סגור
אולפני פרמאונט
אולפני פרמאונט (צילום: REUTERS/David Swanson/File Photo)

דיווח: נכשלו השיחות למיזוג פרמאונט וסקיידאנס

לפי רויטרס, ענקית המדיה והבידור פרמאונט צפויה לסיים את המו"מ עם סקיידאנס מבלי שהצדדים הגיעו לעסקה; הדבר יאפשר לה לשקול הצעה מתחרה לרכישתה, כמו זו שהוגשה על ידי סוני פיקצ'רס ואפולו גלובל המציעות 26 מיליארד דולה עבורה

ענקית המדיה והבידור פרמאונט גלובל צפויה לסיים את המו"מ עם חברת ההפקות סקיידאנס מדיה ללא שהגיעו לעסקת מיזוג, והדבר יאפשר לה לשקול הצעה מתחרה לרכישתה, כך על פי מקורות המקורבים לנושא המצוטטים בסוכנות הידיעות רויטרס. מניות פרמאונט גלובל עלו ב-3% במסחר המאוחר בוול סטריט.
ועדה מיוחדת של דירקטוריון פרמאונט, שנועדה להעריך הצעות לרכישת החברה, ערכה שיחות בלעדיות עם חברת סקיידאנס מדיה. תקופת הבלעדיות פגה בחצות שעון מזרח ארה"ב, והבעת עניין של הרגע האחרון ברכישת פרמאונט על ידי סוני פיקצ'רס אנטרטיינמנט וקרן ההון הפרטי אפולו גלובל מנג'מנט סיבכה את השיחות, כך על פי אחד המקורות.
שתי החברות הגישו מכתב הצעה לא מחייב ביום רביעי, והוא נחתם ע"י מנכ"ל סוני פיקצ'רס טוני ווינצ'יקרה, ואחד השותפים באפולו, אהרון סובל. הצעת הרכישה עומדת על 26 מיליארד דולר.
ההצעה האחרונה היא כנראה מה שכפה על הוועדה לסגת מהשיחות עם סקיידאנס, במיוחד לאחר שכמה מבעלי המניות העלו חששות בנוגע לעסקה עם החברה המנוהלת ע"י דייויד אליסון, וקראו לפרמאונט לשקול הצעות אחרות. מקור המקורב למשפחת רדסטון אמר ששארי רדסטון, ששולטת באימפריית המדיה של פרמאונט, תתמוך בכך שהוועדה תבחן את העסקה האפשרית עם סוני ואפולו, או כל עסקה אחרת שתיטיב עם בעלי המניות.
הוועדה המיוחדת של פרמאונט צפויה להיפגש היום (שבת) כדי לדון בעסקה, כך דיווח הניו יורק טיימס.
אלו הם זמנים סוערים עבור פרמאונט, לאחר שמנכ"ל החברה, בוב באקיש, שהיה בעבר יד ימינה של שארי רדסטון, הועבר מתפקידו לטובת שלושה מנהלים חלופיים ביום שני האחרון. במקביל, ארבעה חברי דירקטוריון עצמאיים צפויים לעזוב אותו בעת פגישת בעלי המניות ב-4 ביוני.