סגור
מחאה פרו פלסטינית ב אוניברסיטת קולומביה ניו יורק
מחאה פרו פלסטינית באוניברסיטת קולומביה בניו יורק (צילום: Julia Wu / AFP)

על רקע ההפגנות נגד ישראל : אוניברסיטת קולומביה ביטלה את טקסי הענקת התארים

ההחלטה התקבלה בעקבות שיחות עם הנהגות הסטודנטים, ומהאוניברסיטה נמסר שהסיבה העיקרית נוגעת לענייני ביטחון. כתוצאה מהשינוי, כל הסטודנטים יקבלו את התואר באופן אישי לצד העמיתים שלהם ב"ימי כיתות" שייקבעו

אוניברסיטת קולומביה ביטלה את טקסי הענקת התארים שלה, שתוכננו ל-15 במאי – היא תקיים במקום זאת "ציונים חגיגיים בהיקפים קטנים, בבתי הספר של הפקולטות השונות". כך לפי הודעה שפרסמה היום (ב') האוניברסיטה.
ההודעה פורסמה לאחר שבועות של הפגנות פרו-פלסטיניות של סטודנטים בקולומביה, שכללו התבצרות של סטודנטים במבנים ומעצרים של מאות מהם. באוניברסיטה הסבירו בשיחה עם חדשות NBC כי ההחלטה התקבלה בעקבות שיחות עם הנהגות הסטודנטים, ושהסיבה העיקרית נוגעת לענייני הביטחון.
"הסטודנטים שלנו הבהירו שהאירועים הקטנים יותר, בתוך החוגים, הם יותר משמעותיים להם ולמשפחות שלהם. הם משתוקקים לחצות את בימות הטקסים הללו, לשמוע את קריאות התמיכה ומחיאות הכפיים של המשפחות הגאות", מסרה האוניברסיטה.
"לנוכח הרצון הגדול הזה, אנחנו נמקד את המשאבים שלנו בטקסים של הפקולטות, בהקפדה על כבודם, על הביטחון, ועל כך שיתנהלו באופן חלק", נמסר. כתוצאה מהשינוי, כל הסטודנטים יקבלו את התואר באופן אישי לצד העמיתים שלהם ב"ימי כיתות" שייקבעו.
הטקסים שיתקיימו ב-15 במאי לפי הפורמט החדש הם של בתי הספר לעיתונות, לרפואה ולאומנויות. בהמשך השבוע ייערכו טקסים דומים לפקולטות האחרות.
"השבועות האחרונים היו קשים ביותר לקהילה שלנו. בזמן שאנחנו מתמקדים בגיבוש חוויית סיום מאד מיוחדת לסטודנטים, אנחנו עדיין ממשיכים לבחון מולם אפשרות לקיום אירוע חגיגי ב-15 במאי", הבהירו עוד באוניברסיטה.