סגור
מפעל איסכור רמלה
מפעל איסכור ברמלה. מייקת את מוצרי הפלדה (אבי מועלם)

בעקבות החרם הטורקי: גל התייקרויות במשק – בעיקר של מוצרים לענף הבנייה

חברת המתכות והפלדה איסכור הודיעה על העלאת מחיר ב- 5% משבוע הבא, זאת בשל "התייקרות מחירי הפלדה בעולם". כך גם חברת מוצרי הגבס והטייח מוצרים שהודיעה על התייקרויות בשיעור של 6%. לכלכליסט נודע כי טמבור תייקר את לוחות הגבס שלה ב-9% מסוף הודש

ברקע חרם הסחורות של טורקיה על ישראל, גל העלאות מחירים בשוק הברזל וחומרי הבנייה: חברת המתכות והפלדה איסכור הודיעה הבוקר (ה') ללקוחותיה על העלאת מחיר ב- 5% וזאת החל מתחילת השבוע הבא. היא הסבירה את הצעד ב"התייקרות מחירי הפלדה בעולם".
מתחילת השבוע הבא גם חברת ניצבים, שעוסקת ביבוא ובשיווק של מוצרי גבס וטייח תייקר את מוצריה ב-6%. רונן כהן, מנכ"ל החברה הודיע ללקוחותיו כי עדכון המחירים נובע מהשינויים במחיר חומרי הגלם.
בנוסף, לכלכליסט נודע חברת טמבור מייקרת ב- 9% את מחירי לוחות הגבס שלה וזאת החל מ-26 לחודש. מנהלי המכירות שלה הסבירו ללקוחות החברה כי העלאת המחירים היא נגזרת של התייקרויות משמעותיות ומתמשכות בעלויות חומרי הגלם בארץ ובחו"ל לצד עלויות השינוע שלהם.
בתחילת החודש אשטרום תעשיות שמקבוצת אשטרום, שעוסקת בתחום הבטון והחומרים לענף הבנייה הודיעה, כי תעלה בימים הקרובים את מחיר מוצריה. בהודעה שהעבירה ללקוחותיה היא הסבירה את ההתייקרות הצפויה ב"בשל הכרזת טורקיה על חרם יצוא מוצרים לענף הבנייה בישראל אנו פועלים להביא מוצרים ממקורות חליפיים כדי שנוכל לנסות ולייצר המשכיות עסקית".
בחברה הסבירו כי יבוא ממקורות חליפיים יתייקר משמעותית מפאת מרחקי ההובלה ועלויות השינוע הימי של סחורות. החל מאתמול גם יבואנית המלט אקמה טריידינג העלתה את מחירי המלט שלה ללקוחותיה בארץ לסכום של 750 שקל לטון - מחיר שכולל הובלה אל הלקוח. זאת, לאחר שהחברה החלה לייבוא מלט שמקורו בספרד.