סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטא בינה מלאכותית גנרטיבית
מטא מתחזקת בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית (צילום: מטא)

מטא מרחיבה את היצע מוצרי ה-GenAI, ומשיקה מודל טקסט לתמונה

החברה מטמיעה גרסה משודרגת של הצ'טבוט Meta AI בכל שדרת המוצרים, שיתבסס על מודל השפה הגדול (LLM) החדש שלה - לאמה 3; המטרה: מטרה להציב תחרות משמעותית למוצרים מקבילים של OpenAI וגוגל

מטא מרחיבה משמעותית את היצע מוצרי הבינה המלאכותית הגנרטיבית (GenAI) שלה: החברה משיקה מודל טקסט לתמונה ומטמיעה גרסה משודרגת של הצ'טבוט Meta AI בכל שדרת המוצרים שלה. זאת, מתוך מטרה להציב תחרות משמעותית למוצרים מקבילים של OpenAI וגוגל. בשלב ההשקה, השירותים החדשים זמינים רק במספר מצומצם של מדינות, ולא בישראל.
מטא סיפקה הצצה ראשונה לצ'טבוט ולשירותי GenAI אחרים שלה בכנס המפתחים של החברה בספטמבר שעבר, והצ’טבוט היה זמין בגרסת בטא מוגבלת בארה”ב. עתה, משדרגת החברה את יכולותיו, מרחיבה את זמינותו וחושפת גם יכולות טקסט לתמונה.
ראשית, הצ'טבוט Meta AI, שהחברה ממצבת את כ"עוזר בינה מלאכותית", זוכה לשדרוג משמעותי ביכולותיו ויתבסס כעת על מודל השפה הגדול (LLM) החדש של מטא – Llama 3 – שמאומן על עד 70 מיליארד פרמטרים. במקביל, מטא מתחילה בהטמעה רחבה של הצ'טבוט, והיא מתעדת לשלב אותו בפייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר, וכן במוצרי ה-VR וה-AR של החברה (משקפי ריי-באן מטא וקסדת מטא קווסט). הצ'טבוט, שהיה זמין עד עתה רק בארה"ב, גם יתרחב ל-14 מדינות נוספות (אוסטרליה, קנדה, גאנה, הודו, ג'מייקה, מלאווי, ניו זילנד, ניגריה, פקיסטן, סינגפור, דרום אפריקה, אוגנדה, זמביה וזימבבואה), ויהיה זמין באנגלית בלבד. בחברה מתעדים להשיק אותו במדינות נוספות.
"Meta AI נחשב כבר היום לאחד מעוזרי הבינה המלאכותית המובילים בעולם מבחינת ביצועים, ויהיה זמין בחינם באופן הדרגתי ברחבי העולם", נמסר מהחברה, "בנוסף, Meta AI יהיה נגיש גם דרך הדפדפן במחשב, בכתובת meta.ai (רק במדינות שבהן הושק, ע"כ). עוזר הבינה המלאכותית של מטא יוכל לבצע מגוון פעולות - החל מחיפוש מסעדות, דרך המלצות לחופשות ואטרקציות, ועד לסיוע בלימודים, פתרון בעיות מתמטיות או קבלת השראה לעיצוב הדירה החדשה. מו כן, אנשים יוכלו לגשת ל-Meta AI כאשר הם גוללים בפיד שלהם בפייסבוק. במידה שהם נתקלים בפוסט שמעניין אותם - הם יוכלו לבקש מ-Meta AI מידע נוסף על הנושא, ישירות דרך הפוסט עצמו".
"עם לאמה 3, Meta AI יהיה העוזר האינטליגנטי ביותר שזמין בצורה חופשית", אמר מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, לניו יורק טיימס. "ומכיוון שהגענו לרמת האיכות שאנחנו רוצים, אנחנו נהפוך אותו לבולט יותר וקל יותר לגישה בכל היישומים שלנו".
לאמה 3 גם מונגש למפתחים בקוד פתוח. "הדור החדש של Llama רושם ביצועים מובילים בתעשייה במגוון רחב של מדידות בהשוואה למודלים פתוחים, והוא משתווה למודלים מסחריים אחרים. המודלים הראשונים יושקו בקוד פתוח, לטובת קהילת המפתחים, כחלק מהמחויבות ארוכת השנים של Meta לחדשנות פתוחה בבינה מלאכותית. מטא גם מאמצת את אתוס הקוד הפתוח של שחרור מוקדם, ומאפשרת לקהילה לקבל גישה למודלים בעת שהם עדיין בפיתוח", נמסר.
לבסוף, משיקה מטא, בשלב זה בארה"ב בלבד, מודל טקסט לתמונה שיהיה זמין בווטסאפ ובגרסת הווב של Meta AI. "כשמשתמשים יקלידו את הפקודה Imagine בצ׳אט עם Meta AI, הם יוכלו לנסח פרומפט - והתמונה כבר תתחיל להופיע בעודם מקלידים", טוענת מטא. "התמונה תשתנה עם כל הקלדה של אותיות נוספות, כך שאנשים יוכלו לראות בזמן-אמת כיצד הבינה מלאכותית מייצרת את התמונה והופכת את החזון שלהם למציאות".
כך, למשל, בדוגמה שסיפקה החברה מודגם פרומפט "דמיין (Imagine) משחק כדורגל במאדים". התמונה מופיעה תוך כדי הקלדה, כאשר בעת הקלדת "דמיין משחק כדורגל" מופיעות תמונות AI שונות של משחקי כדורגל רגילים, וכאשר משלים המשתמש להקליד "במאדים" מופיעה תמונה של משחק במאדים. בנוסף, ניתן יהיה לשלב אנימציות פשוטות בתמונות.