סגור
קורונה סין נוסעים נמל תעופה דצמבר 2022
נוסעים בשדה תעופה בסין (צילום: רויטרס)

ארה"ב: נוסעים מסין יחויבו בבדיקת קורונה

לפי ההנחיות החדשות, כל הנוסעים שיגיעו לארה"ב מסין, הונג קונג או מקאו בדרך האוויר, ייאלצו לעבור בדיקת קורונה יומיים לפני ההמראה, וזאת גם אם חוסנו לנגיף

נוסעים מסין שיגיעו לארה"ב בדרך האוויר יחויבו בבדיקת קורונה שלילית לפני שיוכלו להיכנס למדינה - כך הודיעו הערב רשויות הבריאות האמריקאיות. ברקע: התפרצות הקורונה הנרחבת בסין, וחשש כי הפצה נרחבת של הנגיף תוביל ליצירת וריאנטים חדשים.
לפי ההנחיות החדשות, שייכנסו לתוקף ב-5 בינואר, כל הנוסעים מגיל שנתיים שיגיעו לארה"ב מסין, הונג קונג או מקאו ייאלצו לעבור בדיקת קורונה יומיים לפני ההמראה, וזאת גם אם חוסנו לנגיף.
כאמור, ההנחיות מגיעות על רקע התפרצות הקורונה בסין, שהגיעה לאחר שהמדינה הסירה את המגבלות הנוקשות אותן נקטה מאז פרוץ המגיפה בתחילת 2020. החלטת בייג'ין מתחילת החודש לזנוח את מדיניות "אפס ההדבקה" הגיעה לאחר ההפגנות הנדירות ברחבי המדינה בנובמבר.
גורמים בסין העריכו כי 250 מיליון בני אדם נדבקו תוך 20 יום באזורים המאוכלסים ביותר, בהם בייג'ינג, שנחאי ודרום מחוז גואנגדונג.
לדברי בכירים ברשויות הבריאות האמריקאיות, לארה"ב יש מידע מוגבל על מצב הקורונה בסין; לדבריהם, היקף הבדיקות במדינה ירד, ולא ברור אילו וריאנטים נהפכו לנפוצים.
בתוך כך, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) ירחיבו את ניטור הנוסעים במדינה בניסיון לאתר וריאנטים חדשים - כך שהוא יתבצע גם בנמלי התעופה בלוס אנג'לס וסיאטל. כעת התוכנית תכלול שבעה שדות תעופה בסך הכל ו-500 טיסות שבועיות, בהן 290 מסין.