סגור
משלחת עסקים לפריז מימין גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי רז הרשקו תמיר כהן מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי
מימין גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, רז הרשקו ותמיר כהן מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי (צילום: יוסי זלינגר)

"WIN WIN WIN": במשולש שבין הוועד האולימפי, הגופים העסקיים והספורטאים הישראליים - יש רק מנצחים

אם בעבר היינו רגילים לכך שפעם בארבע שנים, הציבור הישראלי היה נחשף למונח "הוועד האולימפי הישראלי", למשך תקופה קצרצרה של חודשיים שלושה, הרי שבשנים האחרונות הנוכחות של הארגון בחיי היומיום שלנו הולכת וגדלה ולא רק בזכות ההישגים המופלאים של הספורטאים הישראליים. המדליסטים האולימפיים הפכו לסלבריטאים, הם לוקחים חלק ביותר ויותר קמפיינים של חברות מסחריות ומייצגים את ישראל ברחבי העולם לא רק באירועים ספורטיביים. אחת הסיבות לכך היא המעורבות ההולכת וגדלה של הוועד האולימפי הישראלי בליווי הספורטאים גם בתקופות שבין האולימפיאדות, וניהול המותג הזה שנקרא "הספורט האולימפי הישראלי" בשיתוף עם חברות מסחריות.
משלחת העסקים לפריז של כלכליסט ובנק הפועלים תצא ב-22 במאי. לפרטים נוספים לחצו כאן
"הספורט האולימפי והספורטאים האולימפיים הישראלים הפכו בשנים האחרונות לסוג של שגרירים ובמיוחד עכשיו בתקופה שבה אנחנו נמצאים, אנחנו יכולים לספר דרכם על ההצלחה הישראלית, הציונות, 'כחול-לבן'", מסבירה סיון פישלר מנהלת תקשורת ופיתוח עסקי של הוועד האולימפי בישראל. "היכולת העסקית שלנו, כוועד האולימפי, צומחת מתוך שותפויות - ואנחנו מעדיפים לקרוא להם שותפים ולא נותני חסות - מהסיבה שביחד איתם אנחנו בונים תוכנית עבודה שמשיאה ערך לשני הצדדים. מעבר לחשיפה התקשורתית, החברות שעובדות איתנו זוכות לקבל ערכים של מצוינות, וציונות וגאוות כחול לבן ואנחנו, לצד ההכנסה הכספית, נהנים מגישה לחדשנות, ליצירתיות ולתוכן שעד לא מזמן היה לנו קשה יותר לייצר אותו. היום, בהתפתחות ובאבולוציה של הספורט האולימפי במדינת ישראל למדנו איך לתת ולקבל ערך".
לדברי פישלר, "יש פה ערכים שמשתלבים בין הוועד האולימפי לבין הגופים העסקים. אנחנו ממש משלבים ביחד תוכניות עבודה כדי שייווצר ערך לשני הצדדים. וכל זה כמובן ללא קשר לכך שהספורטאים הפכו להיות שגרירים בזכות ההישגים שלהם ומה שהם מייצגים ואז זה ווין-ווין לשני הצדדים. אנחנו לא מאשרים שיתופי פעולה רק בדקה התשעים, רגע לפני פתיחת המשחקים האולימפיים. אנחנו מאמינים בבניית דרך משותפת לאורך זמן. אנחנו עובדים עם שותפים שמעריכים את הערכים שלנו, ורוצים לתרום להצלחת הספורט האולימפי בישראל. ולגן אנחנו גם בוחרים את השותפים שלנו בקפידה, מוודאים שהם תואמים את החזון שלנו".
1 צפייה בגלריה
משלחת עסקים לפריז מימין גילי לוסטיג פיטר פלצ'יק אוריאל בכר אורי פרל יעל ארדעדי פועה קורמן
משלחת עסקים לפריז מימין גילי לוסטיג פיטר פלצ'יק אוריאל בכר אורי פרל יעל ארדעדי פועה קורמן
מימין גילי לוסטיג, פיטר פלצ'יק, אוריאל בכר, אורי פרל, יעל ארד ועדי פועה קורמן
(צילום: רענן כהן)
ההכנות לאולימפיאדת פריז מתכנסות בימים אלה לשיא שאליו יגיעו הספורט העולמי והישראלי בעוד כחודשיים עם פתיחת המשחקים בבירת צרפת בסוף חודש יולי. אחד האירועים שיפגיש ויחבר בין כל העולמות האלה הוא משלחת העסקים של ישראל לפריז, של כלכליסט בשיתוף בנק הפועלים והוועד האולימפי. המשלחת שתכלול את בכירי עולם העסקים הישראלי תבקר בפריז ב-22-23 במאי ותקדיש יומיים לחיזוק הקשרים העסקיים הבינלאומיים בין ישראל לקהילה הצרפתית והבינלאומית, תוך הדגשת ערכי המצוינות, החדשנות והיזמות שמגדירים את הכלכלה הישראלית. מטרת היומיים הללו היא לחזק את הקשרים העסקיים ולעודד שיתוף פעולה בין צרפת לישראל באמצעות מגוון מפגשים, תוכן וסיורים.
שיתופי הפעולה בתחום האולימפי ברמה הבילאומית מאגדים לתוכם את החברות העסקיות הגדולות בעולם - רובן ככולן תאגידים בינלאומיים בתחומים שונים. בתוכנית ה-TOP SPONSORS של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) שותפות 15 החברות הרב לאומיות הגדולות בעולם שמשלמות מאות מיליוני דולרים במשך מחזור הזמן האולימפי שתמורתם זכאיות השותפות להשתלב במגוון הפלטפורמות של האולימפיאדה - מהמשחקים האולימפיים עצמם, ערוץ הטלוויזיה אולימפי משחקי E SPORT אולימפיים וכדומה. בישראל חבר הוועד האולימפי למגוון רחב של שותפים עסקיים מענפים שונים - מאופנה, מסחר וספורט ועד אנרגיה בריאות ופיננסים. 11 הגופים העסקיים שהתגייסו לתמוך בספורט האולימפי הישראלי הם בנק הפועלים, ארקיע, טרמינל איקס, ריבוק, הרבלייף, סוויס סיסטם, שיכון ובינוי, פאפאיה, המרכז הרפואי מאיר, תמיר מיחזור ושופרסל.
"אנחנו מציעים לשותפים שלנו מגוון רחב של אפשרויות, בהן חשיפה תקשורתית, גישה לספורטאים, ושימוש בלוגו של הוועד האולימפי. אנחנו גם מאפשרים לחברות לאמץ ספורטאים באופן אישי.החיבר הזה נותן לחברות הזדמנות ייחודית להתחבר לקהל רחב יותר ולחזק את המותג שלהן. זה גם נותן להן הזדמנות לתרום להצלחת ספורטאי ישראלי ולעזור לו להגשים את חלומותיו", מסבירה פישלר. "בישראל למדנו בשנים האחרונות את השיטה הבינלאומית ובנינו מודל דומה שמציע לחברות לרוץ איתנו לטווח ארוך ומתגמל אותן על שותפות רחבה. בנוסף, בחבילה שאנחנו בונים אנו מציעים לחברות ומעודדים אותן לשלב בחבילת שיתוף הפעולה גם אימוץ של 2-3 ספורטאים למחזור אולימפי שלם במישור האישי מה שנותן יתרון יחסי לכל המעורבים ומתומחר בראיה כוללת".
טווחי התמחור של חבילת השותפות עם הוועד האולימפי הישראלי יכולים לנוע בין 1.5 ל -3.5 מיליון שקל למחזור אולימפי, כלומר לתקופה של ארבע שנים - בהתאם לכמות הספורטאים שהשותף מלווה, לאירועים החיצוניים שבהם הוא מעוניין להשתתף ובפלטפורמות בהן החברה רוצה להשתלב עם פעילות הוועד. הוועד האולימפי מגדיר ביחד עם השותפים את המטרות והיעדים ובהתאם נתפרת לכל אחד החבילה המתאימהלו ביותר. זה יכול להיות חשיפה ושיתוף בפלטפורמות דיגיטליות כמו פודקאסטים, או מוספים אולימפיים מיוחדים או כמובן יחד עם בעלת הזכויות בישראל לשידורי המשחקים בטלוויזיה, ערוץ 5. "כשיש ההזדמנויות ננווט אותן בין השותפים שלנו ונייצר מצב של WIN WIN לכולם תוך מינוף החיבור למצוינות ישראלית והערכים המובילים של המשלחת האולימפית הישראלית", מדגישה פישלר.
אחד הגופים העסקיים שמצא בוועד האולימפי הישראלי שותף בתהליך השיווק שלו הוא חברת שיכון ובינוי שחוגגת השנה את שנת ה-100 שלה. "כשיצאנו לדרך וחשבנו אילו שיתופי פעולה יהיו כי נכונים להיכלל במסגרת חגיגות המאה שלנו, סקרנו גופי ספורט, גופים חברתיים כל מיני גופים גדולים ומוכרים שפועלים במדינה. אבל ברגע שעלה השם של הוועד האולימפי, הכל הסתדר לנו בכמה היבטים", מספר דן מויאל, סמנכ"ל שיווק ומכירות בשיכון ובינוי נדל"ן. "ההיבט הראשון זה שהוועד האולימפי הוא למעשה חוד החנית של הספורט בארץ. אין הרבה גופים, ציבוריים או ספורטיביים, שבאמת יכולים להתהדר בכותרת שהם מייצגים את כל המדינה, שהם גופים א-פוליטיים, שהם לא מייצגים איזשהו חתך מיוחד במדינה, שהם קונצנזוס מקומי ושהם מהווים חלק כל כך חשוב לאוכלוסיות כל כך רחבות בארץ. אין עוד גוף ספורטיבי כמו הוועד האולימפי - שעונה להגדרה המאד ספציפית הזאת שחיפשנו", מסביר מויאל. "מעבר לכך, הערכים שהוועד משתקף שזה נחישות, מחויבות, חתירה למצויינות… ואלו לגמרי ערכים שהחברה שלנו חרתה על דגלה. אז לקחנו את כל המכלול הזה, בנוסף לכך שרצה הגורל שבשנת המאה שלנו מתקיימת גם אולימפיאדה ואז כל הפאזל הזה פשוט התחבר לנו. יצרנו קשר עם אנשי הוועד האולימפי והקליק הזה, הכימיה נוצרה על המקום. הערכים האלה שמלווים את שני הגופים היו התאמה מושלמת. ככל שחקרנו יותר לעומק, הבנו שהגופים האלה פשוט נולדו לשתף פעולה", הוא מספר.
גם מויאל, כמו פישלר מעדיף להתייחס לחיבור הרשמי בין הגופים כשיתוף פעולה ולא כהסכם עסקי. "אני לא אוהב לקרוא לזה הסכם אלא שיתוף פעולה - כי הוא הרבה מעבר לעוד חסות, כי זה באמת שיתוף פעולה אמיתי. אנחנו משלבים את הוועד וספורטאים שהוועד מטפל בהם במסגרת הפעילות שלו משתלבים בתוך הפעילות השוטפת של החברה. זה יכול להיות במסגרת פעילויות של 'מיתוג מעסיק' שאנחנו עושים מול העובדים, אם זאת יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי, שבאה להרצות לעובדים, אם זה ספורטאים שלוקחים חלק בפעילויות חברתיות של החברה. הוועד האולימפי, מצדוף גם לוקח חלק בשיקוף הפעילויות הללו במדיות החברתיות ומפיץ את זה בדרכי הפרסום שלו. אני חושב שיש סינרגיה מוחלטת בין הפעילויות של שני הגופים".
"מתוך 8 הספורטאים שבהם אנחנו תומכים באופן אישי בשתיים שמאד מכוונות לאולימפיאדת פריז - רז הרשקו, שזכתה לאחרונה במדליית זהב באליפות אירופה בג'ודו וגולשת הרוח שרון קנטור שזכתה באלופות העולם. בנוסף בחרנו בשישה ספורטאים נוספים שרובם גם כן ישתתפו באולימפיאדה השנה, אבל בשיתוף עם הוועד בנינו את תוכנית התמיכה בהם עד אולימפיאדת לוס אנג'לס בשנת 2028. הרעיון שלנו היה לתת את התמיכה גם לחבר'ה שעכשיו ישתתפו וגם לספורטאים העתידיים שיגיעו גם לאולימפיאדה הבאה", מסביר מויאל.
ואם שיכון ובינוי מייצגת את התעשייה המסורתית, השורשית שמלווה את הכלכלה הישראלית עוד מלפני קום המדינה, בקצה השני של סקאלת השותפים של הוועד האולימפי הישראלי אפשר למצוא את חברת ההייטק הצעירה - פאפאיה. "אנחנו חברה שמתמחה במשחקי טורנירים במובייל, ואנחנו מאמינים שדרך משחק אפשר לצמוח ולגדול כבני אדם. אז ראינו את החיבור הטבעי בינינו לבין הטורניר היוקרתי ביותר בעולם - האולימפיאדה. כל העולם עוצר מלכת ומתכנס למגרש המשחקים הגדול בעולם שמקדש שילוב של קהילתיות ומצויינות. בפאפאיה חרטנו על דגלנו לגרום לעולם לשחק, ואנחנו מאמינים שהמשחק מגיל צעיר וגם כאנשים בוגרים מלמד אותנו דברים רבים על עצמנו ועל מי שאנחנו יכולים להיות", אומרת עדי פועה קורמן, מנהלת הברנד והתקשורת בפאפאיה.
"ברגע שהבנו שאנחנו הולכים על החיבור הזה בנינו תכנית עבודה יחד עם הוועד. הם הרי עושים את החיבורים האלה כבר הרבה שנים ולכן היה מאד חשוב לנו לקבל מהם את התובנות - מה מותר מה אסור. יש כל מיני רגולציות שגם קשורות לוועד האולימפי העולמי שהוועד הישראלי כפוף לו. למשל מה נכון ומה לא ברוח התכנים. הכל נעשה איתם יד ביד, מרמת התסריט לסרטונים שעולים ויעלו ברשתות החברתיות ועד המרצ'נדייז - האם זה מתאים עם הלוגו הנכון. ואנחנו סומכים עליהם שהם יגידו לנו מה יותר מתאים בשפה המיתוגית ומה פחות מתחבר למותג. הם חיים ונושמים את את האולימפיאדה ואנחנו חדשים בתחום".
"הסיפור של החיבור שלנו עם הוועד האולימפי לא היה 'זבנג וגמרנו'. עבדנו איתם במשך כמה חודשים. וכך יצא שחוץ מלתת את החסות הרשמית שלנו, החלטנו לתת חסות אישית לעוד שלושה ספורטאים מובילים - הג'ודוקא פיטר פלצ'יק שזכה במדליית ארד באוליפיאדת טוקיו, לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג שגם היא זכתה בארד בטוקיו והמתעמל זוכה מדליית זהב אולימפית בטוקיו ארטיום דולגופיאט. יצרנו 'מיני נבחרת' שתהיה הטופ של הטופ מבחינתנו. אנחנו מתייחסים אליהם כמו לכל אחד מעובדי החברה - הם באים למשרדים שלנו מתוך ידיעה שיש להם בית חדש נוסף לכל דבר ועניין, אם זה לבוא לקחת אצלנו חדר כדי לעשות פגישה, או לשבת לשתות קפה בין האימונים, ולנשום לרגע. אנחנו מסתכלים על זה גם כחלק מהמיתוג מעסיק. כמו שהעובדים שלי הם באמת השגרירים שלי החוצה וגם פעילויות שאני עושה פנימה. כי בסוף חשוב לי גם שיכירו אותנו דרך החיבור הזה. חשוב לי שהקהל הרחב והקהל הפוטנציאלי שצריך להכיר אותנו ישמע על פאפאיה ועל החיבור הזה", היא מסבירה.