת לב ציבורית בגלל גודלה הקטן יחסית וכן מכיוון שמיהרה לעשות מהלכים פשוטים שפייסבוק הסתבכה אתם, כמו איסור על פרסומות פוליטיות או צנזור ובהמשך חסימת טראמפ. אבל גם היא מתמודדת עם אתגרים דומים. המינוי של אגרוואל, ללא ספק אדם מוכשר וראוי אך בעל ניסיון עסקי מועט בתחומים כמו קביעת מדיניות וניהול הצד העסקי/מסחרי של החברה, משדרת מסר ברור שלפיו בטוויטר סבורים שיש פתרון לאתגרים השונים הללו, ושהפתרון לא נמצא בתחומים כמו כללי קהילה או מדיניות מחיקת תכנים, אלא בפיתוחים טכנולוגיים חדשים.

כניסה לאזורים חדשים כמו לייב אודיו ומנויים בתשלום

מעבר לכך, המינוי של אגרוואל אמור להאיץ את פיתוח המוצרים והכניסה של טוויטר לתחומים חדשים, אזורים שמסורתית היא נחשבת לאיטית בהם, בדגש על תחומים כמו לייב אודיו ומנויים בתשלום – שני תחומי פעילות שלהם נכנסה החברה לאחרונה. גם אסטרטגיה זו, גיוון תמהיל המוצרים של החברה ואופן הפעילות והתגמול בפלטפורמה, יכולה להיות פתרון לחלק מהאתגרים שטוויטר מתמודדת אתם, ובמובן זה מינוי אגרוואל תואם אותה.
3 צפייה בגלריה
טוויטר Twitter
טוויטר Twitter
טוויטר
(Credit: Shutterstock)
המשימה העיקרית של המנכ"ל החדש צפויה להיות עמידה ביעד השאפתני שהציבה טוויטר בפברואר 2021 להכפיל את ההכנסה השנתית שלה עד 2023, ולהגדיל את מספר המשתמשים הפעילים שלה ב-20% בשנה לאורך שלוש השנים הבאות. אף שיש דרכים מגוונות להגיע ליעדים אלו, מוצרים ושירותים חדשים מספקים את הנתיב המבטיח ביותר ושם כישוריו של אגרוואל יהיו במקום. "המסר המרכזי כאן הוא הביצועים של טוויטר", אמר אנליסט בלומברג אינטליג'נס, מנדיפ סינג'. "הם אף פעם לא הצליחו להוון את רמת הפעילות הגבוהה שהיתה להם כמו שפלטפורמות מדיה אחרות הצליחו".
ההצלחה או הכישלון של אגרוואל גם יהוו אבן בוחן לאיזו גרסה של עמק הסיליקון רלוונטית יותר למציאות היומיומית שלנו: הגרסה האידיאלית/מסורתית/קלאסית שרואה בטכנולוגיה כפתרון לכל הבעיות והאתגרים, ככלי שבאמצעותו ניתן להפוך את העולם למקום טוב יותר ואת העסק למכניס יותר; או הגרסה העדכנית/צינית/מפוקחת שלפיה הטכנולוגיה היא שחקן שולי להחלטות מדיניות ועסקיות, ומשמשת בעיקר על מנת להעשיר את כיסי המשקיעים והבכירים תוך שהיא זורעת חרבן בכל מה שמסביבה.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.