סגור
דלית זילבר ו יצחק תשובה
דלית זילבר ויצחק תשובה (צילומים: אלעד גרשגורן, דנה קופל, אוראל כהן)

דלית זילבר חוצה את הקווים: מונתה למשנה למנכ"ל מהדרין

מנכ"לית מינהל התכנון לשעבר עוברת לחברת מהדרין שבשליטת קבוצת דלק. מהדרין מחזיקה ב-11,100 דונם של אדמות ופועלת לאחרונה למיקסום הרווחים מהשטח, לאו דווקא באמצעות חקלאות

קבוצת דלק, בעלת השליטה במהדרין, הודיעה היום (ד') על מינויה של דלית זילבר, שהיתה מנכ"לית מינהל התכנון עד יולי 2022, כמשנה למנכ"ל החברה, אורי לופט.
זילבר, מתכננת ערים בוגרת הטכניון, עבדה מאז 2007 במינהל התכנון במגוון תפקידים והיתה, בין היתר, מתכננת ויו"ר הוועדה המחוזית ירושלים. זילבר קידמה במשך כהונתה תוכניות ל־600 אלף יחידות דיור, את תוכניות המטרו, ביטלה את תמ"א 38 ועודדה התחדשות עירונית מתחמית וכן קידמה את התוכנית האסטרטגית 2040.
מהדרין היא חברה ציבורית שמחזיקה באמצעות חברות בשליטתה בשטחים בהיקף מוערך של כ-11,100 דונם, שמוחכרים ברובם הגדול (10,906 דונם) מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י). כמו כן מחזיקה החברה בנכסים לוגיסטיים הכוללים בתי קירור, בתי אריזה ומרכזי לוגיסטיקה (מרלו"גים). החברה פועלת בתחומי החקלאות, בתי הקירור, המים, והנכסים המניבים.
ביולי האחרון הודיעה בעלת השליטה במהדרין, דסק"ש, כי היא מוכרת את מלוא אחזקותיה (44%) בחברה לקבוצת דלק בתמורה ל-250 מיליון שקל.
עיון בדו"ח המחצית הראשונה של 2023 של מהדרין מעלה שעיקר מכירותיה של החברה היו ליצוא, בעיקר בקטגוריות ההדרים, התמרים והאבוקדו. מחזור המכירות של החברה היה 707 מיליון שקל, לעומת 626 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה שעברה. הרווח לפני מס היה כ-35 מיליון שקל לעומת כ-58 מיליון שקל בשנה שעברה. שווי החברה היום, לפי רשות ניירות ערך עומד על 487 מיליון שקל.
רמז לבחירה של זילבר לעבור לעבוד בחברה שעיקרה גידולים חקלאיים ניתן למצוא בדיווח החברה מחודש אוגוסט האחרון. כפי שעולה מהדו"ח, החברה תפעל בתקופה הקרובה למקסם את רווחיה מהשטחים, או "עתודות הקרקע", שבבעלותה או שהיא חוכרת, ולא באמצעות עיבוד חקלאי.
ב-2017 חברת הבת של מהדרין, פרי אור, חתמה על הסכם עם רמ"י להשבת חטיבת קרקע בשטח של כ-533 דונם באזור אשקלון עקב שינוי ייעודה מחקלאות למגורים בתוכנית תמ"ל 1006. בינואר 2023 החברה חתמה על הסכם עם צד שלישי למכירת האופציה בתמורה ל-30 מיליון שקל. אפיק פוטנציאלי נוסף לרווח קשור להחלטה של מועצת מקרקעי ישראל מיוני 2023 לאפשר מיזמים אגרו-וולטאיים לבעלי זכויות בשטחי חקלאות, במכסה של עד 500 דונם למיזם.