סגור
מפגינים פרו פלסטינים ב אוניברסיטת קולומביה 28.4.24 אוניברסיטאות בארה"ב
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה (צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)

מקליפורניה ועד ניו יורק: ההפגנות בקמפוסים יובילו לביטול טקסי סיום

באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית נבחנת האפשרות לבטל את טקסי הסיום המסורתיים שאמורים להתקיים החודש. זאת בצל ההפגנות הפרו־פלסטיניות הסוערות שיצאו משליטה בקמפוסים

באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית נבחנת האפשרות לבטל את טקסי הסיום המסורתיים שתוכננו להתקיים במהלך החודש הקרוב, זאת בצל ההפגנות הפרו־פלסטיניות הסוערות שיצאו משליטה בקמפוסים השונים, מקליפורניה ועד ניו יורק.
באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), שם עלות שנת לימודים עומדת על כ־100 אלף דולר, שני דוברים שאמורים היו להשתתף באחד מעשרות אירועי הסיום ביטלו את השתתפותם וקראו לאחרים להחרים אירועים במחלקות השונות, זאת ברקע החלטת האוניברסיטה לבטל את הטקס המרכזי, שתוכנן ל־10 במאי. לפי גורמים רשמיים במוסד האקדמי, המצב הביטחוני בעת הזו בלתי ניתן לשליטה. בסוף החודש שעבר עצרה המשטרה כ־90 מפגינים שהתפרעו בשטח האוניברסיטה.
ברקע האירועים הקשים, שהגיעו לשיא בימים האחרונים באוניברסיטת קולומביה, מושל קליפורניה גווין ניוסום כינס את ראשי USC כדי לדון עמם על סידורי האבטחה בטקסי הסיום. האוניברסיטה מונה 10 קמפוסים, בהם ברקלי ו־UCLA. במקביל, חברות המתמחות באבטחה מדווחות על זינוק בפניות מצד אוניברסיטאות וקולג'ים, המבקשים להתמודד עם ההפגנות ובמקביל לשמר את חופש הביטוי והסדר.
"אני מעוניין לשמר את זכותם של האנשים להפגין בשקט וללא גילויי שנאה", אמר ניוסום במסיבת עיתונאים. "אני פשוט רוצה להימנע ממה שאנחנו רואים שמתרחש בחלקים אחרים של המדינה".