סגור

רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נהרג בקרב ברצועה; מטח והפסקת חשמל בצפון

יום קרב בצפון: צה"ל יירט כמה כטב"מים ששוגרו מלבנון, בין השאר מול חופי נהריה; אזעקות הופעלו לראשונה מדצמבר גם בעכו ובקריות;; מוקדם יותר חיסל צה"ל בכירים בחיזבאללה - במערך ההגנה האווירית ובכוח רדואן; זעם בישראל: חמאס מחוץ לרשימת האלימות המינית של מזכ"ל האו"ם; בעקבות הירי לאשקלון ושדרות: צה"ל נערך לפשיטה על שני מוקדים בצפון הרצועה

23:40 - פגיעה ישירה בלול ריק במרגליות. לול ריק נפגע מפגיעה ישירה במושב מרגליות סמוך לקריית שמונה, בהמשך לירי רקטות לאזור. אזעקה לא הופעלה, ובעקבות הירי אספקת החשמל למושב נעצרה. התושבים במקום דיווחו על נפילות נוספות, אך ללא פגיעות וללא נזק. (יאיר קראוס)
23:10 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי "עשרות קטיושות" לעבר מרגליות. חיזבאללה לקח אחריות על על ירי של "עשרות קטיושות" לעבר ישראל, שבוצע לטענתו לכיוון מרגליות. מוקדם יותר דיווחו תושיבם במרגליות על נפילות במרחב ללא אזעקה. (ליאור בן ארי)
22:45 - הפסקת חשמל במרגליות וקריית שמונה. אספקת החשמל הופסקה במושב מרגליות שבגליל העליון, ולפי טענת התושבים נרשמו כמה נפילות במרחב - ללא אזעקות. גם בקריית שמונה תושבים דיווחו על הפסקות חשמל. (יאיר קראוס)
20:54 - דובר צה"ל: הכוחות השמידו ברצועה פירים, תשתיות טרור ומשגר רקטות מוכן לשיגור. מטוסי קרב של חיל האוויר, בשיתוף מרכז האש של פיקוד הדרום ואוגדת עזה, תקפו באזור בית לאהיה ברצועת עזה בתגובה לשיגורים שחצו מהאזור לכיוון העיר שדרות. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי שיגור נוסף שחצה מהאזור כוון לעבר זיקים. עוד הוא ציין כי כלל השיגורים יורטו על-ידי לוחמי ההגנה האווירית. בין היתר הכוחות השמידו ברצועה פירים מבצעיים, תשתיות טרור ומשגר עם רקטות מוכנות לשיגור לעבר שטח הארץ. (יואב זיתון)
20:04 - הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נהרג בקרב עם מחבלים בצפון הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל (במיל') סאלם אלכרישאת, בן 42 מאבו רובייעה, נהרג בקרב עם מחבלים בצפון הרצועה. רס"ל אלכרישאת היה גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. (יואב זיתון)
5 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') סאלם אלכרישאת ז"ל נהרג בצפון הרצועה אפריל 2024
רס"ל (במיל') סאלם אלכרישאת ז"ל נהרג בצפון הרצועה אפריל 2024
רס"ל (במיל') סאלם אלכרישאת ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
19:45 - חרף הזוועות - חמאס מחוץ לרשימת האלימות המינית של מזכ"ל האו"ם. למרות דוח חמור שכלל עדויות וראיות של נציגת מזכ"ל האו"ם לנושא אלימות מינית בזמן סכסוך לגבי פשעי חמאס, החליט מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שלא לכלול את חמאס ברשימה השחורה של הגורמים החשודים על-ידי האו"ם בביצוע מעשי אלימות מינית בזמן סכסוך.
בדוח שחיבר, מזכ"ל האו"ם נמנע מלייחס אחריות לחמאס, על אף שהדוח של הנציגה פרמילה פאטן הכיר בצורה מפורשת בזיקה שבין מתקפת ארגון הטרור ב-7 באוקטובר למעשי האלימות המינית שבוצעו בצורה שיטתית ומכוונת. נוסף על כך, בשונה מדוח פאטן, שקבע כי קיים חשש ממשי ומהותי להמשך פגיעה מינית בחטופים ובחטופות הישראלים ודרש את שחרורם המיידי, מזכ"ל האו"ם גוטרש נמנע מקריאה מפורשת ברוח זו.
19:15 - דיווח בלבנון: הרוגים ופצועים בתקיפה בעיירה חאנין. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על שני הרוגים ושישה פצועים בתקיפה בעיירה חאנין שבדרום לבנון. מוקדם יותר הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על התקיפה. (ליאור בן ארי)
17:45 - בעקבות הירי לאשקלון ושדרות: צה"ל נערך לפשיטה על שני מוקדים בצפון הרצועה. צה"ל נערך לפשיטה על שני מוקדים בעיירה בית לאהיה שבצפון רצועת עזה, בעקבות הירי הרקטי לזיקים, אשקלון ושדרות - שבוצע מאזור העיירה. מוקדם יותר קרא דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי לתושבין להתפנות, ואמר: "אתם נמצאים באזור לחימה מסוכן. צה"ל יפעל בעוצמה רבה נגד תשתיות טרור וגורמים חתרניים באזור". (יואב זיתון)
16:28 - האזעקות במרגליות: חמישה שיגורים מלבנון, צה"ל תוקף את מקור הירי. חמש רקטות נפלו באזור מרגליות, בהמשך לאזעקות שהופעלו באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק, וצה"ל תוקף את מקור הירי בלבנון. (יואב זיתון ושמעון אלבז)
16:11 - אזעקות במרגליות שבגליל העליון. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו במרגליות שבגליל העליון. (ynet)
15:40 - צה"ל הכחיש שפלסטינים נקברו בקברי אחים: "בדקנו גופות בחיפוש אחר חטופים". צה"ל הכחיש את הטענות שלפיהן פלסטינים נקברו בקברי אחים בבית החולים נאסר שבחאן יונס. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הצבא מסר כי בדק את הגופות - שכבר היו קבורות במקום, במסגרת המאמצים לאיתור חטופים.
15:00 - אחרי הכטב"מים לצפון: חיל האוויר החל בגל תקיפות. אחרי שיגורי הכטב"מים לעבר צפון הארץ, חיל האוויר פתח בגל תקיפות נגד מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. (יואב זיתון)
14:50 - חיזבאללה לקח אחריות על שיגור הכטב"מים לצפון: "תגובה להתנקשות בפעיל הארגון". חיזבאללה לקח אחריות על שיגור הכטב"מים לעבר נהריה והקריות, טען כי כיוון לעבר מטרות צבאיות, ומסר כי התקיפה בוצעה בתגובה "לתקיפה הישראלית בעדלון בלבנון וההתנקשות בפעיל חיזבאללה". (ליאור בן ארי)
5 צפייה בגלריה
זירת חיסול בכיר חיזבאללה ב דרום לבנון
זירת חיסול בכיר חיזבאללה ב דרום לבנון
זירת ההתנקשות בדרום לבנון
(צילום: Mahmoud ZAYYAT / AFP)
14:30 - על רקע האזעקות בצפון, בלבנון טענו: "שוגר נחיל כטב"מים". על רקע האזעקות שהופעלו ברחבי הצפון, רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה ומהדהדת את תעמולת הארגון, טענה כי "מטרה צבאית ישראלית הייתה נתונה לתקיפה באמצעות כטב"מי תקיפה שנורו מדרום לבנון", וציינה כי "המטרה נפגעה". (ליאור בן ארי)
14:10 - צה"ל: שתי מטרות אוויריות יורטו בצפון, התרעות הופעלו עקב חשש לנפילת שברי יירוט. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר שתי מטרות אוויריות חשודות מעל הים. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי ההתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט. (יואב זיתון)
14:05 - אזעקות בעכו ובקריות, ככל הנראה בעקבות יירטו מטרה חשודה. אזעקות נשמעו בצפון הארץ, בין היתר בעכו, עין המפרץ, קריית ביאליק, קריית ים, כפר ביאליק וקריית מוצקין. האזעקות בקריות הופעלו לאחר שככל הנראה יורטה מטרה חשודה, ושבריה הביאו להפעלתן. (יואב זיתון)
13:40 - אזעקות נוספות בגליל המערבי. התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה פעם נוספת ברגבה, לוחמי הגטאות ומזרעה שבגליל המערבי.
13:35 - על רקע האזעקות בגליל: מטרה אווירית חשודה יורטה באזור נהריה. על רקע ההתרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה מעל המרחב הימי באזור נהריה. (יואב זיתון)
13:30 - קטאר: גירוש חמאס מדוחא? כל עוד אנחנו ממשיכים לתווך אין לכך הצדקה. דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי אמר במסיבת עיתונאים כי כל עוד נמשכים מאמצי התיווך בין ישראל לחמאס, אין כל הצדקה לכך שהארגון יעזוב את דוחא. "אנחנו צריכים להעריך מחדש את מאמצי התיווך בשלב זה. אנחנו מאוכזבים מהתקיפות על מאמצי התיווך, במיוחד על אלו שלנו. שרים בממשלת נתניהו יצאו בהצהרות שליליות על התפקיד הקטארי". לדבריו, "התיאום בינינו לבין טורקיה בנוגע למאמצי התיווך נמשך. טורקיה היא אחת המדינות החשובות ביותר התומכות בתיווך של קטאר. קטאר מחויבת למאמצי התיווך בעזה אך היא נמצאת בשלב כעת של הערכה מחדש". (ליאור בן ארי)

5 צפייה בגלריה
אמיר קטאר אל-ת'אני ומנהיג חמאס הנייה
אמיר קטאר אל-ת'אני ומנהיג חמאס הנייה
אמיר קטאר אל-ת'אני ומנהיג חמאס הנייה
(צילום: EPA, רויטרס/Saudi Press Agency)

13:15 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ברגבה, לוחמי הגטאות ומזרעה שבגליל העליון.
12:41 - האזעקות בעוטף: 2 רקטות שוגרו מצפון הרצועה. שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל מצפון רצועת עזה במטח האחרון לעוטף. אחת מהרקטות יורטה והשנייה נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. (יואב זיתון)
12:37 - אזעקה נשמעה בזיקים.
12:35 - צה"ל חיסל בכיר חיזבאללה. צה"ל אישר כי חיסל הבוקר באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את חוסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בדרום לבנון. מצה"ל נמסר כי עזקול היה מעורב בפעילות המערך ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של פעילויות טרור רבות. "סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך והארגון במרחב", נמסר.
בנוסף, דובר צה"ל אישר גם כי במהלך הלילה חוסל במרחב ארזון מוחמד חליל עטיה, מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן, שהיה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ. (יואב זיתון)


12:00 - שר החוץ הבריטי, בציון 200 ימים למלחמה: "קורא לחמאס שוב - שחררו את החטופים". בציון 200 ימים למלחמה, שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, פנה לחמאס בפוסט שפרסם ברשת X וקרא לארגון הטרור לשחרר את החטופים. "לפני 200 יום חמאס ביצע את המתקפה הקטלנית ביותר נגד יהודים מאז השואה. מאז החטופים נותרו בשבו, ואהוביהם ממשיכים להתמודד עם הסבל הנורא. היום אנחנו קוראים לחמאס פעם נוספת - שחררו את החטופים", מסר. (איתמר אייכנר)

5 צפייה בגלריה
דיוויד קמרון ראש ממשלת בריטניה לשעבר
דיוויד קמרון ראש ממשלת בריטניה לשעבר
דיוויד קמרון
(צילום: Hannah McKay/Reuters)

10:30 - דיווחים בלבנון: מחבל חיזבאללה שחוסל הלילה - בכיר בכוח רדואן. לפי דיווחים בלבנון, מחבל חיזבאללה שחוסל במהלך הלילה בתקיפה בארזון שבדרום המדינה הוא מוחמד חליל עטיה, בכיר בכוח רדואן של ארגון הטרור. (ליאור בן ארי)
10:25 - מחסן של בית בשדרות עולה באש לאחר שנפגע מרסיסי ירוט, אין נפגעים. בצל הרקטות ששוגרו לעבר שדרות, מחסן של בית בעיר נפגע ככל הנראה מרסיסי ירוט והתלקח. כוחות כבאות והצלה נמצאים במקום ומשתלטים על השריפה, יחד עם כוחות משטרה וגורמי עירייה. אין נפגעים בגוף. (מתן צורי)
10:00 - לאחר השיגורים לעוטף: צה"ל תוקף את אזור השיגור ברצועה. צה"ל תוקף באמצעות ירי ארטילרי את אזור השיגור שממנו נורו ארבע הרקטות לעבר שדרות והסביבה. (מתן צורי)


09:50 - האזעקות בעוטף: יורטו 4 רקטות ששוגרו לעבר שדרות. בצל האזעקות בעוטף, ארבע רקטות שוגרו לעבר העיר שדרות -ויורטו. בשלב זה לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. (מתן צורי)
08:37 - דיווח: הרוג בתקיפת הרכב בדרום לבנון. צה"ל: תקפנו תשתיות חיזבאללה במהלך הלילה. אדם נהרג בתקיפת הרכב באזור אבו אל-אסוד שבדרום לבנון. כך דווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה. במקביל, מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף במהלך הלילה יעדי טרור, בהם מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב יארון וארבע תשתיות נוספות של הארגון. עוד נמסר כי לפני זמן קצר כוחות צה״ל תקפו להסרת איום במרחב יארון. בנוסף צוין כי האזעקות במטולה במהלך הלילה הופעלו עקב זיהוי שווא. (ליאור בן ארי)


07:00 - חיזבאללה הודיע הלילה על הרוג בשורותיו, בצל דיווחים על תקיפות בדרום לבנון ואזעקות במטולה. חיזבאללה הודיע הלילה על הרוג נוסף משורותיו, פעיל בשם מוחמד חליל עטיה מהעיירה א-סרפנד בדרום לבנון. מתחילת המלחמה דיווח חיזבאללה על מותם של 286 פעילי ארגון הטרור השיעי, אך בישראל מעריכים שהמספר האמיתי גבוה יותר. בתוך כך, ברשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דווח הלילה על תקיפות במספר עיירות בדרום לבנון: סדרת תקיפות בעיירה יארון, וכן תקיפות באזורים שבין אל-עישיה, אל-מחמודיה ואל-ג'בור. במקביל נשמעו אזעקות במטולה (ליאור בן ארי)

5 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ב דרום לבנון 31.3.24 מלחמת עזה
תקיפת צה"ל ב דרום לבנון 31.3.24 מלחמת עזה
תקיפת צה"ל בדרום לבנון
(צילום מסך)

02:58- מצרים: "אין הברחות נשק משטחנו לעזה - אלו האשמות שווא". בצל הדיווחים כי ישראל נערכת לקראת מבצע קרקעי ברפיח, ראש שירות המידע של מצרים, דיאא רשואן, אמר כי "בתקופה האחרונה היו מספר הצהרות של גורמים ישראלים, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכללו האשמות שווא כלפי מצרים". הוא אמר כי ההאשמות נגעו לקיומן של הברחות נשק, חומרי נפץ ותחמושת ממצרים לרצועת עזה בכמה דרכים, בהן מנהרות "שנטען כי קיימות בין שני צידי הגבול". לדבריו, "מצרים השמידה יותר מ-1,500 מנהרות והיא מחזקת את גדר הגבול עם עזה". עוד הוסיף רשואן כי "למצרים יש ריבונות מלאה על אדמתה והיא שולטת בצורה מלאה על גבולה הצפון-מזרחי עם עזה או ישראל". (ליאור בן ארי)
00:02 - ארה"ב: חמאס "שינה את דרישותיו" בשיחות המו"מ לעסקה לשחרור חטופים. דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר אמר כי חמאס "שינה את דרישותיו" בשיחות המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים בתיווך מצרים וקטאר. הוא ציין כי ארה"ב "תמשיך לדחוף להסכם שיביא לשחרור החטופים ולהפסקת הלחימה בעזה". בחמאס תקפו: "ההצהרה אינה קשורה למציאות וסותרת את העבודה שהצענו להתגמש יותר מפעם אחת, ונתקלנו בחוסר הפשרה והסחבת של נתניהו וממשלתו. הדרישות שלנו היו ברורות מהיום הראשון - והן זהות לאלו שהוצגו במרץ והתקבלו בברכה על ידי כל המתווכות". (עינב חלבי)