סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה סיסקו סן חוזה קליפורניה
מטה סיסקו בסן חוזה (צילום: David Paul Morris/Bloomberg)

גל נוסף של פיטורים בסיסקו: אלפי עובדים בדרך הביתה

לפי רויטרס, ההודעה על מספר המפוטרים הסופי צפויה בשבוע הבא. ענקית ציוד התקשורת האמריקאית העסיקה בשנה שעברה קרוב ל-85 אלף עובדים. בנובמבר 2022 פיטרה סיסקו 4,000 עובדים

ענקית הטכנולוגיה סיסקו מתכננת לבנות מחדש את עסקיה, במה שיכלול פיטורי אלפי עובדים, בניסיון להתמקד בתחומים הרווחיים ביותר שלה. כך דיווחה אמש סוכנות הידיעות רויטרס מפי שלושה מקורות.
החברה מסן חוזה, קליפורניה, העסיקה 84,900 עובדים ב-2023 על פי האתר שלה, וטרם החליטה מה המספר הסופי של עובדים שיפוטרו, כך על פי אחד המקורות. הודעה בנושא עשויה להגיע כבר בשבוע הבא, בעוד החברה מתכוננת לשיחת הרווחים שלה ב-14 בפברואר.
בנובמבר 2022 הודיעה סיסקו על ארגון מחדש שישפיע על כ-5% מכוח העבודה שלה (כ-4,000 עובדים), שהוביל לתשלום של 600 מיליון דולר בפיצויים ותשלומים אחרים.
המהלך הנוכחי מגיע בתקופה שבה חברות טכנולוגיה - כולל חברות טלקום כמו נוקיה ואריקסון - מפטרות אלפי עובדים בניסיון לצמצם עלויות. מספר חברות טכנולוגיה גדולות כמו אמזון, אלפבית ומיקרוסופט, פיטרו גם הן עובדים בשבועות האחרונים.
סיסקו חתכה את תחזיות ההכנסה והרווח השנתיות שלה בשיחת הרווחים הקודמת שערכה, בסימן לכך שהביקוש לציוד הרשת שלה מצטמצם. החברה האשימה את החולשה בהאטה בהזמנות ברבעון הראשון, ואמרה ש"הצרכנים ממוקדים כרגע בהתקנת ושימוש במוצרים בסביבה שלהם". החברה נאבקה בשנים האחרונות עם בעיות בשרשראות האספקה, והאטה בביקוש בעקבות מגפת הקורונה, מה שהאיץ את כניסתה לתחומים חדשים כמו אבטחת סייבר.