סגור

הקרן הפיננסית שעוזרת למתעשרים לתת חזרה לחברה

הכירו את קשת קרן שיתוף תורמים, כלי פיננסי חדשני לניהול תרומות שעוזר למתעשרים לתת לחברה באופן ידידותי ויעיל, בעיתוי הנכון להם פיננסית. יו"ר קשת מיה ליקוורניק: "הקמתה של קשת מהווה ציון דרך חשוב ותחולל שינוי עצום בפילנתרופיה הישראלית."

ידוע שישראלים אוהבים לתרום בכל הזדמנות ולכל מטרה. הצורך בתרומות בישראל הולך וגדל משנה לשנה ובמקביל מתחזקת רמת המחויבות והמעורבות בתרומות מצד אנשים פרטיים, משפחות, קרנות, גופים עסקיים ותורמים אסטרטגיים. פלח נרחב מן התורמים הם המתעשרים החדשים, הייטקיסטים, אנשי נדל"ן, יזמים, מובילים פיננסיים, שותפים בקרנות הון סיכון או יורשי הון.
לטובת כולם הוקמה קשת - קרן לניהול פילנתרופיה בעלת תשתית פיננסית שנוסדה מתוך מטרה להסדיר את הנתינה בישראל באופן שהוא נכון וידידותי לתורמים, ומשתלם יותר מבחינת תכנון מס.
(איך עובד המודל הפיננסי של קשת? )
להנות היום מהטבות מס ולתרום בראש שקט אחר כך
אנשים שנפגשים עם כסף גדול לא מוצאים את הזמן לצלול לעולם הפילנתרופיה, וחלקם מגיעים להבנה שברצונם לתרום - רק כמה שנים אחרי. או אז הם נתקלים בקשיים ובבירוקרטיה שמערימה המדינה, כמו למשל חקיקה שמאפשרת להם לתרום עד 30% מהכנסתם החייבת במס ומקסימום 9 מיליון ש"ח, ואם הם עשו אקזיט או הנפקה לפני שנה או שנתיים כבר נותר להם הרבה פחות לתרום. עבור מתעשרים אלו, קשת היא גיים-צ'יינג'ר. היא מאפשרת להם בדיוק בשנה זו, עם ההכנסה הגבוהה, לקבל זיכוי מס מיידי על מלוא הסכום ולאחר מכן שיחליטו לאילו עמותות ברצונם לתרום, בשקט ובקצב שלהם. בחינה ותכנון מראש של תרומות כספים מאפשרים לממש את היקף הנתינה לאורך שנים רבות ומעניקים רשת ביטחון איתנה לארגונים להם תורמים.
4 צפייה בגלריה
אלי וורטמן, Pico Partners. "קשת היא נכס לאומי"
אלי וורטמן, Pico Partners. "קשת היא נכס לאומי"
אלי וורטמן, Pico Partners. "קשת היא נכס לאומי"
(יח''צ)
אבל לא רק בנושא המיסוי עסקינן, אלא – החברה האזרחית. אלי וורטמן סבור שקשת היא נכס לאומי לחברה הישראלית. וורטמן הוא מייסד ומנהל קרן ההון-סיכון פיקו, ואחד הנושאים הקרובים ללבו הוא חינוך ילדים ליזמות בתחומי המדע והטכנולוגיה. "קשת מוציאה את הקושי ממשוואת הנתינה ומחברת יחד יזמים וסוכני שינוי מכל הסקטורים למקור צומח של כספים, מתוכו ניתן לתרום ולהשפיע על החברה הישראלית לטווח הארוך."
המודל האמריקאי שמגלגל מיליארדים בכספי תרומות
אין כמעט בעולם תורם פרטי, קרן תאגידית או מנהל פמילי אופיס שלא מכיר את מודל DAF (ראשי תיבות של Donor Advised Fund ) – כלי פיננסי לניהול תרומות שמוכר מאד בארצות הברית ובקנדה באמצעותו נתרמים מיליארדי דולרים מדי שנה לעמותות וגופים שונים. בזכות קשת עשה מודל DAF עליה לישראל ואתו גם בשורה מהפכנית – מהיום ניתן להפריד בין מועד ההחלטה העקרונית על תרומה לבין מועד העברת הכסף בפועל לעמותות, ובו בזמן להיות זכאים לזיכוי במס.
כמו כל דבר שעשה עליה לישראל גם הDAF זכה לגרסה משלנו: בעוד בארה"ב החוק אינו מציב מינימום תרומה שנתית לעמותות, הגרסה הישראלית של DAF כן מציבה מינימום שנתי לתרומה לפי המלצות התורמים, ובכך בעצם מאיצה ומגדילה את הקצאת המשאבים לטובת תרומות בישראל.
ברק רבינוביץ', שותף ומנהל בקרן F2 Venture Capital המתמקדת בהשקעות סיד, תורם דרך קשת.
"כשאתה מתחיל לתרום אתה צריך שותף, כיוון שמאוד מהר אתה מגלה שיש מאות עמותות בחוץ, וממש לא ברור איפה מתחילים ואיך זה עובד. קשת היא פרטנר מצוין בשבילי"
4 צפייה בגלריה
ברק רבינוביץ' "כשמתחילים לתרום צריכים שותף"
ברק רבינוביץ' "כשמתחילים לתרום צריכים שותף"
ברק רבינוביץ' "כשמתחילים לתרום צריכים שותף"
(יח''צ)
נתינה אפקטיבית ואסטרטגית שמניבה תשואות
אחד היתרונות הגדולים של קשת הוא שחוץ מכסף מזומן היא מציעה מגוון אפשרויות תרומה: ממניות סחירות דרך נכסי נדל"ן, ואפילו פריטי אמנות ואספנות. אפשרות נוספת ואטרקטיבית לבעלי חשבון בקשת הוא האפשרות לנהל את הכספים בבית השקעות, כך שהסכומים שעדיין לא נתרמו יכולים לצבור תשואה פטורה ממס ובעצם להגדיל את חשבון התרומה לאורך השנים.
תהליך פתיחת חשבון בקשת אינטואיטיבי ומהיר. אם זה אדם פרטי, קרן משפחתית או קרן תאגידית, קשת בונה עבורם DNA פילנתרופי מבוסס על ערכי הלקוח שלפיו נרקמת תוכנית תרומות פרטנית לשנים קדימה. קשת אף מבצעת בדיקת נאותות (due diligence)על העמותות אליהן התורמים מבקשים לתרום וכמובן מטפלת בכל העברות המענקים ליעדיהם. בעלי החשבון נהנים מפורטל חדשני שמאפשר להם להתעדכן מכל מקום ובכל זמן בכל מה שקורה אצלם בחשבון: יתרה, היסטוריית מענקים, חיפוש עמותות מתוך מאגר ענק ומפורט, ביצועי תיק השקעות ועוד.
4 צפייה בגלריה
מאיה נתן, מנכ"ל קשת
מאיה נתן, מנכ"ל קשת
מאיה נתן, מנכ"ל קשת
(יח''צ)
מנכ"ל הקרן היא מאיה נתן, שהקימה בישראל את רשת התורמים – JFN - וכיהנה כמנכ"ל הארגון במשך 13 שנים. חברי וחברות הדירקטוריון, הועדות והיועצים מלווים את קשת בהתנדבות מלאה ותמצאו ביניהם שמות מוכרים כמו עו"ד טלי ירון-אלדר שכיהנה בעבר כנציבת מס הכנסה, ירום אריאב שכיהן כמנכ"ל משרד האוצר, דרור נג"ל יו"ר חברת ארנו קפיטל ויו"ר ועדת השקעות בחברת מקפת ניהול קרנות פנסיה ותגמולים בע”מ, דורית סלינגר שכיהנה כראש רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון וכיהנה כחברה בוועדה המייעצת למפקח על הבנקים, ועוד רבים וטובים. יו"ר קשת מיה ליקוורניק היא שותפה בכירה לשעבר בפירמת עו"ד מיתר ומהדמויות הבולטות והמוכרות בעולם העסקי בישראל: "השילוב בין תזמון נכון של התרומה לבין עיתוי הנתינה, אפשרות לתרומה של מגוון נכסים, וניהול הכסף בטווח הארוך יביאו לעליה משמעותית של המשאבים העומדים לרשות החברה האזרחית בישראל, וליצירת קהילה פילנתרופית פעילה ומעורבת."
4 צפייה בגלריה
מיה ליקוורניק יו"ר קשת
מיה ליקוורניק יו"ר קשת
מיה ליקוורניק יו"ר קשת
(יח''צ)