סגור
כנס פורום היוניקורנס פאנל גיא נבון, גיל ארזי, אסף ונד, שירה ברזיס

פורום היוניקורנס 2022
אסף ונד, מייסד Hippo: "היינו שווים 5-6 מיליארד דולר ועכשיו אנחנו שווים חצי מיליארד"

"בוא נגיד שחוויתי דברים יותר טובים מהשנה האחרונה", אמר ונד במסגרת פאנל שעסק באופן שבו הטלטלה בשווקים משפיעה על הטכנולוגיות הפיננסיות, בפורום יוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט. "יש תיקון רבתי בכל התעשייה - וזה מגיע לכולם"

"אנחנו מבינים שיש פה תיקון עמוק, אבל הוא ייגמר באיזשהו שלב", העריך ד"ר גיא נבון, מנהל Discount Tech, בפורום היוניקורנים של כלכליסט, בשיחה עם רועי ברגמן. "בין אם זה אינשור-טק, פינטק, קריפטו. הם ימשיכו לצמוח. הם צריכים לשנות את המודל העסקי שלהן והשוק הציבורי כרגע סגור, אבל יש הרבה הזדמנויות לצד הסיכונים. חברות עם KPI טובים הן חברות שנמשיך לראות צומחות וגדלות. הן תצאנה מהמשבר הזה".
גיל ארזי, מייסד ושותף מנהל, FinTLV, הוסיף: "אני יכול להתייחס בעיקר לאינשור-טק, ומה שאנחנו רואים עכשיו נובע מזה שהרבה מאוד משקיעים באינשור-טק לא הבינו ביטוח ולא ידעו לנתח נכון את המודל העסקי של חברת ביטוח. חברות בלי מודל עסקי ומשקיעים שלא הבינו את המודל העסקי יישארו מאחור. אולי יהיו מיזוגים, אולי יהיו פיטורים וסגירות".
אסף ונד, מייסד ויו"ר Hippo, העיד: "בוא נגיד שחוויתי דברים יותר טובים מהשנה האחרונה. היינו שווים 5-6 מיליארד דולר ועכשיו אנחנו שווים חצי מיליארד דולר. יש תיקון רבתי. זה קורה גם לפינטרסט ולדור דאש (Door Dash) ולפלוטון (Peloton). זה מגיע לכולם. ישבתי בחודשים האחרונים ולמדתי את המשבר ב-2001. בסוף זה תיקון שמגיע אחרי ריבית אפסית והכל מתנקה החוצה. עכשיו הוא יותר מדי נמוך בצד השני.
"התחושה לא כל כך נעימה אבל זה מזקק את המהות של החברה. אנחנו לומדים מהר מאוד שצריך להתייחס למה שקורה בחברה. מלמדים את היד לעבור לתזרים מזומנים יותר הדוק. אגב, אני משוכנע שהחברה במצב הרבה יותר טוב משהיה כשהיינו בשווי 6 מיליארד דולר. בדיעבד אני חושב שהמהלך להפוך לחברה ציבורית היה טוב עבורנו. חד משמעית.
"תחשוב מה האלטרנטיבה: להיות שווה שלושה מיליארד דולר, אבל כולם יודעים שזה לא המחיר כי משקיע אחד בצד הפרטי זה לא כמו הרבה משקיעים בצד הציבורי. אני מעדיף להיות עם 750 מיליון דולר ולהגיע לרווחיות. המשבר ייגמר בעוד 24 חודשים ויש לי כסף לשרוד את הדבר הזה. אני מעדיף לקבל את המכה ולהתמודד עם זה ישירות".
שירה ברזיס, שותפה-מייסדת ומנכ"לית Redefine, משוכנעת שיש מתאם בין השוק הציבורי לשוק קריפטו "וזה הופך אותנו למיינסטרים. תמיד יש משברים בקריפטו. אני חושבת שמי שנמצא בתחום בטווח הארוך ומאמין במה שהוא עושה לא מתרגש מזה. בסוף יש פה מהפכה. אנחנו בונים כלכלה חדשה, יעילה פי כמה".
המשבר לא מערער את האמונה בקריפטו, בהינתן מה שקרה לצלזיוס?
"קודם כל, בעניין צלזיוס - זה עצוב לראות חברה שנקלעה למשבר, יש להם הרבה זכויות בהקמת קהילת הקריפטו. אבל הנפילות היו של חברות עם מימון ריכוזי. הקריסה והכישלון שלהן נבעו מכך שהן העתיקו מודל מהכלכלה הקלאסית לקריפטו. זה כמו בנק של קריפטו ולכן צריך להטיל עליו רגולציה. אם אתה בנק של קריפטו, אז שהרגולטור יתעורר וישים סטנדרטים וניהול סיכונים. הנפילות הללו לא מערערות על הבסיס של קריפטו ו-DEFI (מימון מבוזר).
"מה לעשות, בונים פה כמו החלוצים - לפעמים בונים בניינים יציבים יותר וחלק יציבים פחות. אנחנו בסדר בחברה. כינסתי את העובדים והיו מבטים מודאגים, אבל אמרתי שאפשר להיות בשקט - יש כסף לשנתיים, יש משכורות, הם רגועים. אני אוהבת משברים, זו הזדמנות טובה. יש הרבה מה לעשות, הרבה מה לבנות. הקריפטו תמיד יצא מחוזק פי עשרה בשווי שוק מכל משבר".