סגור

יו"ר קרדיט סוויס אחרי המשברים: נבצע רפורמה בשכר הבנקאים

היו"ר החדש של הבנק השוויצרי יציג את מדיניות השכר החדשה אחרי שורה של משברים והפסדי השקעות של מיליארדי דולרים שהובילו לצניחת מניית הבנק. השכר החדש יכלול תמריצים לשיפור לקיחת האחריות של המנהלים

אנטוניו הורטה–אוסוריו, יו"ר הבנק השוויצרי קרדיט סוויס התחייב לבצע רפורמה במדיניות השכר של הבנק, זאת לאחר שורה של משברים שהכעיסה את המשקיעים והובילה לצניחה במחיר המניה, כך דיווח הפייננשל טיימס.

הבנק מתכוון להציג את מדיניות השכר החדשה באפריל בפגישה השנתית של בעלי המניות. זאת מתוך מטרה לגרום לשינוי תרבותי שיהפוך את העובדים לאחראיים יותר להחלטות המתקבלות בנוגע לניהול סיכונים.

2 צפייה בגלריה
אנטוניו הורטה מנכ"ל קרדיט סוויס
אנטוניו הורטה מנכ"ל קרדיט סוויס
אנטוניו הורטה-אוסוריו יו"ר קרדיט סוויס. התגמול יתאים לאינטרסים של בעלי המניות
(צילום: גטי אימג'ס)
הורטה–אוסוריו, לשעבר המנכ"ל של הבנק הבריטי לוידס, השתתף בכנס בנקאות עולמית של הפייננשל טיימס שנערך ביום חמישי. הוא אמר באירוע כי מבנה השכר החדש יכלול תמריצים המבוססים על מדדים של ניהול סיכונים "וייקח בחשבון את עלות הגדלת התאמת המנהלים בבנק עם בעלי המניות". הוא הוסיף כי הוא תומך בשימוש בתמריצים ארוכי טווח יותר, במיוחד עבור חברי הנהלה בכירים, וכן הענקת מניות ואופציות "על תנאי" כדרך לשפר את לקיחת האחריות.
"זה יותר חשוב מאשר האם במונחים אבסולוטיים התגמול גבוה או נמוך מדי", אמר. "התגמול חייב להיות תואם עם הנהוג בסקטור ולעלות בקנה אחד עם האינטרסים של בעלי המניות ועם יצירת שווי אחרי ניכוי עלות ההון".
ההתחייבות הזו מצידו של היו"ר החדש של הבנק מגיעה לאחר שבקרדיט סוויס נאבקים כדי לתקן את הנזק שנגרם לאחר קריסת חברת הפיננסים גרינסיל קפיטל בתחילת מרץ, שהושקעו בה 10 מיליארד דולר מכספי לקוחות הבנק. שבועות ספורים לאחר מכן ספג הבנק הפסד של 5.5 מיליארד דולר – הגדול ביותר ב-165 שנות קיומו – בעקבות הקריסה של חברת ארכגוס קפיטל.
הורטה–אוסוריו הצטרף לבנק זמן קצר לאחר הפרשות הללו והבטיח להוביל לשינוי בקבוצה. אולם, האסטרטגיה החדשה שלו עבור הבנק, שנחשפה בחודש שעבר ביחד עם המנכ"ל תומאס גוטסטין, לא הרשימה את המשקיעים, והמניה נפלה ב-5% לאחר החשיפה.

2 צפייה בגלריה
תומאס גוטשטיין מנכ"ל קרדיט סוויס בנק
תומאס גוטשטיין מנכ"ל קרדיט סוויס בנק
תומאס גוטשטיין מנכ"ל קרדיט סוויס. המשקיעים חוששים
(צילום: רויטרס)
לאחר כל הירידות במחיר המניה בשל הפרשות, שווי השוק של הבנק עומד כעת על 23.4 מיליארד דולר, פחות מחצי השווי של היריבה UBS. דו"ח של פירמת עורכי הדין פול ווייס בנוגע לקריסה של ארכגוס האשים כי ההפסדים נבעו כתוצאה "מכשל בסיסי בניהול ובפיקוח" בחטיבת ההשקעות ומ"גישה רשלנית בנוגע לסיכונים".
בתגובה, בבנק החזירו 70 מיליון דולר בשכר ובבונוסים שהוענקו ל-23 מנהלים שהוחלט כי הם האחראיים הראשיים לכישלון. תשעה מתוכם גם פוטרו. אולם במקביל, בבנק נדרשו גם להעלות את הבונוסים המוצעים לבכירים על מנת למנוע בריחה של עובדים.