סגור

עוד חקירה נגד בואינג - הפעם על כשלי בדיקות הבטיחות בדרימליינר

החברה עדכנה את רשות התעופה הפדרלית כי עובדים שלה ככל הנראה דילגו על חלק מהבדיקות הנדרשות בדגם - ההודעה נוגעת ל-450 מטוסי דרימליינר; הרשות פתחה בחקירה ולא ברור אם היא תדרוש קרקוע של מטוסים

הצרות לא עוזבות את בואינג. רשות התעופה הפדרלית (FAA) פתחה בחקירה נוספת נגד יצרנית המטוסים, לאחר שזו חשפה כי עובדים בחברה ככל הנראה דילגו על חלק מהבדיקות הנדרשות עובר מטוסי הדרימליינר 787 - וזייפו מסמכים הנוגעים לנושא.
לפי הודעת ה-FAA, בואינג דיווחה להם בחודש שעבר כי ייתכן שלא הושלמו כל בדיקות הנחוצות לחלק מהמטוסים שלה מהדגרם האמור. לדברי אנשים המעורים בנושא, הבדיקות המדוברות עסקו בניטור רמות החשמל בסמוך למיכלי הדלק.
באופן כללי, מטוסים מסחריים נדרשים לבצע מספר הליכים כדי להגן על מיכלי הדלק מסופות ברקים ובעיות נוספות. ברשות התעופה הוסיפו כי הם חוקרים "אם בואינג השלימו את כל הבדיקות ואם עובדי החברה זייפו את המסמכים".
נגד בואינג מתנהלות בשלב זה כמה חקירות, העוסקות ברובן בהליכי הייצור בחברה, זאת בעקבות פתיחתה של דלת באמצע טיסה של חברת אלסקה איירליינס בתחילת ינואר.
בשלב זה עוד לא ברור אם מטוסי 787 דרימליינר הנמצאים בשימוש בחברות התעופה יקורקעו לצורך השלמת הבדיקות. ה-FAA מסרו כי בואינג בוחנת מחדש את כל המטוסים הנמצאים בשלב הייצור ושעליה להגות תוכנית שתענה על הצורך בבדיקת המטוסים הפעילים. לפי המקורבים, מדובר בסביבות 450 מטוסים שעלולים להיות מושפעים מהתגלית האחרונה.
"למרבה המזל צוות המהנדסים שלנו העריך כי ההתנהלות הפסולה הזו לא גרמה לבעיות בטיחות מיידיות בטיסות", מסר סקוט סטוקר שעומד בראש התוכנית של מטוסי 787. הוא הוסיף כי הכשל התגלה בעקבות דיווח במערכת פנימית לתלונות העובדים, וכי בבואינג מיהרו להעביר את הפרטים ל-FAA.
"בדקנו במהירות את הנושא וגילינו שמספר אנשים הפרו את מדיניות החברה ולא ביצעו את הבדיקות הנדרשות, אך דיווחו כאילו עשו זאת", הסביר. "כפי שכולם יודעים, יש לנו מדיניות של אפס סובלנות לקיצורי דרך בהליכי האיכות והבטיחות".
במקביל, בעיות ייצור הובילו לביטול ברגע האחרון של שיגור מתוכנן של חללית תוצרת בואינג. השיגור של החללית, סטארליינר, תוכנן לאתמול והיו אמור להטיס עבור נאס"א שני אסטרונאוטים אמריקאים לתחנת החלל הבינלאומית. אך שעתיים לפני המועד המתוכנן התגלתה בעיה בשבב שחרור החמצן על הרקטה והשיגור בוטל.