סגור
אדם נוימן מייסד חברת WeWork (צילום 2023)
אדם נוימן, מייסד חברת WeWork. החברה התקשתה להתמודד בתקופת הקורונה עם חוזי השכירות היקרים שעליהם חתמה (צילום: Shahar Azran/Getty Images)

דיווח: אדם נוימן מציע לרכוש את WeWork ביותר מ-500 מיליון דולר

נוימן הקים את החברה, שמפעילה חללי משרדים שיתופיים, אך הודח מתפקידו כמנכ"ל לפני חמש שנים לאחר ניסיון ההנפקה הכושל; לפי CNBC, אם הרכישה תצא לפועל היא תוכל להציל את החברה מפשיטת רגל

אדם נוימן הגיש הצעה בגובה של יותר מ-500 מיליון דולר לרכישת WeWork, מהלך שאם יצא לפועל יחלץ את החברה מהליך פשיטת רגל, כך לפי דיווח באתר CNBC המתבסס על אדם המעורה בנושא. לדברי אותו מקור, ההצעה עשויה לעלות עד ל-900 מיליון דולר בהתאם לבדיקת נאותות.
עם זאת, עוד לא ידוע מי המקורות למימון של נוימן. חברת ת'ירד פוינט של דן לואב הכחישה את מעורבותה, זאת לאחר שבעבר נטען כי היא תספק מימון להצעה.
נוימן הקים את חברת שיתוף חללי המשרדים, אך לפני חמש שנים הודח מתפקידו כמנכ"ל בעקבות ניסיון הנפקה כושל וביקורת על אופן ניהולו. לפני מספר שבועות דווח כי הוא מביע עניין בהחזרת השליטה בחברה.
ההנפקה הושלמה ב-2021 בעקבות מיזוג עם הספאק BOWX. אולם החברה התקשתה להתמודד עם חוזי השכירות היקרים שעליהם חתמה לפני פרוץ הקורונה והירידה בשיעורי התפוסה בעקבות המגפה והמעבר לעבודה מרחוק. בעקבות זאת, WeWork הגישה בנובמבר האחרון בקשה להגנה מפני נושים לאחר שנים של קשיים פיננסיים, ומאז היא עובדת עם יועצים על תוכנית לארגון מחדש.
בשיאה הוערכה החברה ב-47 מיליארד דולר. במסגרת הליך פשיטת הרגל מנהלת החברה מו"מ על פתיחת חלק מחוזי השכירות ובמקביל מנסה לצאת משווקים לא רווחיים.
"כפי שכבר ציינו, WeWork היא חברה יוצאת מהכלל ולכן זה לא מפתיע שחברות חיצוניות מביעות בנו התעניינות באופן קבוע", מסר דובר החברה בהצהרה. "הדירקטוריון והיועצים שלנו עוברים על ההצעות, וזאת כדי לוודא שאנחנו תמיד פועלים בהתאם לאינטרסים ארוכי הטווח של החברה".
נוימן הביע עניין ברכישת WeWork בפברואר, אז במכתב ששלח לחברה טען כי הקשיים של החברה נובעים מחוסר היכולת של ההנהלה להשיג סיוע פיננסי. עוד הוסיף כי פנה לחברה כבר בדצמבר בעניין. באותו מכתב ציין כי הרכישה תתבצע בידי הסטארט-אפ החדש שלו, Flow, שעסוק גם הוא בתחום הנדל"ן וגייס 350 מיליון דולר בשנה שעברה.