סגור
כתובת האש עם הכיתוב "חלאס" שהבעירו קרובי החטופים באיילון
כתובת האש עם הכיתוב "חלאס" שהבעירו קרובי החטופים באיילון (צילום: עמיר טרקל - מתוך ynet)

ביידן ונתניהו שוחחו; הבית הלבן: הנשיא חזר על עמדתו הברורה ביחס לכניסה לרפיח

השיחה בין רה"מ ונשיא ארה"ב - על רקע ההמתנה לתשובת חמאס לעסקה המיועדת להתקבל מחר; בכיר בארגון: "לא הועלו מכשולים משמעותיים בהצעת מצרים להפסקת אש"; צה"ל: הסיוע שמועבר לרצועת עזה - יותר מאי פעם; זוהו שיגורים מכיוון לבנון להר דב, צה"ל השמיד מבנה של חיזבאללה

23:50 - דיווח: מצרים הזמינה את ישראל לקהיר כדי לקצר את הזמן ולהגיב להערות חמאס. העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורות מצרים כי קהיר הזמינה גורמי ביטחון ישראלים להגיע למדינה במקביל להגעת משלחת חמאס מחר, כדי "לקצר את הזמן ולספק את ההבהרות הנדרשות להערות שיציג הארגון". לפי המקור, "משלחת חמאס צפויה לדון עם גורמים מצרים על כמה נקודות בתגובה הישראלית, לפני שהיא תגיש את תשובתה הסופית". (ליאור בן ארי)
22:30 - בכיר חמאס: "לא הועלו מכשולים משמעותיים בהצעת מצרים להפסקת אש". גורם בכיר בחמאס התייחס התייחס ליציאת משלחת ארגון הטרור למצרים כדי לדון בהצעה החדשה להפסקת אש, ואמר בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "לא הועלו מכשולים משמעותיים בהצעה המצרית להפסקת אש עם ישראל". לדבריו, "האווירה חיובית, ומתגברת על הקשיים שישראל הערימה על העסקה".
21:50 - בכיר חמאס: "אנחנו רציניים לגבי הגעה להסכם, אבל לא ניכנע ללחץ אמריקני". בכיר חמאס סמי אבו זוהרי התייחס ליציאת משלחת ארגון הטרור למצרים כדי לדון בהצעה החדשה להפסקת אש, ואמר: "הבטחנו לאחינו במצרים ובקטאר שאנחנו רציניים לגבי הגעה להסכם, אבל לא ניכנע לשום לחץ אמריקני". לפי דיווח העיתון הסעודי "א-שרק", "ההצעה החדשה כוללת התקדמות בסוגיית חזרת העקורים ואת מספר וקטגוריות האסירים הפלסטינים שישוחררו בתמורה לחטופים". בכיר חמאס אישר מוקדם יותר היום כי חמאס ימסור את תגובתו להצעה מחר בקהיר. (עינב חלבי)
21:30 - הבית הלבן: ביידן חזר בשיחה עם נתניהו על עמדתו הברורה בנוגע לכניסה לרפיח. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו דנו בשיחתם על כניסה אפשרית של צה"ל ברפיח, והנשיא "חזר על עמדתו הברורה". כך לפי הבית הבלן, שציין כי ביידן אישר מחדש את מחויבותו לביטחון ישראל, בהקשר להגנה המוצלחת מפני מתקפת הטילים האיראנית מוקדם יותר החודש. בנוסף, השניים סקרו את המשא ומתן להפסקת אש בעשה ושחרור החטופים, ובהגדלת מתן הסיוע ההומניטרי לרצועה. (איתמר אייכנר)

10 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתם בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתם בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
20:50 - על רקע ההמתנה לתשובת חמאס לעסקה מחר: ביידן שוחח עם נתניהו. הסתיימה שיחת הטלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן. ברקע, משלחת חמאס תצא מחר לקהיר ותדון בהצעה החדשה להפסקת אש.
20:43 - בפעם הרביעית היום: חיזבאללה לקח אחריות על ירי לגליל המערבי. חיזבאללה לקח אחריות על ירי לגליל המערבי, שבוצע לדבריו "לעבר מבנה שבו שהו חיילים, בתגובה לתקיפות הישראליות בכפרי דרום לבנון". מדובר בלקיחת אחריות רביעית של ארגון הטרור מהבוקר. (ליאור בן ארי)
20:00 - דיווח בלבנון: פגזים נפלו בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח כי מספר פגזים נפלו באזור הכפר ראמיה שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
19:55 - דובר צה"ל: הסיוע שמועבר לרצועת עזה - יותר מאי פעם. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פרסם הצהרה בשפה האנגלית לתקשורת הזרה בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, בה אמר כי "יותר סיוע מועבר לרצועת עזה מאשר שהועבר אי פעם. בין המאמצים שבוצעו - פתיחת מעבר חדש בצפון הרצועה והגדלת כמות הסיוע מירדן דרך ישראל". הגרי הוסיף: "יחד עם ארה"ב אנו עובדים על הקמת מזח ימי זמני, שיגדיל את זרימת הסיוע". לדבריו, "צה"ל פועל לפי החוק הבינלאומי. אנו עושים מאמצים עצומים לצמצום הפגיעה בתושבים שחמאס מסתתר מאחוריהם". (יואב זיתון)

10 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)

19:25 - צה"ל: מבנה צבאי של חיזבאללה הושמד בדרום לבנון, זוהו שיגורים להר דב. מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו מבנה צבאי של חיזבאללה באזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון, לאחר שכוח צה"ל זיהה מחבל של ארגון הטרור נכנס אליו. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי לפני זמן קצר זוהו שיגורים שחצו מלבנון לאזור הר דב. (יואב זיתון)


19:15 - ביידן ישוחח עם נתניהו: ידונו בחטופים, בפעולה ברפיח ובדיווחי צווי המעצר בהאג. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפויים לקיים שיחת טלפון בשעות הקרובות. השניים ידונו בצורך לשחרור חטופים, בפעולה צבאית ברפיח ובדיווחים על ההכנות בהאג להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד אחדים מראשי המדינה והצבא. (איתמר אייכנר)
19:10 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי "לעבר מוצב צבאי סמוך לגבול". חיזבאללה לקח אחריות ירי לשטח ישראל, שבוצע לטענתו בשעה 18:00 לעבר מוצב צבאי באזור כפר שובא הסמוך לגבול. זו לקיחת האחריות השלישית של הארגון מהבוקר. (ליאור בן ארי)
18:50 - גורם מדיני: "ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות". גורם מדיני התייחס לכניסה אפשרית לרפיח ואמר כי "ההכנות לכניסה לעיר נמשכות. בשום עסקה, אם תהיה כזאת, ישראל לא תוותר על מטרות המלחמה". (איתמר אייכנר)
18:45 - שר החוץ כ"ץ הנחה נציגויות בעולם להיערך להתפרצות "גל אנטישמי חמור". על רקע הדיווחים כי בישראל נערכים לאפשרות שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג עשוי להוציא צווי מעצר נגד בכירים, הנחה שר החוץ ישראל כ"ץ את כל נציגויות המדינה בעולם להיערך להתפרצות "גל אנטישימי אנטי-יהודי ואנטי-ישראלי חמור". לדבריו, "במידה והצווים יוצאו הם יפגעו במפקדי ולוחמי צה"ל ויעניקו רוח גבית לחמאס וציר האיסלאם הרדיקלי, בהובלת איראן, נגדו אנו נלחמים". בין השאר, הנחה כ"ץ להגביר את האבטחה סביב מוסדות יהודיים בעולם. (איתמר אייכנר)

10 צפייה בגלריה
ישראל כץ אולפן ynet פברואר 2021
ישראל כץ אולפן ynet פברואר 2021
ישראל כ"ץ
(קובי קואנקס)

17:30 - ארבעה שבועות אחרי הרג עובדי הסיוע: ארגון WCK חידש את פעילותו ברצועה. המטבח המרכזי העולמי (WCK), ארגון הסיוע שעובדיו נהרגו מאש צה"ל בעזה בעקבות טעות בזיהוי, הודיע כי חידש את פעילותו ברצועה לאחר ארבעה שבועות. בהודעת הארגון נכתב: "נאלצנו לקבל החלטה - להפסיק להאכיל לחלוטין את תושבי עזה במהלך אחד ממשברי הרעב הגרועים ביותר אי פעם, או להמשיך בידיעה שעובדי סיוע ואזרחים עלולים להיהרג. אלה היו דיונים קשים, אבל בסופו של דבר החלטנו שאנחנו חייבים להמשיך לספק מזון לאנשים בזמנים הקשים ביותר". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

10 צפייה בגלריה
רכב של ארגון הסיוע WCK ב רצועת עזה נפגע בידי צה"ל 2.4.24
רכב של ארגון הסיוע WCK ב רצועת עזה נפגע בידי צה"ל 2.4.24
רכב של ארגון הסיוע WCK שנפגע מאש צה"ל
( צילום: AFP)

17:15 - הבית הלבן: "ישראל הסכימה להתחשב בחששותינו לפני פעולה ברפיח". דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בריאיון לרשת ABC כי "ישראל הסכימה להתחשב בחששות ארה"ב לפני שתבצע כניסה לעיר רפיח". על הסיוע ההומניטרי לרצועה הוסיף קירבי: "ישראל החלה לעמוד בהתחייבויותיה לנשיא ביידן בנוגע לכניסת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה".

10 צפייה בגלריה
ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב
ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב
ג'ון קירבי
(צילום: AP Photo/Susan Walsh)

16:30 - שר החוץ של סעודיה: "הרחבת פעולות צה"ל בעזה תוביל לתוצאות קשות". שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן התייחס לפעולה ישראלית אפשרית ברפיח, ואמר כי "כל הרחבה של הפעולות הצבאיות בעזה תוביל לתוצאות קשות". הוא הוסיף כי "הכרזה על מדינה פלסטינית היא הערובה היחידה לכך שסבבי המלחמה לא יחזרו. עלינו לעבור לפעולות בכל הקשור לפתרון שתי המדינות". (ליאור בן ארי)
16:20 - בפעם השנייה היום: חיזבאללה לקח אחריות על ירי לישראל. חיזבאללה לקח אחריות על ירי לשטח ישראל, שהתבצע לטענתו בשעה 15:10. מדובר בלקיחת אחריות שנייה של ארגון הטרור מהבוקר. (ליאור בן ארי)
16:10 - גנץ: אם ממשלת 7/10 תמנע מתווה אחראי להשבת החטופים - לא תהיה לה זכות קיום. יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ התייחס לעסקה אפשרית להחזרת החטופים, ואמר כי "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7/10 ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה". לדבריו, "הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס. השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת 7/10, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר". (איתמר אייכנר ומורן אזולאי)
10 צפייה בגלריה
בני גנץ 28.10.23
בני גנץ 28.10.23
יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ
(צילום: Abir SULTAN / POOL / AFP)
15:40 - חמאס אישר: נמסור מחר את תגובתנו להצעת הפסקת האש החדשה. בכיר חמאס אישר בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי ארגון הטרור ימסור מחר בקהיר את תגובתו להצעת הפסקת האש החדשה. לפי דיווח העיתון הסעודי "א-שרק", "ההצעה החדשה כוללת התקדמות בסוגיית חזרת העקורים ואת מספר וקטגוריות האסירים הפלסטינים שישוחררו בתמורה לחטופים". (עינב חלבי)
15:30 - בשבוע האחרון: 2 חטיבות נכנסו למרכז הרצועה. לוחמים מחטיבות יפתח (679) וכרמלי (2) נכנסו לרצועת עזה בשבוע האחרון וקיבלו אחריות על אזור מסדרון מרכז הרצועה, תחת פיקוד אוגדה 99. הכוחות, בשיתוף הנדסה קרבית והיחידה הרב ממדית, מבצעים פשיטות ממוקדות לחיסול מחבלים ומשמידים תשתיות טרור באזור. הפשיטות מתקיימות תוך הגנה על מרחב מסדרון מרכז הרצועה וביצוע פעולות שיאפשרו העברת סיוע הומניטרי. (יואב זיתון)
14:20 - הרמטכ"ל אישר תוכניות לפעולה ברפיח. הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר תוכניות לפעולה ברפיח עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן וכלל מפקדי האוגדות והחטיבות בפיקוד. כך הודיע דובר צה"ל. (יואב זיתון)
14:00 - מקורות בי-ם: בהתאם לתשובת חמאס - ייתכן שצוות המו"מ הישראלי יגיע לקהיר. מקורות בישראל אומרים כי יש אפשרות שצוות המשא ומתן הישראלי יידרש להגיע לקהיר, בהתאם לתשובת חמאס למתווה המצרי. הדברים מגיעים אחרי שפורסם בדיווחים זרים כי משלחת של ארגון הטרור תצא לקהיר כדי לדון ב"הצעה החדשה להפסקת אש". (איתמר אייכנר)
13:50 - דיווח: "חמאס מרוצה מההתקדמות במתווה המצרי החדש". חמאס מרוצה מההתקדמות הנכללת במתווה המצרי החדש בעניין החזרת העקורים, ומהמרחק שממנו ייסוגו כוחות צה"ל. כך דיווח העיתון הסעודי "א-שרק", שהוסיף כי ארגון הטרור דורש לכלול במתווה התחייבות בדבר הפסקת המלחמה או שקט קבוע ונסיגה ישראלית מרצועת עזה בתום תהליך המשא ומתן. לפי הדיווח, משלחת חמאס לקהיר תדון במספרים ובקטגוריות של האסירים שישוחררו. (עינב חלבי)
10 צפייה בגלריה
מימין: משאיות סיוע הומניטרי מחכות לבידוק בחודש שעבר נשיא מצרים עבד אל־ פתאח א־סיסי
מימין: משאיות סיוע הומניטרי מחכות לבידוק בחודש שעבר נשיא מצרים עבד אל־ פתאח א־סיסי
משאיות סיוע הומניטרי מחכות לבידוק לצד נשיא מצרים א־סיסי
( צילום: Ron Sachs/Pool via Bloomberg, Reuters )
12:50 - דיווח: משלחת של חמאס תצא לקהיר כדי לדון בהצעה החדשה להפסקת אש. העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח כי "משלחת של חמאס תצא לקהיר ביום שני כדי לדון בהצעה החדשה להפסקת אש". לפי הדיווח, "ההצעה החדשה כוללת התקדמות בסוגיית חזרת העקורים ואת מספר וקטגוריות האסירים הפלסטינים שישוחררו בתמורה לחטופים". עוד נמסר כי בראש המשלחת מחמאס שתגיע לקהיר יעמוד חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. (ליאור בן ארי)
12:05 - דיווח: צה"ל תוקף בדרום לבנון. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה ישראלית בעייתא א-שעב בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
10 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.04.24
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.04.24
תקיפה ישראלית בלבנון
(צילום: KAWNAT HAJU / AFP)
12:00- אבו מאזן טוען: "ישראל תיכנס לרפיח בימים הקרובים". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן טען בפגישה מיוחדת של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) בריאד כי "ישראל תיכנס לרפיח בימים הקרובים". אבו מאזן הוסיף כי הוא "מודאג מכך שישראל תנסה להוציא פלסטינים מחוץ לגדה המערבית אחרי שתסיים עם רצועת עזה. ארה"ב היא המדינה היחידה שיכולה לעצור את ישראל מלתקוף את רפיח. אנחנו דורשים את עצירת הלחימה ואספקת סיוע לרצועה". (עינב חלבי)
10 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן
(צילום: AFP)
11:05 - במהלך החג וחול המועד: צה"ל תקף יותר מ-20 תשתיות לשיגור רקטות ברצועה. צה"ל תקף במהלך החג וחול המועד יותר מ-20 תשתיות לשיגור רקטות ברצועת עזה שהיו מכוונות לשטח ישראל, במקביל לתקיפת אתרי שיגורים - ובהם אזורים הומניטריים. במהלך החג וחול המועד תקף צה"ל כ-270 מטרות טרור ברחבי הרצועה. (יואב זיתון)
10:20 - צה"ל חיסל מחבלים ותקף עשרות מטרור טרור ברצועה ביממה האחרונה. מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, ובהן תשתיות טרור, אתרי שיגור, מחבלים חמושים ועמדות תצפית. כמו כן, לוחמי זרוע הים תקפו מטרות נוספות וסיפקו סיוע אש לכוחות אוגדה 99 הפועלים במרכז הרצועה. לצד זאת, לוחמים מחטיבה 679 חיסלו מחבלים במרכז הרצועה. (יואב זיתון)
9:00 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מטרות טרור של חיזבאללה באזור מארון א-ראס שבדרום לבנון. לפי דובר צה"ל, הותקפו בין היתר כמה תשתיות טרור ומבנה צבאי. כמו כן, מטוסי קרב תקפו תשתית צבאית של חיזבאללה באזור טיר חרפא ומבנה צבאי של ארגון הטרור באזור יארין שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
8:00 - סיכום חדשות הלילה. מטח לגליל העליון: נפילות זוהו בשטחים פתוחים. צה"ל אישר כי שוגרו כ-25 רקטות לעבר מירון והסביבה במטח האחרון, וציין כי חלקן נפלו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק.
קרובי חטופים הדליקו כתובת אש על איילון צפון: "חלאס, הם בעזה יותר מדי ימים". קרובי חטופים יחד עם מפגינים נוספים חסמו את איילון צפון סמוך למחלף קק"ל והדליקו כתובת אש על הכביש: "חלאס". המפגינים צעקו: "החטופים בעזה יותר מדי ימים. תחזירו את כולם עכשיו".
גורם בחמאס: "ההצעה המצרית נשלחה לסינוואר, ממתינים לתגובה תוך ימים". גורם בחמאס אמר לערוץ "אל-ערביה" הקטארי, כי ארגון הטרור שלח את ההצעה המצרית למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, "ואנו ממתינים לתגובה עליה תוך ימים". לדבריו, "התנועה משתפת את ההנהגה בעזה ומחוצה לה בכל הצעה בינלאומית בנוגע להפסקת אש".
עשרות מפגינים חסמו לסירוגין את איילון צפון, לאחר שאלפים מחו מול שער הקריה. כעשרת אלפים בני אדם הפגינו מול שער הקריה בדרך בגין בתל אביב, בקריאה לבחירות ולעסקה לשחרור חטופים. בין המפגינים לשוטרים החלו חיכוכים בתום ההפגנה בקפלן, ומעבר המוחים לדרך בגין. בתום המחאה, עשרות מפגינים למען המשפחות החלו לחסום את נתיבי איילון צפון ליד לה גארדיה.
גורם בכיר: התנגדות בן גביר וסמוטריץ' גורמת לנתניהו למוסס אפשרות לעסקה. גורם בכיר המעורה בפרטי המשא ומתן לעסקת חטופים סיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא במיעוט מול בכירי מקבלי ההחלטות וראשי מערכת הביטחון בנוגע לעסקה. "גם כשהוא מקבל את תנאי העסקה בפורומים המצומצמים, ההתנגדות של בן גביר וסמוטריץ' גורמת לו להגיד משהו אחר בקבינט המורחב, לעקר מתוכן את ההחלטות ולמוסס אפשרות לסגירת עסקה".
ארה"ב: 23 עצורים במחאה פרו-פלסטינית באוניברסיטת אינדיאנה. כוחות מיוחדים של המשטרה פשטו על מתחם הקמפוס של אוניברסיטת אינדיאנה בבלומינגטון ועצרו יותר מ-23 סטודנטים ומפגינים פרו-פלסטינים שבנו מאהל מחאה במקום וסירבו להתפנות. לאחר כרבע שעה של עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה, העצורים הועברו לכלא המקומי בגין הסגת גבול והתנגדות לרשויות אכיפת החוק. האוניברסיטה הבהירה כי מסרה לסטודנטים שורה של אזהרות מילוליות וכתובות בבקשה להסיר את האוהלים לפני שהזעיקה את כוחות המשטרה למקום.
דני מירן בנאום בכיכר החטופים, אחרי הסרטון של בנו: "גם אני מגדל זקן, ביום שהוא יגיע - נתגלח יחד". דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן שחמאס פרסם סרטון שלו לצד קית' סיגל, אמר בעצרת בכיכר החטופים: "כפי שחשבתי הוא עם זקן, כי אין לו עם מה להתגלח. אמרתי לכל עם ישראל, גם אני מגדל את הזקן, וביום שיגיע נתגלח יחד".
10 צפייה בגלריה
דני מירן
דני מירן
דני מירן, אביו של החטוף עמרי מירן, בנאומו אתמול