סגור
חברת תעופה SAS סקנדינבית
מטוסים של SAS (צילום: בלומברג)

טייסי SAS תומכים בהסכם שכר - לא יחדשו את השביתה

איגודי הטייסים השוודי, הדני והנורווגי הצביעו בעד הסכם שכר קולקטיבי עם חברת התעופה הסקנדינבית. ההסכם כולל בין היתר שעות עבודה ארוכות יותר של הטייסים, אך גם התחייבות של SAS להעסיק מחדש טייסים שפוטרו במהלך המגפה. בשביתה שנמשכה שבועיים ביולי בוטלו 3,700 טיסות

המשבר בחברת התעופה הסקנדינבית SAS בדרך לסיום. חברי איגודי הטייסים השוודי, הדני והנורווגי הצביעו בעד הסכם שכר קולקטיבי שאליו הגיעו עם חברת SAS בחודש שעבר, ולכן לא יחזרו לשבות, כך הודיעו איגודי העובדים היום (שבת), לפי דיווח ברויטרס.
SAS, שנמצאת בקשיים זה זמן מה, ואף הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11) בארצות הברית ביום השני של השביתה, העריכה שהשביתה שנמשכה 15 ימים ביולי, וגרמה לביטול של 3,700 טיסות במהלך תקופת השיא של הקיץ, עלתה לה 145 מיליון דולר.
ההסכם בין איגודי הטייסים לחברה כולל אמנם שכר נמוך יותר ושעות עבודה ארוכות יותר של הטייסים, אך גם התחייבות של SAS להעסיק מחדש טייסים שפוטרו במהלך המגפה. כמו כן הטייסים קיבלו ערובה שהחברה לא תקים חברות-בת חדשות שיעסיקו טייסים בתנאים שונים מאלה שעליהם הסכימו כעת, כך מסר דנסק מטאל, האיגוד המקצועי המייצג את הטייסים הדנים. ההסכם יצטרך לקבל את אישור בית המשפט האמריקאי שמטפל באינטרסים של הנושים במסגרת הליך צ'פטר 11.
בדנמרק הצביעו 93% מחברי האיגוד בעד ההסכם. "אני מאוד שמח על התמיכה הרחבה בהסכם, במיוחד אחרי שהיינו בכזה קונפליקט ארוך וקשה", אמר הנריק ת'יירגוד, יושב ראש איגוד הטייסים הדני. "החברים הבינו את חומרת המצב, וזה מראה כמה חזקה הסולידריות בקרבם", הוא אמר. האיגודים בנורווגיה ובשוודיה אמרו שרוב חבריהם תמכו גם כן בעסקה, אך לא פירטו את תוצאות ההצבעות.
SAS, שכבר סבלה מהפסדים לפני המגפה עקב התחרות הגוברת מצד חברות לואו-קוסט, אמרה שעליה לחתוך עלויות נוספות ולגייס יותר הון כדי לשרוד. בעוד ממשלת שוודיה דחתה את בקשת החברה לסיוע כספי נוסף, דנמרק אמרה שאולי תעביר כסף נוסף אם SAS תצליח למצוא קודם לכן סיוע במגזר הפרטי.