סגור
בנימין נתניהו ראש הממשלה בצלאל סמוטריץ שר האוצר
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'. הטיפול ביוקר המחייה לא נראה באופק (Credit: Haim Zach/GPO)

הח"כים נזכרו בפגרה לזעוק על יוקר המחייה - ובינתיים אין תוכנית מקיפה

ח"כ גפני מאשים: "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים, גם לא משרד הכלכלה. הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא!" ולדימיר בליאק: "שר הכלכלה ממשיך לבלות בכנסים בחו"ל, שר האוצר מספק עוד אמירה הזויה ומתנה את הטיפול ביוקר המחיה 'בכניסה לרפיח' - והציבור ממשיך לקרוס תחת הנטל"

בעיצומה של פגרת הפסח נזכרו היום בוועדת הכספים לזעוק על המשך העלייה ביוקר המחייה בישראל. ובתוך כך התברר כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דוחה דיון עם רה"מ בנימין נתניהו על טיפול בממשלה בהתייקרויות.
סמוטריץ' הבהיר כי יש לטפל תחילה ברפיח ואח"כ יתפנה לטפל בהתייקרויות במשק. הפגישה בין השניים אמורה להתקיים מחר (יום רביעי). אבל בינתיים לא נראית באופק תוכנית ממשלתית מקיפה לטיפול בעליית יוקר המחייה.
בישיבת פגרה שקיימה הבוקר ועדת הכספים הודיע היו"ר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי יכנס את הוועדה לדיון על יוקר המחייה. גפני האשים כי "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים, גם לא משרד הכלכלה. הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא הזה!"
"אנשים לא גומרים את החודש, משפחות קורסות מיוקר המחיה הגואה ואומרים לי שזה נושא של ועדת הכלכלה, אבל אני חושב שלא תהייה ברירה ואצטרך לכנס את הוועדה לדון בנושא. לא נעבור על כך לסדר היום!", מסר גפני.
ח״כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) טענה כי ״שר האוצר המופקר שלנו נותן אולטימטום לאזרחי ישראל? את מי אתה עושה בן ערובה? השתוללות מחירים מופקרת, עליית מחירים, ראש ממשלה הוא בדיחה מהלכת מבחינה כלכלית, הוא הרי עשה סרטונים בתחנות דלק".
פרקש הכהן הוסיפה כי "שר האוצר מודיע הבוקר, לא להאמין, לראש הממשלה, ׳אני לא מוכן לטפל ביוקר המחיה אם לא תיכנס לרפיח׳. אנחנו בני ערובה של שר האוצר? זו לא פעם ראשונה ששר האוצר מחזיק את ישראל בני ערובה, הוא עשה את זה גם בתקציב, החזיק את המפונים, מינהלת תקומה ואת החיילים בני ערובה ולא אישר את התקציב שלהם חודשים ארוכים כדי שקודם כל ינפחו את התקציב של אורית סטרוק ויעלו את קצבאות האברכים".
"שוב הבוקר הוא מחזיק את אזרחי ישראל בני ערובה. הגיע הזמן ששר האוצר הכושל הזה יתפטר, יחד עם שר הכלכלה וגם ראש הממשלה בראש ובראשונה״, טענה פרקש הכהן.
ואילו מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) טען כי "שר הכלכלה ממשיך לבלות בכנסים בחו"ל, שר האוצר מספק עוד אמירה הזויה ומתנה את הטיפול ביוקר המחיה 'בכניסה לרפיח', מה זה הדבר הזה? והציבור ממשיך לקרוס תחת נטל העלאת מחירים. אז לאחר שזעקתי הבוקר בוועדת הכספים על חוסר ההתייחסות המוחלט של הקואליציה לסוגיית יוקר המחיה, גפני לפתע נזכר כי הוא יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, והגדיר את הטיפול הממשלתי ביוקר המחיה כ-'כישלון מוחלט'. אך הכישלון הוא לא רק של שר האוצר ושר הכלכלה - אלא כלל חברי קואליציית המחדל שהפקירה את האזרחים והרסה את כלכלת ישראל", הוסיף בליאק.