סגור

לראשונה מאז מרץ: יותר מ-1,000 מתים בממוצע ביום מקורונה בארה"ב

לפי נתונים של הניו יורק טיימס, ממוצע המתים היומי עומד על 1,233 איש - מספר כפול מזה שהיה לפני שבועיים. באורגון עלה מספר המאושפזים פי 9 לעומת יולי. מחקר שנערך על חולים בווהאן מצא שהם ממשיכים לסבול מתסמין אחד לפחות, גם שנה לאחר שנדבקו

מספר המתים היומי הממוצע בארה"ב חצה את האלף לראשונה מאז חודש מרץ, בעוד שהמקרים ממשיכים לעלות בכל 50 המדינות על רקע התפשטותו של זן הדלתא במקביל להקלה במגבלות כמו ריחוק חברתי ועטיית מסכות פנים.


ממוצע המתים של שבעה ימים עומד נכון לעכשיו על 1,233 מקרים, על פי המעקב של הניו יורק טיימס - מדובר במספר כפול מזה שהיה לפני שבועיים. מספר האשפוזים, שעמד ביום חמישי על יותר מ-100 אלף - מספר דומה לזה שנרשם בחורף האחרון - ירד מעט ועומד כיום על 96,568, על פי המעקב של הטיימס. הממוצע של מספר המקרים החדשים עלה ב-24% בשבועיים האחרונים ל-156,296 ביום.
לפי הנתונים בניו יורק טיימס, המספרים באורגון קשים במיוחד, כאשר מספר האשפוזים עלה פי 10 לעומת ה-9 ביולי לרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת ההתפרצות. המושלת קייט בראון, שכבר שלחה את חיילי המשמר הלאומי לסייע בבתי החולים העמוסים, השיבה את החובה לעטות מסכות - הן על לא מחוסנים והן על מחוסנים - גם בשטחים פתוחים. בראון גם הורתה למורים ולעובדי בריאות להתחסן כדי שלא לאבד את מקום עבודתם.

2 צפייה בגלריה
מושלת אורגון קייט בראון
מושלת אורגון קייט בראון
מושלת אורגון קייט בראון
(אייי פי)

אחיות ועובדי בריאות באורגון מדווחים שמטופלי הקורונה הולכים ונהיים צעירים יותר, כאשר מרבית המאושפזים החדשים הם צעירים בשנות ה-30 לחייהם, כך לפי דיווח בגרדיאן. מרבית המאושפזים בשל קורונה הם לא מחוסנים.



שיעור המתחסנים בארה"ב נותר יציב, חרף הפצרות של מומחי בריאות וגורמים ממשלתיים. 172.2 מיליון אנשים בארה"ב מחוזנים באופן מלא, לפי המרכז למניעת ובקרת מחלות (CDC) - מדובר ב-51.9% מהאוכלוסייה בארה"ב. מחוסנים באופן מלא הם אנשים שקיבלו שתי מניות חיסון של פייזר וביונטק או שתי מנות של מודרנה. כמו כן גם מי שקיבלו מנה אחת של החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון מוגדרים כמחונים באופן מלא. כמו כן, 61.1% מהאמריקאים קיבלו לפחות מנה אחת. בקרב מבוגרים מעל גיל 18, 62.8% מחוסנים באופן מלא ו-73.5% קיבלו לפחות מנת חיסון אחת.
2 צפייה בגלריה
חיסון נגד קורונה ב ארה"ב
חיסון נגד קורונה ב ארה"ב
חיסון נגד קורונה בארה"ב
(AFP)


מחקר שפורסם בכת העת הרפואי The Lancet, מצא שחולי קורונה ממשיכים לסבול מלפחות תסמין אחד שנה לאחר שנדבקו. במחקר השתתפו 1,276 אנשים בווהאן, סין, ונמצא בו כי קוצר נשימה וקשיים מנטליים הם התסמינים הנפוצים ביותר לטווח הארוך.
מחקר אחר שנערך באנגליה שהסתמך על מידע מיותר מ-29 מיליון אנשים מצא שהסיכון לקרישי דם הוא גבוה יותר בקרב אנשים שנדבקו בקורונה מאשר בקרב אנשים שקיבלו את החיסון של אסטרזניקה או פייזר, כך על פי הגרדיאן.
"אנשים צריכים להיות מודעים לסיכונים המוגברים האלה לאחר חיסון נגד קורונה ולפנות מיד לטיפול רפואי אם הם מפתחים תסמינים, אך גם להיות מודעים לכך שהסיכונים גבוהים בהרבה ולאורך פרקי זמן ארוכים יותר אם הם נדבקים בקורונה", אמר המחבר הראשי של המחקר, יולי היפיסלי-קוקס, פרופסור לאפידמיולוגיה קלינית ופרקטיקה כללית באוניברסיטת אוקספורד.