סגור
הבורסה בורסת תל אביב בורסה תל אביב
בורסת תל אביב (צילום: Kobi Wolf/Bloomberg)

הסלמה ביטחונית לצד עידוד מוול סטריט: נעילה שלילית בבורסת ת"א

ת"א 35 ו-125 נסוגו בעד 0.3%, הבנקים ירדו ב-1.4%; צה"ל מתכונן להיכנס לרפיח, הסלמה גם בחזית הצפונית; בשישי זינקו מדדי וול סטריט, עליות גם במסחר היום

דיווח שוטף מהבורסה בת"א ברקע למלחמה בדרום: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים

17:25 - נעילה שלילית בבורסה: מדד ת"א 35 ירד ב-0.1%, ת"א 125 נסוג ב-0.3%, הבנקים נחתכו ב-1.4%. מצד אחד, עליות חזקות בוול סטריט בשישי ועליות גם בפתח השבוע. מנגד, הסלמה ביטחונית שכוללת הכנות של צה"ל להיכנס לרפיח, לצד הסלמה בחזית הצפונית, וחשש מסנקציות בינלאומיות.
14:40 - משרד המשפטים בודק ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון. כהן הוא אחד משלושת המומלצים לתפקיד, יחד עם עמית גל וזיו כהן.
12:20 - מדדים ענפיים בבורסה: ת"א טכנולוגיה עולה ב-0.9% בראש, כמו גם ת"א ביומד. ת"א ביטוח יורד ב-1% בתחתית הענפיים.
11:10 - עולות ויורדות במדדים המובילים: קמטק מטפסת ב-1.9% בראש ת"א 35, אלקטרה נחתכת ב-2% בתחתית מדד הדגל. אלקטריאון מתחזקת ב-4.8% בראש ת"א 90, ישרוטל נסוגה ב-2.5% בתחתית.
10:10 - המסחר נפתח באיחור של 10 דקות בשל צפירת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. מדד ת"א 35 יורד ב-0.6%, ת"א 125 נסוג ב-0.5%, הבנקים במינוס 1.3%. תשואת אג"ח ישראל ל-10 שנים יציבה על 4.633%.
7:50 - המשקיעים בבורסה בת"א יעקבו בשעות הקרובות אחר המגמה בשווקים העולמיים, שנכנסים במהלך היום לשבוע מסחר חדש. המסחר ייפתח בעיכוב של כ-10 דקות, בשל קיום צפירת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשעה 10:00.
נכון להבוקר החוזים בוול סטריט ללא שינוי מהותי, תנועה קלה גם בבורסה של הונג קונג (בטוקיו חופשה), הנפט עם עלייה קלה. גם בתשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים אין שינוי מהותי, קרובה ל-4.50% (מעט מתחת). תשואת אג"ח ישראל ל-10 שנים על 4.62%, לאחר ירידה של 8 נקודות בסיס אתמול.
תשומת הלב תופנה גם להתפתחויות בחזית הבטחונית, בהמשך למטח ששוגר אתמול מרפיח והדיווחים על התחלת פינוי תושבים מרפיח לקראת כניסה אפשרית קרובה של הצבא לעיר.
דיווחי כלכליסט: המרוץ לתפקיד יו"ר בנק הפועלים הבא עומד להיפתח. אתמול הודיעה הוועדה למינוי דירקטורים של בנק ישראל כי היא מתחילה בהליך לבחירת מועמדים לדירקטוריון, ושניתן להגיש מועמדות לדירקטוריון עד 20 במאי. הוועדה תבחר את המועמדים, ואספת בעלי המניות של הבנק תבחר מי מהם ייכנסו לדירקטוריון. באספה הקרובה ייבחרו שלושה דירקטורים: דירקטור רגיל, ועוד שני דירקטורים העומדים בכללי הדח"צ של בנק ישראל.
מחזיקי האג"ח של הסדרות המובטחות ט' ו-טו' באגרות החוב של חנן מור יצביעו היום שוב אם לאשר את הסדר החוב של החברה. סדרה יב' נעדרת הביטחונות הגישה במקביל התנגדות לבית המשפט להסדר. לפי הדיווח לבורסה סדרות ט ו-טו' המובטחות בנכסי הנדל"ן המניב של חנן מור שהגיעה לחדלות פירעון, יקבלו ריבית מוגדלת של 5.1% לשנה, כפי שנקבע בהצעה הקודמת של החברה.
התקדמות לקראת הסדר החוב בחלל תקשורת: החברה ההונגרית 4iG הגיעה להסכמות עם נושי הסדרה הלא מובטחת אג"ח י"ז על התמורה בהסדר. המזומן שיקבלו מחזיקי האג"ח בסדרה שהיא הקטנה ביותר בין שלוש הסדרות יהיה של 35 מיליון דולר, לעומת 30.5 מיליון דולר שהציעה החברה, ההונגרים ומשקיע נוסף שלא נחשף, אך מדובר כנראה באהרון פרנקל.
אתמול נרשמה בבורסה נעילה חיובית, אף שהעליות התמתנו מהותית לאחר הדיווחים הראשוניים על נפגעים מהמט"ח לכרם שלום. מדד הדגל ת"א 35 התחזק ב-0.4%, ת"א 125 טיפס ב-0.5% ואילו ת"א בנקים רשם עלייה של פחות מ-0.1%, אחרי שבשיאו היומי קפץ ב-2.3%.