סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדים פרו פלסטינים מתבצרים במשרדי גוגל
התבצרות העובדים הפרו פלסטינים (צילום: טוויץ')

עובדים פרו פלסטינים של גוגל נעצרו בארה"ב לאחר שהתבצרו במשרד מנכ"ל חטיבת הענן

העובדים שהתבצרו במשרדי החטיבה בקליפורניה ובניו יורק דרשו מהחברה להפסיק את "העסקים עם ממשלת האפרטהייד והצבא הישראלי" ואת "הטרדת והשתקת" העובדים הפלסטינים בחברה; לפי הודעת גוגל, הם הוצאו לחופשה כפויה

עובדים של חברת גוגל נעצרו לאחר שהתבצרו במשך יותר משמונה שעות במשרדו של מנכ"ל חטיבת הענן בקליפורניה, תומס קוריאן. זאת במחאה על הקשרים של החברה עם ישראל. לפי המפגינים, נערכו מעצרים גם בעקבות מחאה במשרדי החטיבה בניו יורק.


העובדים שידרו את מחאתם בשידור חי בפלטפורמה של Twitch. מהסרטון ניתן היה לראות כי ניתנה להם הזדמנות לעזוב מרצונם, אולם כשסירבו נעצרו על ידי המשטרה לאחר שסירבו לעשות זאת.
העובדים דרשו שגוגל תפסיק את כל "העסקים עם ממשלת האפרטהייד והצבא הישראלי", את "ההטרדות, ההפחדות, ההצקות וההשתקה" של עובדים פלסטינים ומוסלמים, ותטפל ב"משבר הבריאות בעזה".
לפי דוברת המפגינים, תשעה עובדים נעצרו בשני המשרדים של חטיבת הענן בניו יורק ובקליפורניה. לפי הוושינגטון פוסט, שוטרי משטרת ניו יורק נכנסו למשרד גוגל ואמרו למפגינים שהם ייעצרו אם לא יעזבו, ולבסוף מימשו את איומם.
לפני כשלוש שנים כ-90 עובדים בגוגל וכ-300 עובדים באמזון פרסמו קריאה לענקיות הטכנולוגיה למשוך את זכייתן במכרז פרויקט נימבוס בישראל. במסגרת הפרויקט התחייבו גוגל ואמזון להקים בתוך שנתיים מרכזי מחשוב ענן משמעותיים במדינה. זאת במטרה לאפשר למשרדי הממשלה, לגופי הביטחון ולגופים נוספים במשק לצרוך שירותי ענן בצורה מתקדמת. אותם עובדים כתבו כי "הטכנולוגיה שהחברות שלנו הסכימו לבנות תהפוך את האפליה המערכתית והעקירה שמבצעים צה"ל וממשלת ישראל לאכזריות יותר וקטלניות יותר לפלסטינים".
דוברת גוגל מסרה בעקבות ההשתלטות על המשרדים כי "מניעת גישה למתקנים שלנו היא הפרה ברורה של המדיניות שלנו, ואנחנו נחקור וננקוט פעולה. העובדים האלה הוצאו לחופשה כפויה, והגישה שלהם למערכות שלנו נחסמה. לאחר שסירבו לבקשות מרובות לעזוב את המקום, גורמי אכיפת החוק הופעלו להסיר אותם כדי להבטיח את בטיחות המשרד".