סגור
סופה שלג ציקלון באפאלו באפלו ארה"ב
סופת שלג פצצת הציקלון בבאפלו ארה"ב. "זו תירשם בהיסטוריה כסופה ההרסנית ביותר של באפלו" (צילום: Brendan Mcdermid / Reuters)

מניין ההרוגים מסופת "פצצת הציקלון" בארה"ב עלה ל-34: "ההרסנית בהיסטוריה"

ההערכה היא כי מספר הקורבנות יגדל, וכרבע מיליון אזרחים מנותקים מחשמל. כ-60% מאוכלוסיית ארה"ב התמודדו עם תנאי חורף קשים במיוחד, הטמפרטורות צנחו הרבה מתחת לרגיל בעונה והצפי שיגיעו עד למינוס 56 מעלות

מיליוני אנשים בארה"ב ממשיכים להתמודד עם הטמפרטורות הקפואות של סופת פצצת הציקלון, שגרמה למותם של 34 אנשים לפחות ברחבי המדינה. עם זאת ההערכה היא כי צפויים קורבנות נוספים, בעוד עשרות אלפי אנשים תקועים ללא חשמל. בקנדה דווח על ארבעה הרוגים לאחר שאוטובוס החליק בכביש קפוא בקולומביה הבריטית ביום שישי.
עוצמת הסופה הייתה חסרת תקדים והיא השפיעה החל מאזור הימות הגדולות בסמוך לקנדה ועד לריו גרנדה לאורך הגבול עם מקסיקו. כ-60% מאוכלוסיית ארה"ב התמודדו עם תנאי חורף קשים, והטמפרטורות צנחו הרבה מתחת לרגיל בעונה. התנאים הקשים גרמו לביטולי מאות טיסות בסוף השבוע, והביטולים צפויים להימשך. רק אתמול בוטלו מעל 1,700 טיסות פנימיות ובינלאומיות.
הסופה פגעה במיוחד בבאפלו שם התמודדו עם רוחות חזקות במיוחד ושלג כבד שמונע משירותי החירום להגיע למקומות הנדרשים. מושלת ניו יורק קאתי הוקול עדכנה כי כמעט כל הכבאיות במדינה נתקעו בשבת וקראה לתושבים להישמע לאיסור על נהיגה. "זו תירשם בהיסטוריה כסופה ההרסנית ביותר של באפלו", אמרה הוקול.
הסופה פגעה בחשמל בקהילות ממיין לסיאטל, אך החימום והאור חוזר בהדרגה באזורים רבים. לפי הדיווחים, נותרו פחות מ-200 אלף לקוחות בלי חשמל ביום ראשון, ירידה משיא של 1.7 מיליון.
מונטנה במערב ארה"ב סבלה את הטמפרטורות הנמוכות ביותר במהלך הסופה, שנפלו למינוס 45 מעלות צלזיוס. בקנדה, מחוזות אונטריו וקוויבק הן הנפגעות העיקריות. בקוויבק קרוב ל-120 אלף משקי בית נותרו ללא חשמל ביום ראשון, והרשויות הזהירו שיעברו עוד מספר ימים לפני שישיבו את החשמל לכולם.