סגור

בכירים בממשלי אובמה וקלינטון: "השתלטות מאסק על טוויטר - איום ישיר על ביטחון הציבור"

עשרות ארגונים ממשלתיים ולא ממשלתיים, כולל העמותה של ג'ורג' סורוס, הוציאו מכתב משותף נגד אלון מאסק: לטענתם, התרת חופש הביטוי ברשת החברתית ללא הגבלה תגרום לציבור להיות מזוהה עם "פלטפורמה המעצימה שנאה"; הוא צייץ בתגובה: "מי מממן את הארגונים האלה שרוצים לשלוט בגישה שלכם למידע?"

26 ארגונים חתמו על מכתב המביע חשש מתוכניותיו של אלון מאסק לטוויטר, וקראו למפרסמים להחרים את הפלטפורמה אם הוא אכן יקדם חופש דיבור ללא הגבלות. הארגונים הללו כוללים את עמותת "אופן סוסייטי" של המיליארדר ג'ורג' סורוס, ארגונים לא ממשלתיים שהוקמו על ידי בכירים בממשל קלינטון ואובמה וכן ארגונים בהם תומכות ממשלות של מדינות באיחוד האירופי.


"ההשתלטות של אלון מאסק על טוויטר תרעיל אף יותר את מערכת איזון המידע שלנו ותהווה איום ישיר על ביטחון הציבור, במיוחד בקרב הפגיעים ביותר", נכתב במכתב ביחס לעסקה בה צפוי הבעלים של טסלה לרכוש את הרשת החברתית ב-44 מיליארד דולר. בהמשך הזהירו כי פרסום בטוויטר יגרום לחברות להיות מזוהות עם "פלטפורמה המעצימה שנאה, קיצוניות, מידע שגוי בנושאי בריאות ותיאוריות קונספירציה".

1 צפייה בגלריה
אלון מאסק ו דונלד טראמפ על רקע טוויטר
אלון מאסק ו דונלד טראמפ על רקע טוויטר
אלון מאסק ודונלד טראמפ - הראשון רוצה להתיר לנשיא לשעבר לשוב לצייץ אחרי החרמתו מהפלטפורמה
(צילומים: איי פי, שאטרסטוק)

עוד המשיכו והזהירו הכותבים: "תחת הנהגתו של מאסק, טוויטר בסכנה להפוך לבור שופכין של מידע שגוי, ולזהם את מערכת המידע שלנו בתקופה שבה האמון במוסדות ובכלי התקשורת כבר בשפל.
"כספי הפרסום שלכם יממנו את פרויקט הגאווה הזה של מאסק או שהם יכולים לחייב אותו לקחת אחריות. אנחנו קוראים לכם לדרוש ממאסק לציית לכללים הבסיסיים הללו של אמון וביטחון בקהילה, ולמשוך את כספי הפרסום שלכם מטוויטר אם לא יעשה זאת".
מאסק הספיק כבר להגיב למכתב, ובציוץ תהה: "מי מממן את הארגונים האלה שרוצים לשלוט בגישה שלכם למידע? בואו נחקור", ובהמשך הוסיף: "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר".
המכתב, עם חתימות 26 הארגונים, נשלח על נייר הנושא עם הלוגו של הארגונים Accountable Tech ,Media Matters for America ו-Ultraviolet. בראש אקונטבל טק עומד ג'ס להריך, לשעבר הדובר של הילרי קלינטון לענייני יחסי חוץ והאחיין של דיוויד אלכסנדר, יועץ בכיר לשעבר של ברק אובמה. הארגון הוקם במאי 2020, ואינו מחויב לחשוף את התורמים שלו.
מדיה מטרס פור אמריקה הוקם במאי 2004 על ידי דיוויד ברוק. לפי Influence Watch, הארגון הוקם בעזרת תרומות בגובה 2 מיליון דולר מתורמים בולטים בנוף הליברלי, ובהם סוזי תומפקינס בול, המייסדת של מותגי האופנה אספריט ונורת' פייס, וג'יימס הורמל, שמת באוגוסט האחרון בגיל 88. הורמל היה ההומו המוצהר הראשון שכיהן כשגריר אמריקאי.
בין הדברים שנכתבו על ידי הארגונים: "תחת הנהגתו של מאסק, טוויטר בסכנה להפוך לבור שופכין של מידע שגוי - משכו את כספי הפרסום שלכם מטוויטר", פנו למפרסמים. מאסק הגיב: "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר"
מספר ארגונים יהודיים משמשים גם כתורמים, ובהם ארגון הנדבנים היהודים של בוסטון ו-Community Foundation of the United Jewish Federation of San Diego.
אולטרה ויולט הוקם ב-2021, ועם התורמים שלו נמנים התאחדות המורים של ארצות הברית, וכן העמותה NoVo Foundation, שהקים בנו של וורן באפט, פיטר.
עם הארגונים שחתמו על המכתב נמנים גם כאלה הפועלים מחוץ לארצות הברית, כמו Fair Vote UK, שלפי הגדרתו פועל נגד שימוש לא הולם במידע ונגד הטיית בוחרים והיעדר שקיפות במערכות בחירות.