סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

בדרך להריסה: דיירי הפרויקט בקרניצי-הזיתים פינו את הדירות

אחרי תכנון שארך עשור והתגברות על מכשולים ביורוקרטיים, הפרויקט של חברת אנגלאינווסט התחדשות עירונית ברחובות קרניצי-הזיתים עתיד לצאת בשבועות הקרובים לדרך. עופר אנגל: "זו נקודת ציון משמעותית"

במהלך מרבית העשור הקודם היתה רמת גן שיאנית ההתחדשות העירונית בישראל, כשבכל פינה בה נראו מנופים וטרקטורים שעמלו על ביצוע מיזמי תמ"א 38, באופן שהציף לא אחת ביקורת ציבורית קשה מצד התושבים כלפי קובעי המדיניות העירוניים.
ואולם כיום, בעיקר בזכות הקו החדש שמוביל ראש העיר כרמל שאמה הכהן, חידוש פני העיר נעשה תוך פיקוח הדוק ובאופן מדורג, תוך שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה נעתרת פחות לאשר פרויקטים קטנים של תמ"א 38, ונוטה להעדיף מיזמים גדולים של פינוי-בינוי הכוללים, לצד הקמת המבנים החדשים, גם שדרוג של התשתיות העירוניות ושל המרחב הציבורי.
במציאות זו, על מנת לצלוח את שלב התכנון ולקבל היתרי בנייה, פרויקטים קטנים המתמקדים בחידוש בניין או שניים נדרשים לבלוט משמעותית ולהעניק לעיר יתרון ממשי. כזה הוא הפרויקט של חברת אנגלאינווסט הקורם בימים אלה עור וגידים בפינת הרחובות קרניצי והזיתים בעיר, ואשר קיבל באחרונה היתר בנייה. דיירי המתחם כבר פינו את דירותיהם, בדרך להריסתן בעוד מספר שבועות.
2 צפייה בגלריה
מרט יודלביץ מנכ"ל אנגלאינווסט פינוי בינוי
מרט יודלביץ מנכ"ל אנגלאינווסט פינוי בינוי
מרט יודלביץ מנכ"ל אנגלאינווסט פינוי בינוי
(יח"צ אנגלאינווסט )
היהלום שבכתר
מדובר בפרויקט יוצא דופן, ולו בשל העובדה שקידומו החל עמוק בתוך העשור הקודם, בשנת 2013. למעשה מדובר בשני מתחמים נפרדים ש"חוברו" יחדיו לפרויקט אחד, מה שגרר לאורך הדרך קשיים ביורוקרטיים והתנגדויות לא מעטות. ואולם נראה כי בסופו של דבר, שיתוף הפעולה בין דיירי שלושת הבניינים ונחישותה של החברה היזמית, שכנעו את המתנגדים, ובכללם את העירייה עצמה, בנחיצות המיזם ובכדאיות הגשמתו.
במסגרת הפרויקט האקסקלוסיבי בקרניצי 56 והזיתים 14-12, ייהרסו שלושת המבנים נמוכי הקומה המכילים כיום 18 דירות, ובמקומם יוקמו שלושה מבנים חדישים בני 7-10 קומות ובהם 55 יחידות דיור. הדיירים ייהנו מתוספת שטח של 12 מ"ר לדירתם, לרבות מרפסת, מחסן וחניה פרטיים, וכן מעלית ולובי משודרג לבניין. תמהיל הדירות בפרויקט מגוון למדי, וכולל יחידות דיור בנות שלושה חדרים לצד דירות חמישה חדרים גדולות, דירות גן ופנטהאוזים.
שכונת יהלום, שבה שוכן הפרויקט, היא כיום אחד האזורים המתחדשים ברמת גן והמבוקשים ביותר למגורים בקרב משפחות עם ילדים, בין השאר בזכות מוסדות החינוך המובילים, הפארקים הירוקים, קרית המוזיאונים העירונית והקרבה למתחם הבורסה המתחדש. היא ממוקמת לא הרחק מרחוב הרא"ה – ציר התנועה הראשי של רמת גן, החוצה את העיר מצפון לדרום.
2 צפייה בגלריה
פרויקט מוצלח פינוי בינוי רמת גן
פרויקט מוצלח פינוי בינוי רמת גן
פרויקט מוצלח פינוי בינוי רמת גן
(יח"צ אנגלאינווסט )
ישנים בראש שקט
אלי דנא, שפינה באחרונה עם רעייתו את דירתו ברחוב קרניצי 56, מתגורר כעת בשכירות באותו הרחוב ועתיד לחזור לדירתו החדשה בעוד כשלוש שנים, עם תום הפרויקט: "למכרז היזמים יצאנו כבר לפני 10 שנים, ולכן היום, כשכל המתחם מגודר ואנחנו רגע לפני ההריסה, זה כל כך מרגש", הוא מספר, ומוסיף כי "אני כבר מתכנן לארח בבית החדש את שלושת הילדים שלי ואת שמונת ילדיהם.
"בחרנו באנגלאינווסט בזכות המוניטין והעבודות הקודמות שלהם, אבל גם בגלל האופן שבו הם התייחסו אלינו והובילו אותנו – במקצועיות ובבטחה, ובלי לפזר הבטחות שווא. לי באופן אישי היה תענוג לעבוד מול מרט יודלביץ' מנכ"ל החברה ועופר אנגל, שתמיד ידעו לדבר איתנו בגובה העיניים".
לדברי מרט יודלביץ', מנכ"ל אנגלאינווסט, "רמת גן תמיד היתה אחד ממוקדי הפעילות העיקריים של אנגלאינווסט, אבל הפרויקט בקרניצי-הזיתים הוא גדול ומורכב יחסית, ולכן הוא מהווה עבורנו נקודת ציון משמעותית. על אף שבשנים האחרונות רמת גן ידעה מספר גדול של פרויקטים, עדיין בחלקים רבים שלה היא זקוקה להתחדשות עירונית בהיקף נרחב, וכיום אנו מבצעים עוד 3 פרויקטים נוספים בתחום הפינוי בינוי ברמת גן ומקדמים פרויקטים רבים במסגרת פינוי-בינוי של מתחמים שלמים בעיר".