סגור
סניף דואר ישראל ב ירושלים
סניף של דואר ישראל בירושלים (צילום: גיל נחושתן)

לקראת ההפרטה: ירידה בתלונות הציבור על הדואר ברבעון הראשון

סך התלונות על החברה הסתכמו ב-54,558 - צניחה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בעוד יומיים צפויה ועדת הכספים להצביע על צו האינטרסים של הדואר, שיאפשר את הפרטתו

בעוד יומיים (יום שלישי) צפויה ועדת הכספים של הכנסת בראשות משה גפני להצביע על אישור צו האינטרסים של הדואר, שיאפשר את הפרטתו, לקראת קבלת ההצעות לרכישת החברה עד 12 במאי. בין הטענות המרכזיות שהעלו חברי הכנסת בדיונים הקודמים הוא החשש שהפרטת הדואר תוביל לפגיעה בשירות שמקבל הציבור בסניפי החברה, בין היתר לאחר תוכנית ההבראה שהחלה בחברה שכללה סגירת סניפים ברחבי הארץ וצמצום כוח האדם במטרה להפוך את החברה לרווחית בטרם ההפרטה. עם זאת, על פי נתוני החברה, ברבעון הראשון של 2024 חלה ירידה של כ-30% בתלונות הציבור על הדואר, ביחס לרבעון הראשון של 2023. סך התלונות על החברה הסתכמו ב-54,558.
הדיון השבוע בוועדת הכספים הוא השלישי שיתקיים בנושא הפרטת הדואר ואישור צו האינטרסים של החברה לקראת ההפרטה. בדיון השבוע ככל הנראה תתקיים ההצבעה על אישור הפרטת הדואר, לאחר שזו נדחתה בשני הדיונים הקודמים – בין היתר עקב דרישתו של היו"ר גפני להתנות את הפרטת הדואר בהעברת כספים למורות החרדיות. ללא אישור ועדת הכספים, לא ניתן לקיים את ההפרטה.
במסגרת תוכנית ההבראה בחברת הדואר, אותה מובילים היו"ר מישאל וקנין והמנכ"ל דוד לרון, השקיעה המדינה 1.7 מיליארד שקל, לאחר שבשנים 2022-2020 הפסדי הדואר הגיעו לשיא של 1.9 מיליארד שקל ובמהלך התקופה קיבלה החברה הערת "עסק חי" בדוחותיה הכספיים, שנמחקה לאחר מכן. ב-2023 עברה החברה לרווחיות, בין היתר בשל תוכנית ההבראה שכללה פרישה מוקדמת של כ-1,000 עובדי החברה (20% מכוח האדם בחברה).