סגור

רשת המרכולים הגדולה באירופה, קארפור, בונה על משלוחים של 15 דקות

הרשת הצרפתית תשיק בפריז שירות אולטרה־מהיר בשיתוף עם אובר. משלוחי הבזק ייצאו מהמרכזים הלוגיסטיים של הסטארט־אפ Cajoo, שחקנית חדשה בשוק "החנויות החשוכות" שבה רכשה ענקית הקמעונאות נתח מיעוט

סצנת המשלוחים המהירים מתלהטת, זאת בעקבות הודעת קארפור הצרפתית, רשת המרכולים הגדולה באירופה, על הרחבת שיתוף הפעולה עם אובר.
קארפור ואובר איחדו כוחות לפני כשנה וחצי כדי לספק שירותי משלוחים בערים גדולות בצרפת. כעת, במסגרת פיילוט בפריז, השתיים ישיקו שירות זריז במיוחד, שיספק את המשלוחים בתוך רבע שעה בלבד.
שירות קארפור ספרינט יציע את המשלוחים באמצעות אפליקציית אובר איטס מתשע "חנויות חשוכות". מדובר בחנויות שאינן פתוחות לצרכנים, המופעלות על ידי השותפה של קארפור, Cajoo (ראו מסגרת). בכוונת אובר וקארפור להרחיב את שירות ה־15 דקות לערים גדולות אחרות בצרפת, כמו ליון, בורדו, טולוז וליל, כבר בשבועות הקרובים.
2 צפייה בגלריה
סניף של קארפור בנאנט צרפת CARREFOUR
סניף של קארפור בנאנט צרפת CARREFOUR
סניף של קארפור בנאנט צרפת
(רויטרס)
משלוחים על אופניים
הביקושים הגוברים למשלוחים אולטרה־מהירים עמדו מאחורי החלטת קארפור מוקדם יותר השנה להשקיע 40 מיליון דולר ברכישת נתח מקאז'ו, סטארט־אפ בן חצי שנה המספק משלוחי מצרכי מזון על אופניים, ומפעיל בשלב זה 20 מרכזי משלוחים בעשר ערים גדולות בצרפת. בראיון לאתר PYMNTS באחרונה ציין מייסד ומנכ"ל קאז'ו הנרי קאפול, כי השותפות עם קארפור "משנה את כללי המשחק" עבור עסקי המשלוחים הזריזים.
רשתות מרכולים ותיקות ושירותי משלוחי מזון מתמודדים עם תחרות קשה מצד הסטארט־אפים הללו המפעילים חנויות חשוכות. אלה מסוגלות לשגר את המשלוחים המוזמנים באפליקציה היישר לבית הלקוח בתוך דקות. "במהלך 18 החודשים האחרונים יותר ויותר אנשים מצפים למשלחים מהירים ואמינים. באירופה בלבד ראינו זינוק תלת־ספרתי בביקושים למשלוחי מזון", ציין איב הנריקסון, מנהל אזורי של אובר דליברי.
במאי האחרון דיווחה רשת CNBC, כי השקעות ההון סיכון בתחום המשלוחים המהירים של מצרכי מזון באירופה הגיעו השנה ל־1.6 מיליארד דולר, לעומת 687 מיליון דולר שזרמו למגזר ב־2020. עם חברות הסטארט־אפ בתחום אפשר למנות את Getir הטורקית, Gorillas הגרמנית ו־Dija הבריטית. "הצמיחה בתחום מצרכי המזון היתה עצומה, בהתאם למה שקרה במגפה", ציין מנכ"ל ומייסד דיז'ה אלברטו מנולאשינה, לשעבר עובד של דליברו, בראיון ל־CNBC. דיז'ה, הפועלת בלונדון, פריז ומדריד, גייסה 20 מיליון דולר בדצמבר, במסגרת גיוס ראשוני. גטיר וגורילז, שנכנסו שתיהן לשוק הלונדוני מוקדם יותר השנה, שוכרות שליחים משל עצמן ואינן מסתמכות על שירותי הקבלן של דליברו ושחקניות אחרות בכלכלת החלטורה. גטיר התרחבה מאז במהירות וכעת פועלת גם בהולנד, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה ופורטוגל, שאליה נכנסה החודש.
אובר וקארפור הציעו עד כה שירותי משלוחים של 30 דקות בצרפת מכ־2,000 סניפים של קארפור הזמינים באפליקציה של אובר. במקביל, שתי החברות גיבשו הסכמים לזירוז משלוחים עם שחקניות אחרות בשוק, כמו דליברו הבריטית ורשת המרכולים הצרפתית קזינו.
הפעילות הדיגיטלית צמחה
קארפור, רשת המרכולים החמישית בגודלה בעולם, מפעילה מעל 12 אלף סניפים ביותר מ־30 מדינות ונהנית מבסיס לקוחות המונה 105 מיליון. ההחלטה לשדרג את מהירות המשלוחים מתקבלת ברקע צמיחה לא אחידה בהכנסות קארפור באירופה ברבעון השלישי. מוקדם יותר החודש דיווחה הרשת על הכנסות של כ־20.4 מיליארד יורו, המייצגות עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בה בעת, בעוד שווקים מסוימים ביבשת נהנו מעלייה דו־ספרתית, אחרים דשדשו.
לפי יו"ר ומנכ"ל קארפור אלכסנדר בומפאר, החברה המשיכה להגדיל את נתח השוק שלה ברוב המדינות שבהן היא פועלת, זאת, בין השאר, בזכות התחזקות הפעילות הדיגיטלית. בחודש מרץ קארפור הודיעה על השלמת הרכישה של רשת המרכולים הספרדית סופרסול. פעילותה בספרד צמחה בזכות התרחבות הטרנד של הכנת אוכל בבית, שצבר תאוצה ברקע המגפה העולמית. צמיחה נרשמה ברבעון השלישי גם באיטליה, בפולין וברומניה. בה בעת, בבלגיה רשמה קארפור צמיחה שלילית, בעיקר בשל לחצים אינפלציוניים ותחרות קשה יותר מצד רשתות מקומיות.

סניף של קארפור בנאנט, צרפת. 12 אלף סניפים ו־105 מיליון לקוחות ברחבי העולם