סגור
שורת הרווח
בועז ניצן, מנכ"ל ובעלים חברת רז ניהול והנדסה
(אולפן כלכליסט)

בחירת המשרד המושלם - ניהול וליווי מקצועי לתכנון ומעבר משרד מוצלח

כיצד בוחרים משרד חדש שיענה על צרכי הארגון גם בטווח הארוך? בועז ניצן, מנכ"ל ובעלים של חברת רז ניהול והנדסה, מסביר על התהליך המורכב ומה חשוב לבדוק

"מעבר למשרד חדש הוא אירוע מכונן בחיי החברה," פותח ניצן. "מעבר למיקום ומחיר, חשוב להתמקד בהתאמה המדויקת של הנכס לצרכי החברה. למשל, אם חברה מתכננת להקים מעבדות, נבדוק את הפירים של הבניין שיוכלו להכיל את הצנרת הנדרשת. אם נדרש גנרטור, נוודא שיש מקום מתאים על הגג."
לדבריו, תהליך בחירת המשרד מתחיל בשלב הפרוגרמה - ישיבה מעמיקה עם הלקוח להבנת הצרכים המדויקים. בשלב זה מבררים כמה משרדים נדרשים, האם יהיו אופן ספייס, מספר וגודל חדרי הישיבות, חדרי תקשורת ועוד. על בסיס זה נבנית תוכנית העמדה ראשונית והדמיה תלת-ממדית שתאפשר ללקוח לדמיין את המשרד העתידי שלו.
אחד הנושאים הקריטיים הוא תכנון לטווח ארוך. מומלץ לחברות לקחת בחשבון צמיחה עתידית," מסביר ניצן. לדוגמה, במקום 1,600 מ"ר, לשכור 1,850 מ"ר ולהשכיר את השטח העודף בשכירות משנה עד שיידרש לחברה. כך מבטיחים אפשרות להתרחבות עתידית במיקום הנוכחי.
"הטיפ החשוב ביותר הוא להיעזר בחברת ניהול פרויקטים ובאנשי מקצוע מנוסים כבר בשלבים המוקדמים. חברות בינלאומיות מדברות על 'ספציאליזציה' - כל אחד מתמקד במה שהוא הכי טוב בו. ליווי מקצועי מהשלב הראשון יבטיח איזון מיטבי בין תכנון, תקציב, איכות וזמן.
רוצים להרחיב את הידע בתכנון וניהול מעבר משרדים מוצלח? צפו בכתבה המלאה >>