סגור

תשאירו את המכונית בבית: גרמניה משיקה כרטיס תחבורה ציבורית משולב ב-9 יורו בלבד בחודש

התוכנית תקפה לשלושה חודשים החל מה-1 ביוני, ותכלול את כל סוגי התחבורה הציבורית בגרמניה. לשם השוואה, המחיר של 27 יורו לשלושת החודשים נמוך בכחצי מהכרטיס החודשי הזול ביותר בברלין. דווח כי התוכנית היא תגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה, שהובילה לעלייה במחירי האנרגיה

הפרלמנט הגרמני אישר תוכנית שמטרתה לסייע בהפחתת עלויות התחבורה במדינה בשלושת החודשים הקרובים, זאת על רקע הזינוק במחירי הדלק.
התוכנית מציעה כרטיס משולב לתחבורה ציבורית במחיר של 9 יורו (9.5 דולר) בלבד בחודש. התוכנית תקפה לשלושה חודשים החל מה-1 ביוני, והיא תכלול את כל סוגי התחבורה הציבורית ברחבי גרמניה. לשם השוואה, המחיר של 27 יורו לשלושת החודשים הוא נמוך בכחצי מהכרטיס החודשי הזול ביותר בברלין.
2 צפייה בגלריה
תחבוןרה ציבורית גרמניה טראם אוטובוס רכבת קלה
תחבוןרה ציבורית גרמניה טראם אוטובוס רכבת קלה
תחבורה ציבורית בגרמניה
(צילום: שאטרסטוק)
באתר החדשות הגרמני DW דיווחו כי התוכנית היא בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה, שהובילה לעלייה במחירי האנרגיה, והיא חלק מחבילת סיוע פיננסית כשהמטרה היא להפחית את צריכת הדלק ואת זיהום האוויר. "כל אדם שמשתמש בתחבורה הציבורית מסייע לגמילת המדינה מהאנרגיה הרוסית ומקרב אותנו לניטרליות אקלימית", מסר שר התחבורה הגרמני פולקר ווישינג.
2 צפייה בגלריה
תחבוןרה ציבורית גרמניה טראם אוטובוס רכבת קלה
תחבוןרה ציבורית גרמניה טראם אוטובוס רכבת קלה
תחבורה ציבורית בגרמניה
(צילום: שאטרסטוק)
הממשלה הגרמנית מתכוונת להקצות 2.5 מיליארד יורו למימון התוכנית. עם זאת, באיגוד התיירות הגרמני מתלוננים כי היוזמה לא מספיקה כדי למשוך יותר אנשים לתחבורה הציבורית וזאת משום שיש צורך בהרחבה של התשתיות והשירותים. "כרטיס ב-9 יורו אין פירושו שיוסיפו אוטובוס נוסף באזורים המרוחקים, ואלו הם האזורים שבו יש להגדיל משמעות את החלופות למכונית", הסיף ינס הילנברג, מומחה לתחבורה מטעם האיגוד לסביבה והגנה על הטבע, בריאיון לגרדיאן.
מדויטשה באהן, מפעילת הרכבות הלאומית והמשתתפת הגדולה ביותר בפרויקט, נמסר כי הם יתחילו במכירת הכרטיסים כבר השבוע.