סגור
התנגשות ספינה ב גשר ב נמל בולטימור
התנגשות הספינה בגשר (צילום: AP Photo/Steve Helber)

לויד'ס: קריסת הגשר בבולטימור תביא להפסדי ביטוח של 3 מיליארד דולר

לפי החברה הבריטית, הקריסה שנגרמה לאחר שאוניית משא התנגשה בגשר עלולה להביא לאחר ההפסדים הגדולים בהיסטוריה של הביטוח הימי; מנכ"ל ברקלי'ס: "החדשות הטובות הן שהגשר היה מבוטח"

קריסת הגשר בבולטימור לאחר שהתנגשה בו השבוע אוניית משא תביא לאחד ההפסדים הגדולים בהיסטוריה של הביטוח הימי, כך על פי חברת הביטוח הבריטית לויד'ס.
שישה אנשים כנראה נהרגו לאחר שהאונייה התנגשה בגשר. עד כה מצאו צוללנים שתי גופות, ומומחים טוענים שהנזק עשוי להגיע לשלושה מיליארד דולר.
"הייתי אומר שזו אחת התאונות הימיות היקרות ביותר בהיסטוריה", כך אמר ג'ון ניל, מנכ"ל לויד'ס הלונדונית, "אין כמעט ספק בעניין הזה, אבל החדשות הטובות הן שהגשר היה מבוטח. לכן מנקודת מבט כספית, מתקיים תהליך שיאפשר מתן פיצוי כדי שהתביעה תוסדר".
משרד התחבורה של מדינת מרילנד ביקש עד כה מממשל ביידן 60 מיליון דולר במימון חירום כדי לעזור לפנות את ההריסות. אך שיקום הריסות הגשר אינו ההפסד היחיד, שכן סגירת נתיב השיט באופן זמני צפויה להביא להפסד של עד 15 מיליון דולר, בשל חשיבותו של נמל בולטימור לסחר העולמי.
על פי ההערכות של האנליסטים בברקלי'ס, הנזקים לגשר עצמו יכולים להגיע ל-1.2 מיליארד דולר, ובנוסף צפויות לחברות ביטוח עלויות של 350-700 מיליון דולר בשל הפיצוי עבור אובדן חיי אדם. סגירת אחד הנמלים הגדולים בארה"ב בזמן תיקון הגשר יכולה להגיע לעלות של מיליוני דולרים נוספים.
נמל בולטימור הוא ה-14 בגודלו בארה"ב. ב-2023 עברו דרכו 52.3 מיליון טונה של מטען זר, בשווי 80.8 מיליארד דולר, כך על פי מידע של מדינת מרילנד. מומחים טוענים שלסגירתו יכולה להיות השפעה על כלל שרשראות האספקה העולמיות. הנשיא ביידן אמר שהממשל יכסה את עלויות הבנייה מחדש של הגשר.
פול ווידפלד, שר התחבורה של מרילנד, אמר שתהליך שיקום הגשר צפוי להיות ארוך, אך הוא הבטיח במסיבת עיתונאים שנערכה ביום רביעי שפקידים פועלים כדי "לספק תכנית לגשר חלופי מהר ככל שניתן כדי להחזיר את הגשר לפעילות".