סגור

העגלות החכמות דוהרות קדימה: A2Z בין עשר חברות הטכנולוגיה המובילות בבורסה הקנדית

החברה הישראלית המייצרת עגלות סופרמרקט חכמות ונסחרת בנאסד"ק ובבורסה בקנדה תחת הסימול AZ נכנסה לרשימת המדדים המובילים בבורסה הקנדית TSX Venture 50 בזכות ביצועיה האיכותיים. במקביל החלה השנה להיסחר בנאסד"ק האמריקאי ואף קיבלה לאחרונה המלצת קנייה חמה מבנצ'מרק.

העגלות החכמות דוהרות קדימה: A2Z בין עשר חברות הטכנולוגיה המובילות בבורסה הקנדית
החברה הישראלית המייצרת עגלות סופרמרקט חכמות ונסחרת בנאסד"ק ובבורסה בקנדה תחת הסימול AZ נכנסה לרשימת המדדים המובילים בבורסה הקנדית TSX Venture 50 בזכות ביצועיה האיכותיים. במקביל החלה השנה להיסחר בנאסד"ק האמריקאי ואף קיבלה לאחרונה המלצת קנייה חמה מבנצ'מרק.
קבוצת הטכנולוגיה הישראלית A2Z השיגה התקדמות משמעותית בענף העגלות החכמות בשנה החולפת, ולראייה נכנסה מניית החברה המסומלת באותיות AZ למדד TSX Venture 50 בבורסה הקנדית. מדד זה מדרג אחת לשנה את 50 החברות בעלות הביצועים האיכותיים ביותר בחמישה מגזרי מפתח: טכנולוגיה, אנרגיה, תעשייה, כרייה ומדעי החיים, על פי מספר קריטריונים ביניהם צמיחת החברה ביחס לענף, וביצועי המניה בשנה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
יוסף בן צור, מייסד ומנכ"ל A2Z
יוסף בן צור, מייסד ומנכ"ל A2Z
יוסף בן צור, מייסד ומנכ"ל A2Z
(אלי לוי)
האינדקס מורכב מ-10 חברות בכל אחד ממגזרים אלו, מה שאומר ש-A2Z מדורגת כיום בין עשר חברות הטכנולוגיה המבטיחות ביותר בבורסת TSXV. טים בבקוק, סגן נשיא בורסת TSXV בירך את A2Z על כניסתם למדד ושיבח את החברה על היותה בין חברות הצמיחה המובילות את האקוסיסטם של שוק ההון העולמי. יוסף בן צור, מייסד ומנכ"ל A2Z אמר כי "הכניסה למדד הקנדי מהווה עבורנו אבן דרך משמעותית והכרה בין לאומית ביכולות ובהישגי החברה, ומעידה על כך שהעגלות החכמות של Cust2Mate תופסות את המקום המגיע להן כפתרון המוביל לביצוע קניות חכמות וחווייתיות "
במקביל, החלה בינואר השנה החברה להיסחר גם בנאסד"ק האמריקאי בשווי דומה לשוויה בבורסה הקנדית, והיא כיום חברת העגלות החכמות היחידה שנסחרת בנאסד"ק. לאחרונה זכתה להמלצת קנייה חמה מבנצ'מרק, חברת המסחר ובנקאות ההשקעות למוסדיים, במחיר יעד 18 דולר למניה – מחיר המשקף אפסייד של כ-180% ממחירה הנוכחי. אנליסט המניות מבנצ'מרק דניאל ל. קורנוס הוסיף ואמר כי A2Z צפויה לזכות בנתחי שוק משמעותיים בשוק העגלות החכמות ובעלת פוטנציאל להניב אפסייד משמעותי למשקיעים. הכניסה למדד המוביל בקנדה והמסחר בנאסד"ק צפויים להגביר את נראות החברה בשווקים העולמיים ולהגדיל את חשיפתה בפני משקיעים מוסדיים ופרטיים.
עגלות חכמות מחוללות מהפכה בחוויית הקניה
A2Z היא חברת הייטק ישראלית שמתמחה כבר שלושה עשורים בפיתוח מוצרים טכנולוגיים ומתן שירותים לשימוש משטרתי, צבאי ואזרחי, עם לקוחות גדולים ביניהם משרד הביטחון, צה"ל, משטרת ישראל, חברת החשמל, רכבת ישראל עוד. חזון החברה לפתח פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך גם לחיי היום יום של הפרט ולפרוץ לשווקים בינלאומיים הוביל אותה לפני כשנתיים להמציא ולייצר את מוצר הדגל שלה - העגלה החכמה של Cust2Mate שמסתמנת כהצלחה בינלאומית.
מדובר בעגלה חכמה המאפשרת לקנות בסופרמרקט מבלי לעבור בקופה, העגלה החכמה למעשה ביטלה את התורים ובעצם מציעה מהפכה בחוויית הקנייה ללקוח הקצה ויתרונות גדולים לרשתות השיווק. העגלה מצוידת בסורק ,בראייה ממוחשבת ולמידת מכונה שמזהה וסורקת פריטים שנכנסים לתוכה, כאשר התשלום מתבצע ישירות במסך מגע ע"ג העגלה עצמה וכך אין צורך יותר בקופה. העגלה מעניינת את הקונים בהצעות ומבצעים משתלמים בהתאם להעדפותיהם האישיות, תתכנן עבורם מסלול מיטבי במהלך שהותם בחנות, וניתן יהיה לתכנן בה את רשימת הקניות, לשקול בה פירות וירקות והכל באינטראקציה ויזואלית ידידותית על גבי המסך.
2 צפייה בגלריה
עגלה חכמה
עגלה חכמה
עגלה חכמה
(יח"צ)
מאז שייסדה את Cust2Mate ב-2016 עשתה A2Z דרך מרשימה בארץ ובחו"ל. ההתחלה הייתה עם פיילוט של 20 עגלות חכמות בסניף המרכזי של רשת יוחננוף ברחובות (שמחזיקה בכ-6% ממניות החברה) ובמהלך הרבעון הקרוב יסופקו לסניפי הרשת כ-750 עגלות חכמות עם צפי של החברה שהכמות לפחות תוכפל בעתיד. גם נפח העגלה גדל, כשהעגלה המקורית הייתה בנפח 212 ליטר וברשת יוחננוף בקשו להגדיל את נפחה ל-275 ליטר בעקבות גידול משמעותי בקניות הלקוחות בעגלה חכמה. "אנו שמים את הפוקוס שלנו על הלקוח ועל הקמעונאי." מציין בן-צור "עבור הלקוח אנו שמים דגש על חוויית קניה כיפית וחלקה באמצעות מסך מגע ענק וממשק משתמש אינטואיטיבי. עבור הקמעונאי הדגש הוא על פתרון מאובטח ויצירת מנוע הכנסות מערוצים שונים כגון פרסום בעגלה, מימוש קופונים, תשלום בארנקים חכמים, ניהול עובדים חכם יותר ועוד פיצ'רים מתקדמים."
A2Z מפגינה כניסה מבטיחה לשוק הבין לאומי
שוק העגלות החכמות העולמי נמצא בשנים האחרונות בצמיחה יציבה כאשר הצפי הוא שעד שנת 2026 יגיע שוויו לכ-4 מיליארד דולר, כשרק בארצות הברית לבדה פועלים מעל 63,000 סופרמרקטים ומכולות בהן משתמשים בקרוב ל-20 מיליון עגלות סופרמרקט. A2Z כבר מבצעת פיילוטים בניו יורק עם רשת מורטון ויליאמס במנהטן ועם רשת המרכולים הכשרים אוורגרין שסניפיה ממוקמים בניו-יורק ובניו-ג'רזי. פיילוטים נוספים עתידים להתקיים עם קמעונאים מובילים ושותפים אסטרטגיים במקסיקו, באירופה, דרום אמריקה ובמזרח הרחוק, כשהמטרה לדבריו של רפי ים, מנכ"ל Cust2Mate מקבוצת A2Z: "להרחיב את הנוכחות ולהפיץ את פלטפורמת העגלה החכמה של Cust2Mate בחנויות ברחבי העולם".
עם הכניסה החגיגית למדד הקנדי והמסחר בנאסד"ק עתידה של A2Z נראה מבטיח מתמיד, כשלדברי בן צור "A2Z נמצאת בתהליך שיפור מתמיד, אם מבחינת חומרה ואם מבחינת תוכנה. A2Z עם הפנים קדימה כדי להשיג פתרונות משלימים ואפליקציות ויכולות שיתנו ערך ללקוחות, לקמעונאים ולמשקיעים שלנו."