סגור

ניתוח כלכליסט
קרבות הסטרימינג הגיעו למיזם הפמיניסטי של ריס ווית'רספון

הלו סאנשיין, חברת ההפקות המצליחה של הכוכבת ההוליוודית, קיבלה מספר הצעות רכש, ביניהן מאפל. יוזמה שיצאה לדרך כדי לקדם תפקידים משמעותיים לנשים עלולה כעת להיבלע בענקית הטכנולוגיה הוותיקה

הפקות קולנוע וטלוויזיה מצליחות, חברת פודקסטים, ניוזלטר ואפילו מועדון קריאה — את כל אלה מייצרת Hello Sunshine של השחקנית ריס ווית׳רספון, שקיבלה באחרונה מספר הצעות רכש, ביניהן מאפל. כך לפי דיווח של ״הוול סטריט ג׳ורנל״.
חברת התקשורת הלו סאנשיין, ששווייה המוערך הוא מיליארד דולר, היא סיפור הצלחה הוליוודי־פמינסטי של מי שהתחילה את דרכה בתעשייה כשהיא כבולה לטייפ קאסט של הבלונדינית המתוקה והתגלתה כאשת עסקים חדה ומעוררת השראה.
2 צפייה בגלריה
השחקנית ריס ווית'רספון
השחקנית ריס ווית'רספון
השחקנית ריס ווית'רספון
(צילום: איי פי)
הוכיחה חוש עסקים מוצלח
ווית׳רספון אמנם זכתה באוסקר על תפקידה כג׳ון קרטר, בת זוגו של המוזיקאי ג׳וני קאש, עוד ב־2006, אבל את שש השנים הבאות היא בילתה בעיקר במעבר מקומדיה רומנטית אחת לשנייה ולא ממש אהבה את זה. ״לא הייתה לי תשוקה לשום דבר שעשיתי״, סיפרה פעם בראיון. ב־2012 היא החליטה לעשות מעשה פחות אופייני והקימה את חברת ההפקות Pacific Standard שהתמקדה בקידום סרטים שיש בהם ״תפקידים משמעותיים לנשים״. ההצלחה הייתה מיידית עם סרטים כמו ״נעלמת״ ו״Wild״. ב־2016 הקימה ווית׳רספון את הלו סאנשיין והפכה את פסיפיק לחטיבה ממוקדת קולנוע. גם הפעם היא הוכיחה חוש עסקי מוצלח כשההפקה שלה לספר ״שקרים קטנים גדולים״ הייתה אחת הסדרות המדוברות של 2017. השבוע היוזמה הזה קיבלה תג מחיר מכובד.
אפל היא אמנם השם היחיד שנחשף עד כה, אבל לפי הדיווחים ווית׳רספון קיבלה מספר הצעות רכישה אותן היא שוקלת עם שותפיה, בהם בעלה. גם אם סאנשיין לא תימכר לענקית סטרימינג, המלחמה עליה משקפת את התחרות העזה בתחום. נטפליקס כבר הפכה למעצמת הפקות בזכות עצמה, דיסני עם הבעלות שלה על מותגים כמו פיקסאר, מארוול ולוקאס פילמס היא שוברת הקופות של הענף ואמזון מתכוננת כעת למלחמת חורמה ברשות ההגבלים האמריקאית (ה־FTC) כדי להשלים את רכישת אולפני MGM.
לשלושת אלה יש אולי את תקציבי ההפקה המשמעותיים ביותר, אבל זה לא אומר שהמתחרות יסתפקו בשאריות. שירות הסטרימינג פיקוק של NBC מנסה להציע תחרות טלוויזיונית עם מאות תכנים חדשים ונוסטלגיים, HBO מקס ממנף את העובדה שהוא נמצא בבעלות אולפני WB כדי להציג שוברי קופות חדשים במקביל לקולנוע, ואפל TV מסקרנת עם הפקות ענק עתידיות.
באפל, ש״תוכנית הבוקר״ בהפקתה ובכיכובה של ווית׳רספון היא אחת ההצלחות הגדולות של הסטרימינג שלה, הבינו שחותמת האיכות של סאנשיין שווה להם מיליארד דולר. וברגע שאחת המתחרות שמה הצעה על השולחן, לאחרות אין ברירה אלא להשוות בהצעה משלהן.

התחום נדחק לקצה

העובדה שכמעט כל אולפן הפקות משמעותי השיק שירות סטרימינג משלו דחקה את התחום לקצה: מלבד אולפני סוני אין היום אולפנים הוליוודיים משמעותיים ששירותי הסטרימינג יכולים להתחרות על התוכן שלהם. לכן, כל שירות סטרימינג צריך להציע יותר תכני מקור חדשים כדי להתחרות על הקהל.
סאנשיין היא חברת תקשורת קטנה עד בינונית, לפי הסטנדרטים ההוליוודיים, היא אפילו לא רווחית עדיין, אבל כל זה לא משנה. עבור חברות כמו אפל ואמזון רכישות של מיליארדי דולרים בהחלט עומדות על הפרק, ואם צריך לנפח את ההצעה כדי להוציא את המתחרות הקטנות יותר מהמשחק, זו גם אופציה. ווית׳רספון הקימה חברת הפקות כדי לא להיות תלויה יותר במנהלי האולפנים, רובם ככולם גברים לבנים, בבחירת תפקידיה. היוזמה שלה יצרה בנצ׳מרק חדש וסיפקה עבודה לעשרות נשים. מכירה של מיליארד דולר היא אולי סיפור הצלחה פמיניסטי, אבל היא גם צעד לאחור שמשעבד חברה ייחודית לענקית טכנולוגיה ותיקה.