סגור

שר החוץ הטורקי: אוליגרכים רוסים רצויים אצלנו

לאחר ששתי יאכטות של רומן אברמוביץ' עגנו בטורקיה כדי לחמוק מהסנקציות המערביות, אמר השר מבלוט צ'בושולו כי אוליגרכים "יכולים לעשות עסקים בטורקיה - כל עוד ישמרו על החוק ועל כללי המשפט הבינלאומי"

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו אמר היום (שבת) כי יקבל בברכה למדינתו אוליגרכים רוסים שיגיעו אליה כתיירים וכמשקיעים - כל עוד הם ישמרו על החוק ועל כללי המשפט הבינלאומי במסגרת העסקאות שיבצעו, כך מדווח אתר CNBC.
טורקיה עמדה השבוע באור הזרקורים, לאחר ששתי יאכטות שבבעלות האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' הגיעו לעגון בה, וכך עקפו את הסנקציות שהטילו על האוליגרכים מדינות המערב בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.
1 צפייה בגלריה
האוליגרך הרוסי ישראלי רומן אברמוביץ' על רקע יאכטה מיי סולאריס שבבעלותו
האוליגרך הרוסי ישראלי רומן אברמוביץ' על רקע יאכטה מיי סולאריס שבבעלותו
האוליגרך הרוסי ישראלי רומן אברמוביץ' על רקע יאכטה מיי סולאריס שבבעלותו שעגנה השבוע בטורקיה
(צילום: רויטרס)
כל אחת מהיאכטות שווה לפחות 600 מיליון דולר, כך שאברמוביץ' הציב בטורקיה, שאיננה חברה באיחוד האירופי, נכסים בשווי של יותר מ-1.2 מיליארד דולר, כדי שיהיו מחוץ להישג ידן של ממשלות ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי. לטענת טורקיה, מתן האפשרות ליאכטות של האוליגרכים לעגון בשטחה הוא צעד לגיטימי, כל עוד אלה יישארו מחוץ למים הטריטוריאליים של המדינות שהטילו על רוסיה סנקציות, כלומר לא יחרגו מרצועה של 12 מיילים מקו החוף.
בריאיון שקיים עם CNBC בפורום דוחא אמר שר החוץ הטורקי צ'בושולו כי כל פעילות שיבצעו האוליגרכים במדינה תהיה חייבת להיות חוקית. "אנחנו מיישמים סנקציות שאושרו על ידי האו"ם, כך שאם אזרחים רוסים רוצים לבקר בטורקיה כמובן שהם יכולים לעשות זאת. זו לא בעיה", אמר.
כאשר נשאל אם טורקיה נותנת אור ירוק גם להשקעות ולעסקים של אוליגרכים רוסים, השיב: "אם אתה מתכוון שהאוליגרכים האלה יכולים לעשות כל עסק בטורקיה, אז כמובן - אם זה חוקי וזה לא מנוגד לחוק הבינלאומי אני אשקול", הוא אמר. "אם זה מנוגד לחוק הבינלאומי, זה כבר סיפור אחר", הוסיף.