סגור
חברת תעופה סאס סקנדינביה איירליינס סיסטם הכי שקטה
מטוס של חברת SAS (צילום: SAS)

יצא האוויר: SAS ביטלה 1,700 טיסות בחודשיים הבאים

חברת התעופה הסקנדינבית הודיעה על ביטול הטיסות לספטמבר ואוקטובר, והסבירה את הצעד בשביתת הטייסים שהתקיימה בחודש שעבר ובעיכובים בהגעת מטוסים שהוזמנו

חברת התעופה הסקנדינבית SAS ביטלה 1,700 טיסות שתוכננו לחודשים הקרובים, בין השאר בשל שביתת הטייסים שנמשכה שבועיים במהלך חודש יולי סביב תנאי הסכם עבודה חדש ועיכובים בהגעת מטוסים שהוזמנו, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
החברה, שהבעלים הגדולים ביותר שלה הם ממשלות שוודיה ודנמרק, קרקעה כ-3,700 מטוסים במהלך השביתה, שלטענת ההנהלה העמידה את עתיד החברה בסכנה.
היום (ו') הודיעה החברה כי בוטלו קרוב ל-4% מכלל הטיסות המתוכננות בחודשים ספטמבר ואוקטובר. בחברה ציינו כי עדכנו את הנוסעים והוזמנו להם כרטיסים לטיסות אחרות. "אלו הן ההשלכות של השביתה, אך הדבר גם נובע מעיכובים בקבלת מטוסים שהוזמנו וגורמים נוספים", מסר דובר של SAS. עוד הוסיף כי החברה לא חווה ירידה בביקוש.
בשבוע שעבר הודיעה החברה כי השיגה הלוואת גישור במסגרת הליכי ההגנה מפשיטת רגל בארצות הברית (צ'אפטר 11) באמצעות עסקה עם חברת הפרייבט אקוויטי האמריקאית אפולו גלובל מנג'מנט.
החברה, שעוד לפני פרוץ המגפה הפסידה כסף לנוכח התחרות הגוברת מצד חברות לואו קוסט, הגישה את בקשת ההגנה מפשיטת רגל ביולי יום לאחר תחילת השביתה. הממשלה השוודית דחתה בקשה להזרמת הון נוסף, בעוד הממשלה הדנית אמרה כי תשקול למחוק חלק מהחובות ולהזרים הון אם ב-SAS ישיגו גם מימון ממשקיעים בסקטור הפרטי.