סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

איך אפשר להפחית את שומת המס במכירה או קנייה של נכסים? כל ההמלצות המקצועיות

כל מכירה, קנייה או רכישת זכות בנכס עשויה להוביל לאירוע מס. תמר אברהם, שמאית מקרקעין ומשפטנית, מפרטת על סוגי המיסים שהרשויות גובות והדרכים לערער של ההחלטה של רשויות המס כדי לשלם פחות

כאשר אנחנו מוכרים, קונים או רוכשים זכויות בנכס, אנחנו עלולים להיתקל באירוע מס. לעתים הסכום אותו דורשים מאיתנו גבוה בהרבה ממה שחשבנו בתחילה. איך אפשר להפחית את שומת המס? כיצד מוודאים שאתם משלמים את הסכום הראוי והמתאים? ומה צריך לעשות כדי לצמצם את אי הודאות עוד לפני העסקה?
תמר אברהם, שמאית מקרקעין ומשפטנית, אומרת כי ישנם מספר סוגי מיסוי בעת עסקת נדל"ן - מס שבח המשולם לרשויות המדינה, היטלי השבחה הנגבים על ידי רשויות מקומיות, ולעתים גם מס הנדרש מצד רשות מקרקעי ישראל.
אברהם מוסיפה כי גם בהגשת בקשה להיתר בנייה, אתם עשויים לקבל דרישה לתשלום מרשות מקרקעי ישראל והרשות המקומית, משום שהיתר בנייה הוא חלק ממימוש הפוטנציאל של הנכס.
אברהם ממליצה לגשת עם דרישת המס של הרשות לאיש מקצוע בתחום שמאות מקרקעין, על רקע היכולת להגיש ערר על הקביעה. שמאי מקרקעין יבצע הערכה שמאית, ינתח האם הנישום חויב בסכום גבוה מידי, ויגיש ערר בהתאם בדרישה לשלם את הסכום הראוי.
מהו ההליך המוגדר על פי חוק לקביעת השומה הסופית? מה תפקיד שמאי מכריע מטעם משרד המשפטים? ומהי החשיבות של הערכה שמאית עוד לפני העסקה? הצטרפו אלינו לכל התשובות.