סגור

המהפכה הלבישה: אנבלה מתוכנית "הכרישים" רושמת גידול במכירות ומשיקה משאבה לבישה פורצת דרך

חברת אנבלה שהתפרסמה בתוכנית "הכרישים", מוכרת היום את המשאבות שלה בארצות הברית ובאירופה. בשנה הבאה החברה מתכננת להשיק את המוצר החדש - משאבה לבישה עם מנגנון ה"לשון" הייחודי שלה - מוצר שובר שוויון שצפוי להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. כעת אנבלה גם מגייסת משקיעים לקראת השקת המשאבה הלבישה

חדשנות בשוק מיושן: סוף לסבל של מעל מאה שנה
במשך למעלה ממאה שנה נשענו משאבות החלב על טכנולוגיית ואקום בלבד. הן היו רועשות, כואבות ולעיתים קרובות לא אפקטיביות, מה שאילץ אימהות רבות לסבול כדי להמשיך לספק חלב אם יקר ערך לתינוקות שלהן. הבעיה נעוצה בכך שכאשר התינוק יונק, הוא משתמש בלשון כדי לסחוט את הפטמה ולייצר גירוי הורמונלי. כל המשאבות הקיימות התבססו על ואקום בלבד, ולא יכלו לדמות יניקה של תינוק, עד שהגיעה אנבלה.
חברת אנבלה, שהחלה כרעיון של מאשה ולדברג, אמא מרמת השרון שחיפשה פתרון שיאפשר לה לשלב בין עבודה להנקה, הצליחה לשבור את הקונספציה. אנבלה פיתחה את משאבת החלב הראשונה והיחידה בעולם המשלבת את פעולת ה"לשון" יחד עם פעולת הוואקום, ובכך מדמה באופן מדויק יניקה טבעית של תינוק. תוצאות ניסוי קליני שערכה החברה הראה שהמשאבה שואבת ב-50% יותר חלב בממוצע. כמובן שגם השאיבה היתה הרבה יותר נעימה. הפיתוח המהפכני הזה, זכה לאחרונה בפרסים יוקרתיים כגון Baby Innovation Award, ומהווה בשורה של ממש לאימהות מניקות.
2 צפייה בגלריה
סניה ומאשה ולדברג, מתוך תוכנית הכרישים, קשת 12
סניה ומאשה ולדברג, מתוך תוכנית הכרישים, קשת 12
סניה ומאשה ולדברג, מתוך תוכנית הכרישים, קשת 12
(צילום: יח"צ)
משקיעים מנוסים הצטרפו לחברה
המוצר המבטיח משך עד מהרה משקיעים בולטים. צוות היזמים צירף מנכ"ל חזק - אורי יפה, בעל ניסיון ניהולי בחברות כמו צ'ק-פוינט ואמדוקס אשר שתיים מהחברות אותן ניהל נמכרו, ואת המהנדס המוכשר עדי שפרעם, אחד ממקימי ארן טכנולוגיות. לאחר מכן אנבלה הופיעה בתוכנית "הכרישים", בה המשקיעים אורן דוברונסקי ויסמין לוקץ' ביצעו השקעה ראשונה בחברה. בהמשך הם אף הגדילו את השקעתם. לצידם, הצטרפו משקיעים נוספים כמו זוהר גילון (שותף בלמעלה מ-60 אקזיטים) ובעלי שומרת הזורע. החברה גם נהנית מתמיכה משמעותית מהרשות לחדשנות, המעוניינת לסייע לטכנולוגיה ישראלית להצליח בעולם.
150% גידול במכירות: מתרחבים לאירופה ומתכוננים למוצר הדגל
אנבלה כבר הושקה בהצלחה בישראל ונמכרת ברשת שילב, ורשמה הצלחה מהירה אצל משתמשות, כולל ידועניות. בחציון הראשון של שנת 2025 רשמה אנבלה גידול מרשים של כ-150% במכירות, ביחס לחציון המקביל של שנת 2024. כמו כן, אנבלה חתמה על הסכמים המאפשרים סבסוד המשאבה דרך חברות ביטוח בארצות הברית, והחלה להיכנס לשווקים חדשים באירופה, ביניהם גרמניה, אוסטריה, צרפת, הולנד ואיטליה.
הדגם הבא של אנבלה צפוי להיות משופר מכל הבחינות
היעד הבא של החברה הוא המשאבה הלבישה. מדובר במשאבה קטנה וקלה הנכנסת כולה לתוך חזייה רגילה, ללא צורך בחזיות שאיבה מיוחדות. בדגם החדש, החברה הצליחה לעשות את מה שחשבה שיהיה בלתי אפשרי - לשמור על גודל ומשקל ממוצעים יחסית למשאבות אחרות, למרות שהוכנס לתוך המשאבה מנגנון הלשון הייחודי.
2 צפייה בגלריה
המשאבה הלבישה של אנבלה
המשאבה הלבישה של אנבלה
המשאבה הלבישה של אנבלה
(צילום: באדיבות אנבלה)
בנוסף, הדגם הלביש של אנבלה צפוי להיות יעיל אף יותר מהדגם הקודם. שוק המשאבות הלבישות הוכח כבר כבעל פוטנציאל אדיר: חברת ווילואו, המייצרת משאבה לבישה ללא המנגנון הייחודי של אנבלה, גייסה בשנים האחרונות כסף לפי שווי של 282 מיליון דולר. השוק כולל גם רכישות ענק בענף, כגון רכישת אוונט על ידי פיליפס ביותר מחצי מיליארד דולר. הנתונים האלה מעידים על כך שלטכנולוגיה ייחודית כמו של אנבלה קיים פוטנציאל עסקי רב, וכעת החברה צריכה לממש אותו.
על מנת לממן את השקת המשאבה הלבישה בשווקים רבים ברחבי העולם, אנבלה יוצאת בימים אלה לסבב גיוס משקיעים דרך אתר אקזיט-וואלי. ההישגים האחרונים של אנבלה והפוטנציאל בשוק ממצבים אותה כאחת המועמדות הבולטות להפוך לסיפור ההצלחה הישראלי הבא בתחום ההנקה.