סגור
ממתקים שוקולד נסטלה טוויקס קינדר בואנו קיט קט מארס סניקרס
ממתקים של נסטלה. פפסיקו דווקא הודיע כי תעצור את העלאות המחירים (שאטרסטוק)

נסטלה שוב מייקרת את מוצריה: "ספגנו מכה אדירה בשולי הרווח"

לאחר שענקית המזון ייקרה את מוצריה אשתקד ב-8.2%, הודיעה נסטלה שתיאלץ לייקר אותם שוב בקרוב בשיעור לא ידוע. בכך מצטרפת החברה ליריבתה יוניליוור, שהודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה להעלות את מחירי מוצרי הניקיון, הסבונים והאוכל הארוז כדי לפצות על העלויות הגדלות

ענקית המזון נסטלה הודיעה כי תעלה את מחירי מוצריה גם השנה, זאת לאחר התייקרות של 8.2% ב-2022. ב-BBC דיווחו כי החברה, המייצרת בין השאר את מותג השוקולד קיטקט, דגני הבוקר צ'יריוס ומותג הקפה נספרסו, הודיעה כי תיאלץ לגבות יותר כסף כדי לכסות על העלות ההולכת וגדלה של חומרי הגלם של מוצריה. לטענת נסטלה, היא נאלצת לייקר את המוצרים בשל המכה ה"אדירה" שהיא סופגת בשולי הרווח שלה. עם זאת, החברה לא פירטה מה יהיה שיעור עליית המחירים השנה.
מנכ"ל החברה מארק שניידר אמר בשיחה עם עיתונאים כי החברה נפגעה בשנה שעברה בשל "האתגרים הרבים והבחירות הקשות שעמדו בפני משפחות, קהילות ועסקים" שהובילו לירידה בהוצאות על רבים ממוצרי החברה. הרווח הנקי של נסטלה ל-2022 עמד על 9.27 מיליארד פרנק שוויצרי ופספס את תחזיות האנליסטים, שציפו לרווח של 11.58 מיליארד פרנק.
נסטלה, קבוצת המזון הגדולה בעולם, מוכרת מעל 2,000 מותגים, המכסים מגוון תחומים כולל קפה, אוכל לחיות, תמ"ל, משקאות, דגני בוקר ואוכל מוכן.
בדומה, היריבה יוניליוור הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה להעלות מחירים למוצרי הניקיון, סבונים ואוכל ארוז וזאת כדי לפצות על העלויות הגדלות. לעומת זאת, יצרנית המשקאות והחטיפים פפסיקו הודיעה כי תעצור את העלאות המחירים לאחר שמספר העלאות בשנה שעברה עזרו לה לעקוף את תחזיות האנליסטים לרווחים ולמכירות.