סגור

פייפאל רוכשת חברת תשלומים יפנית תמורת 2.7 מיליארד דולר

החברה הנרכשת, Paidy, מאפשרת לצרכנים היפנים לרכוש מוצרים באופן מקוון, ולשלם עבורם בתשלומים, בדרך כלל ללא ריבית; פייפאל מצטרפת בכך לאמזון ולסקוור, שהרחיבו את פעילותן בתחום באחרונה

פייפאל רוכשת את היוניקורן היפני Paidy, תמורת 300 מיליארד ין (2.7 מיליארד דולר), במטרה לגוון את האפשרויות של קנייה בתשלומים. כך מדווח "פייננשל טיימס".


לפי הודעת חברת התשלומים המקוונים, לרכישה תהיה "השפעה מינימלית" על רווחיה ב-2022. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי, ותתבצע במזומן.
יפן היא שוק הקניות המקוון השלישי בגודלו בעולם, ואולם למרות זאת - כשלושה רבעים מכל הקניות עדיין מתבצעות במזומן, כך לפי פייפאל.
Paidy מאפשרת לצרכנים היפנים לרכוש מוצרים באופן מקוון, ולשלם עבורם בתשלומים - ברוב המקרים ללא ריבית. לחברה, שנוסדה ב-2008, יש 6 מיליון לקוחות רשומים. היא מאפשרת ללוקחות לרכוש מוצרים בתשלומים באמזון יפן, והחל ביוני - גם מוצרים של אפל. שווי החברה הוערך ב-1.3 מיליארד דולר במרץ, אז גייסה 120 מיליון דולר. היא היתה אמורה לצאת להנפקה בבורסת טוקיו בהמשך השנה.

1 צפייה בגלריה
מטה פייפאל בקליפורניה
מטה פייפאל בקליפורניה
מטה פייפאל בקליפורניה
(גטי)

"ל-Paidy אין מקום טוב יותר לצמוח וליזום בו, מאשר פייפאל", אמר ראסל קיומר, מייסד ומנכ"ל החברה היפנית.
פתרונות לרכישה מקוונת בתשלומים ("קנה עכשיו ושלם אח"כ" - BNPL) נהפכים ליותרויותר פופולריים ומאפשרים ללקוחות לפצל את סכום הרכישה ללא חיוב בריבית.
כך, חברת התשלומים סקוור של מייסד טוויטר ג'ק דורסי הגיעה בחודש שעבר להסכם לרכישת חברת ה-BNPL האוסטרלית אפטרפליי, תמורת 29 מיליארד דולר. באוגוסט הודיעה אמזון על שיתוף פעולה עם אפירם (Affirm), שיאפשר לראשונה קנייה בתשלומים באתר.
פייפאל עצמה החלה להציע פתרונות BNPL בשנה שעברה, ולקוחותיה רכשו מוצרים בשיטה זו בהיקף של 3.5 מיליארד דולר.