סגור
תדיראן, החברה הראשונה שמייצרת מזגנים מסוג Mini VRF בישראל
(כלכליסט)

תדיראן מרחיבה את קווי הייצור בישראל: ״החדשנות והאיכות הישראלית עושות את ההבדל"

תדיראן מרחיבה את מפעל הייצור הוותיק בעפולה, משקיעה במחקר ופיתוח כחול-לבן, ומשיקה קווי ייצור של מזגני VRF מתקדמים. בזמן שחברות אחרות מחליטות לצמצם את התעשייה המקומית ומתמקדות בייבוא, תדיראן מחויבות לחברה ולכלכלה הישראלית

על רקע ההחלטה של אחת מחברות המיזוג בישראל לסגור את הפעילות הייצור בישראל, ולהתמקד בייבוא, קבוצת תדיראן בוחרת אחרת. החברה, אשר פועלת בישראל מעל 60 שנה, מרחיבה ומשקיעה בקווי ייצור מתקדמים במפעל הוותיק שלה בעפולה. במקביל להשקעה של כ-20 מיליון שקל בקו ייצור חדש למזגני VRF – בפועל, תדיראן הפכה לחברה הישראלית היחידה שמייצרת מזגנים בישראל.
מהו החזון שמוביל את החברה בבניית ה-DNA הארגוני והערבות ההדדית של עובדי המפעל, המגיעים מכל גווני החברה הישראלית? ומהו הערך המוסף של קו הייצור החדש עבור שוק המיזוג הישראלי?
2 צפייה בגלריה
מפעל תדיראן בעפולה
מפעל תדיראן בעפולה
מפעל תדיראן בעפולה
(צילום: גיל נחושתן)
החזון: פיתוחים טכנולוגיים לצד השקעה בכלכלה המקומית
"בשנים האחרונות אנחנו עדים לגל של מעבר מייצור מקומי לייבוא, וכתוצאה מכך – לצמצום התעשייה הישראלית", מסביר דני וקנין, מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה – זרוע הפעילות של הקבוצה, המרכזת את פעילות מערכות המיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי. "דווקא מול המגמה הזו, החלטנו להשקיע, להרחיב ולהעמיק את השורשים שלנו בישראל. קו לייצור מערכות המיזוג המתקדמות VRF שהקמנו הוא ביטוי למחויבות ארוכת הטווח שלנו לחזון החברה: לפתח ולייצר טכנולוגיה ישראלית מתקדמת ואיכותית, לספק פרנסה קבועה למאות משפחות בצפון ולהחזיר גאווה לתעשייה המקומית". החזון נובע מאמונה בייצור כחול-לבן, מדגיש וקנין.
"אנחנו מאמינים בעצמאות תעשייתית ישראלית כתפיסת עולם. זה בא לידי ביטוי בשמירה על יכולות ההנדסה והפיתוח בישראל, בהתאמה המדויקת של פיתוח מוצרים המותאמים לצרכים המקומיים – תוך שמירה על יתרון איכותי וייצור 'כחול-לבן'. ישראל היא מדינה חמה, עם קיץ ארוך וימים רבים של עומסי חום. בעידן של התחממות גלובלית, השימוש במזגן הופך לתדיר יותר ונמשך לאורך שעות רבות במהלך היום. לכן, פיתחנו מערכות שמספקות תפוקות גבוהות במיוחד – תוך הקפדה על יעילות אנרגטית גבוהה. זו אינה רק טכנולוגיה מתקדמת, אלא פתרון שתפור בדיוק לצרכים של הבית הישראלי".
עובדים עם ברק בעיניים
הצוות במפעל בעפולה מונה כ-200 עובדים מכל גווני האוכלוסייה. "הצוות שלנו מורכב מהמוחות הכי טובים: מהנדסים, טכנאים, מתכנני בקרה ואנשי ייצור שחיים את התחום כבר שנים, וקמים כל בוקר עם תחושת שליחות וברק בעיניים. חלקם עובדים במפעל כבר עשרות שנים, ומייצרים בכל יום ותורמים לחברה מניסיונם רב השנים", מתאר וקנין". כל העובדים יודעים שהם לא רק מייצרים מזגן, אלא מפתחים דור חדש של טכנולוגיה ישראלית". שרון שוסטר, סמנכ"ל תעשייה בתדיראן מוצרי צריכה, מספר על האווירה הייחודית:
"תדיראן היא חברה משפחתית, ומאוד חשוב לנו לשמור על אווירה תואמת וערבות הדדית. במפעל עובדים אנשים מרקעים שונים ומכל קצות החברה הישראלית – כולם מסתדרים האחד עם השני, ועובדים יחד כדי לשרת מטרת־על: ייצור מוצרים איכותיים.לא לחינם תדיראן נבחרת שנה אחר שנה כמזגן האמין בישראל על ידי המתקינים".
אחריות כבדת משקל
המיצוב של תדיראן כחברה מובילה והיחידה בשוק המיזוג המייצרת בישראל, שם על כתפיה אחריות רבה.
"זה קודם כול מחייב, אבל גם מרגש ומעורר גאווה", מסביר וקנין. "החזון של המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, משה ממרוד – 'קודם כול כחול-לבן' – נובע מציונות, אבל גם מאמונה שהידע והמומחיות שמצויים בישראל הם מהטובים בעולם. כשלקוח בוחר במזגן של תדיראן", אומר וקנין, "הוא מקבל מוצר מהשורה הראשונה, מחזק את הפריפריה וגם מחזק את הכלכלה והתעשייה הישראלית במקביל." חלק מהערכים של המפעל הוא הנגשת התעשייה לדור העתיד. "אנחנו מארחים אצלנו במפעל תלמידי בתי ספר מקצועיים מכל רחבי הארץ, שמגיעים לסיור ונחשפים לטכנולוגיות ולהזדמנויות הרבות שיש לתעשייה הישראלית להציע", אומר שוסטר. "העברת המקל לדור הצעיר היא ערך חשוב עבור תדיראן בכלל, והמפעל בפרט".
מייצרים תחת אש
השנתיים האחרונות היו מאתגרות במיוחד עבור החברה, על רקע מלחמת "חרבות ברזל", אך המפעל לא נסגר אפילו לא ליום אחד. "העובדים הגיעו לעבודה גם כשהיו אזעקות ונפילות של טילים לא רחוק מאיתנו", מספר שוסטר. "חלק מהעובדים היו מצוותים לכיתות כוננות, רבים מהם גויסו למילואים, ואף היו עובדים שעבדו עם הנשק הארוך עליהם בקווי הייצור". לדבריו, הסוד טמון בהבנה של המטרה המשותפת.
"העובדים מבינים שלהניע את הכלכלה ולשפר את ביצועי תדיראן – זה חלק מהמאמץ המלחמתי", מסביר שוסטר." הם חיפו אחד על השני בקווי הייצור מתוך ערבות הדדית".
2 צפייה בגלריה
דני וקנין, מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה
דני וקנין, מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה
דני וקנין, מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה
(צילום: יח"צ)
VRF כחול-לבן
עד היום, מזגני VRF יובאו לישראל מיפן, קוריאה וסין. תדיראן מוכיחה שהטכנולוגיה הישראלית לא נופלת ממתחרותיה הגלובליות."השוק כבר מבין שטכנולוגיה שפותחה בישראל לא נופלת מזו של השחקנים הגלובליים ולעיתים אף מציבה סטנדרטים חדשים", מציין וקנין. "אנחנו רואים את זה בתחומי הסייבר, האגרי־טק והביומד הישראלים ואין סיבה שזה לא יקרה גם בתחום מיזוג האוויר". לדברי וקנין, הייצור המקומי מעניק לחברה יתרונות מעשיים ברורים": בתדיראן שילבנו בין חדשנות מקומית לידע בינלאומי מתקדם ואנחנו מייצרים בישראל מערכות VRF מהמתקדמות ביותר בעולם – שמותאמות לצרכן המקומי ולדפוסי השימוש בארץ. איכות הייצור גבוהה, והייצור המקומי מעניק לנו יתרונות ברורים: בקרת איכות קפדנית בכל שלב, זמינות מיידית של חלקי חילוף – שלאור המלחמה ובעיות ועיכובים בשרשרת האספקה הפכו את הייצור המקומי ליתרון בולט שלנו – וכמובן, שירות פנימי מהמקצועיים והאיכותיים בישראל". אבל תדיראן אינה מסתפקת בשוק המקומי, וחזון ה־ VRF שלה מתרחב אף לשוק הגלובלי.
"הכוונות שלנו הן לא לייצר אך ורק עבור השוק המקומי, אלא גם לייצא את המוצרים המתקדמים שלנו לעולם כולו", אומר וקנין.
הבשורה יוצאת מעפולה
"ההתמקדות בדרישות הצרכן המשתנות מנחה את המחקר והפיתוח של החברה. אנחנו בוחנים את הצרכים המשתנים של הצרכן בישראל ובעולם ופועלים כדי לתת מענה כולל, שמבוסס על קיימות, עיצוב מתקדם, יעילות אנרגטית וחוויית משתמש חכמה ונוחה", אומר וקנין. לצד זאת, המחויבות לישראל נשארת במרכז.
"נמשיך להשקיע כאן. נמשיך לייצר בישראל, לפתח טכנולוגיות מקומיות ולהוות חלק משמעותי מהתעשייה הישראלית. החדשנות שלנו מתחילה כאן ותגיע רחוק – מזגן שנולד במפעל בעפולה, יגיע בסוף לכל העולם".
בענף שבו יש חברות שבוחרות בייבוא בלבד, תדיראן מוכיחה שאפשר לבחור במחויבות לייצור המקומי – וכן להצליח, ובגדול. העובדים ממשיכים להגיע למפעל בכל יום עם תחושת גאווה, ויודעים שהם מייצרים מוצר שיפגוש אותם כמעט בכל בית בישראל. "המזגנים שלנו מלווים את ישראל מעל 60 שנה", מסכם שוסטר.
"בתור עובד, כשאתה נכנס לחדר ורואה שמותקן בו מזגן של תדיראן ואתה יכול להגיד לחבריך: 'את זה אני פיתחתי או ייצרתי – אני חלק מזה- זוהי הגאווה הישראלית שעליה חתומה תדיראן".