סגור

בן וג'רי בשלהם: "הפסקת הפעילות בשטחים - מההחלטות החשובות ביותר של החברה"

מייסדי מותג הגלידה בן אנד ג'ריס התייחסו בטור שפרסמו בניו יורק טיימס לסערה שחוללה החלטת החברה, להפסיק למכור את מוצריה ב"שטחים הכבושים". "זו לא תמיכה בתנועת ה-BDS, זו לא דחייה של ישראל. זו דחייה של המדיניות הישראלית", כתבו השניים, והבהירו: "אנו תומכים בצורה חד-משמעית בהחלטת החברה - ואנחנו יהודים גאים"

מייסדי רשת בן אנד ג'ריס, בנט כהן וג'רי גרינפילד, פרסמו אתמול (ד') טור בניו יורק טיימס, בו התייחסו לסערה שהתחוללה בישראל בעקבות החלטתם להפסיק למכור את המוצרים שלהם במה שהם מכנים "השטחים הכבושים".
"אנחנו המייסדים של בן אנד ג'ריס. אנחנו גם יהודים גאים", כתבו השניים. "זה חלק ממי שאנחנו ומאיך שזיהינו את עצמנו במשך כל חיינו. כאשר החברה שלנו החלה להתרחב ברחבי העולם, ישראל הייתה אחד השווקים הזרים הראשונים שלנו. היינו אז, ועודנו היום, תומכים של מדינת ישראל. אבל אפשר לתמוך בישראל ולהתנגד לחלק מהמדיניות שלה, בדיוק כפי שאנחנו מתנגדים למדיניות כזו או אחרת של ממשלת ארה"ב".
2 צפייה בגלריה
חנות גלידה בן אנד ג'ריס ברלינגטון ורמונט ארה"ב
חנות גלידה בן אנד ג'ריס ברלינגטון ורמונט ארה"ב
חנות של בן אנד ג'ריס ב-ורמונט, ארה"ב
(צילום: AP)
בתחילת השבוע שעבר הודיעה יצרנית הגלידה, שנמצאת בבעלות חברת יוניליוור העולמית, כי לא תחדש את הסכם ההתקשרות שלה עם בן אנד ג'ריס ישראל - החברה שמחזיקה בזיכיון לייצור ושיווק הגלידה בארץ. ההודעה גררה אחריה ביקורת קשה מצד גורמים שונים בישראל ובארה"ב, כולל - כך לפי דיווחים - "לחץ פוליטי כבד" שהופעל על מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, לנקוט בצעדים נגד המותג.
השניים, מתברר, לא מתרשמים. "אנו תומכים בצורה חד-משמעית בהחלטת החברה להפסיק לעשות עסקים בשטחים הכבושים, אשר רוב הקהילה הבין לאומית, כולל האו"ם, רואה ככיבוש בלתי חוקי. למרות שכבר אין לנו שליטה בפועל בחברה שהקמנו ב-1978, אנחנו גאים בפעולתה ומאמינים שהיא נמצאת בצד הנכון של ההיסטוריה. להשקפתנו, הפסקת מכירת הגלידה בשטחים הכבושים היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שקיבלה החברה ב-43 שנותיה. זה היה אמיץ במיוחד מצידה".
השניים אף הבהירו שהתגובה הקשה שקיבלה החברה לא הפתיעה אותם. "החברה עשתה זאת כדי להעמיד את עסקיה באותה רמה של ערכיה הפרוגרסיביים. תמיכתנו בהחלטת החברה אינה סתירה וגם לא אנטישמיות. למעשה, אנו מאמינים שהצעד הזה צריך להיתפס כקידום הרעיונות של צדק וזכויות אדם, שהם מערכי הליבה של היהדות".
כאן עברו השניים לפרט את הרזומה האקטיביסטי של החברה. "בן אנד ג'ריס קוראת כבר זמן רב לקונגרס להפחית את תקציב הביטחון האמריקאי, וגם התנגדה למלחמת המפרץ ב-1991. אחת מהמשימות החברתיות הראשונות שלנו, ב-1988, הייתה להציג לעולם את ה-Peace Pop. זה היה חלק מקידום הרעיון של העברת אחוז אחד מתקציבי הביטחון של מדינות סביב לעולם למימון יוזמות שלום. אנו רואים את פעולתה האחרונה של החברה כבעלת כוונה זהה – לא כאנטי ישראלית, אלא כחלק מהיסטוריה ארוכה של תמיכה בשלום".
2 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 22.7.21 מימין ג'רי גרינפילד ו בן כהן הבעלים של בן אנד ג'ריס בהפגנה מול הבית הלבן למען התמודדות עם משבר האקלים
מוסף שבועי 22.7.21 מימין ג'רי גרינפילד ו בן כהן הבעלים של בן אנד ג'ריס בהפגנה מול הבית הלבן למען התמודדות עם משבר האקלים
מימין: ג'רי גרינפילד ובן כהן
(צילום: AP)
"ההחלטה להפסיק למכור גלידה מחוץ לגבולות הדמוקרטיה הישראלית אינה חרם נגד ישראל", הבהירו מייסדי הרשת. "זו לא תמיכה בתנועת ה-BDS. זו לא דחייה של ישראל, אלא של המדיניות הישראלית, שמנציחה כיבוש בלתי חוקי שמהווה מחסום לשלום, ומפר את זכויות האדם הבסיסיות של העם הפלסטיני שחי תחת הכיבוש. כתומכים יהודים של מדינת ישראל, אנו דוחים מכל וכל את הרעיון שביקורת זו נגד המדיניות הישראלית מהווה אנטישמיות".