סגור

יום שני ברציפות: זיהום אוויר מסוכן בדלהי

הזיהום החריג נרשם לאחר שתושבים הפרו את האיסור להשתמש בזיקוקים במהלך פסטיבל הינדי גדול, וחקלאים רבים שרפו גבעולי חיטה שנותרו בשדה לאחר הקציר

רמת הזיהום בדלהי, בירת הודו, נותרה גבוהה בצורה מסוכנת זה היום השני ברציפות, לאחר שתושבים הפרו את האיסור להשתמש בזיקוקים במהלך פסטיבל הינדי גדול, וחקלאים רבים באזור שרפו גבעולי חיטה שנותרו בשדה לאחר הקציר.


מדד איכות האוויר בדלהי עמד על 456 בסולם של עד 500, בטווח ה"חמור" של תנאי הזיהום, שיכול להשפיע על אנשים בריאים, ואף יותר על הסובלים ממחלות רקע.
מדד זיהום האוויר מודד את ריכוז החלקיקים הרעילים שגודלם קטן מ-2.5 מיקרון במטר מעוקב של אוויר. חלקיקים אלה יכולים לגרום למחלות לב וריאה, כמו סרטן ריאות. כמה תושבים התלוננו במדיה החברתית על התנאים המסוכנים בדלהי, שזיהום האוויר בה הוא הגרוע מבין בירות העולם, ואשר שיאו מגיע בד"כ בתחילת החורף.

2 צפייה בגלריה
דלהי הודו זיהום אוויר
דלהי הודו זיהום אוויר
זיהום בדלהי, בסופ"ש
(רויטרס)


"הזיהום בדלהי מקשה מאוד על החיים בעיר", כתב תושב העיר פרתיוש סינג בטוויטר. "אנחנו נושמים עשן כל יום. במדיה ידברו על זה, המנהיגים יגידו שהם מטפלים בזה, אבל זה יחזור גם בשנה הבאה".
מספר מקרי המוות מזיהום אוויר בהודו עומד על ממיליון בשנה, והוא גובה מחיר כלכלי כבד מהמדינות המאוכלסות בצפיפות שבצפון, ומהבירה בה חיים 20 מיליון איש.
רמות הזיהום הנוכחיות נגרמו עקב הפעלת זיקוקים בפסטיבל הינדו גדול, ואיכרים ששרפו את גבעולי החיטה שנותרו מאחור לאחר הקציר. המצב צפוי להשתפר החל ממחר, אך רמת זיהום האוויר צפויה להישאר "גרועה מאוד", מה שיכול לגרום למחלות בעקבות חשיפה ממושכת.