סגור

מאסק: "ייתכן שהסייברטראק ייכשל - אבל לא אכפת לי"

מנכ"ל טסלה התייחס לטנדר החשמלי שמפתחת החברה: "הוא שונה מכל דבר אחר - ייראה כאילו יוצר על ידי חוצנים"; לדבריו, "אני אוהב אותו כל כך אפילו אם אחרים לא אוהבים אותו"


מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, אמר אתמול בשיחה עם משתמשים בטוויטר ש"תמיד יש סיכוי כלשהו" שהטנדר החשמלי שחברתו מפתחת – הסייברטראק - "ייכשל". למרות זאת, מאסק מתכנן לשמר את עיצובו דומה מאוד לזה הנוכחי - של טרפז מתכת ענק, וציין ש"לא אכפת לו" מהסיכון לכישלון, כי הוא באופן אישי אוהב את המראה של הרכב.


"בכנות, תמיד יש סיכוי כלשהו שסייברטראק ייכשל, כי הוא כל כך שונה מכל דבר אחר. לא אכפת לי. אני אוהב אותו כל כך אפילו אם אחרים לא אוהבים אותו. טנדרים אחרים נראים כמו העתקים של אותו דבר, אבל סייברטראק ייראה כאילו יוצר ע"י חוצנים מהעתיד", הוא כתב.
אירוע ההשקה של הסייברטראק שהתקיים ב-2019 גרם להתרגשות עקב עיצוב הרכב הבלתי רגיל, ומאחר שמאסק ביקש מהמעצב הראשי של טסלה, פרנץ פון הולצהאוזן, לנסות לרסק את חלונות הרכב. פון הולצהאוזן זרק כדור מתכת על אחד החלונות, מה שגרם לו להתנפץ, להפתעת מאסק. למרות האירוע המביך והאי ודאות לגבי מועד יציאת הסייברטראק לשווקים, ההזמנות המשיכו להתקבל בחברה. מאסק התרברב בכך שהחברה קיבלה 250 אלף הזמנות תוך שבוע מאירוע ההשקה.

2 צפייה בגלריה
חולצה טי-שירט טסלה סייברטראק אילון מאסק
חולצה טי-שירט טסלה סייברטראק אילון מאסק
מאסק והסייברטראק שחלונותיה נופצו
(צילום: AP)

באירוע בעלי המניות השנתי של החברה שנערך בספטמבר, אמר מאסק: "כמות ההזמנות לסייברטראק היא עצומה, הרבה יותר מחצי מיליון. אני חושב שאולי שש מאות אלף. הרבה, בכל אופן. הפסקנו לספור". ואולם זה היה לפני שמתחרות של החברה חשפו עיצובים משלהן לכלי רכב חשמליים מסורתיים יותר, כמו הפורד F-150 Lightning וההאמר החשמלי של GMC.
מאסק גם אמר אתמול שטסלה לא מתכננת להתקין ידיות בדלתות הטנדר, אך לא ציין האם הדגם יעמוד בשל כך בתקני הבטיחות הפדרליים בארה"ב. הוא גם הזכיר שטסלה החליטה להוסיף היגוי ארבע-גלגלי לטנדר, שאמור לאפשר לה לנוע באלכסון ולהיכנס למקומות חניה צרים.

2 צפייה בגלריה
סייברטראק טסלה
סייברטראק טסלה
סייברטראק
(יצרן)