סגור

היוזמה הדרקונית של הבנק היפני: אסור לעשן, גם בעבודה מהבית

הנהלת נומורה מבקשת מהעובדים המעשנים לא לשוב לשולחנם במשך 45 דקות; לכאורה, המטרה היא למנוע ריח לא נעים, אך בפועל העובדים סבורים שהכוונה היא לסיים את הנוהג בו מתאפשרות להם הפסקות עישון בנות 10 דקות; במקביל מתכוונת החברה לסגור את חדרי העישון

נומורה, בנק ההשקעות הגדול ביותר ביפן, ביקש מסגל העובדים שלו להפסיק לעשן במהלך יום העבודה - אפילו אם הם עובדים מהבית.


לפי כתבה בפייננשל טיימס, היוזמה תוארה באופן פרטי על ידי מספר עובדים של נומורה כ"חודרנית", למרות שהיא אינה כוללת מערכת בקרה רשמית או עונשים למפיריה. היא בתוקף לכל סגל העובדים – אלה העובדים במשרדים, וגם יותר מ-50% מעובדי החברה העובדים מהבית.

2 צפייה בגלריה
סיגריה עישון סיגריות
סיגריה עישון סיגריות
(צילום: Pixabay)

נומורה קישרה את המהלך, עליו הודיעה במזכר פנימי, לשיפור בריאות העובדים והנוחות במקום העבודה. עם זאת, מספר עובדים אמרו שהם מרגישים שהיוזמה היא ניסיון של ההנהלה לשנות לצמיתות את תרבות העבודה בה הפסקות סיגריה הן דבר שבשגרה – כיוון שהן מצטברות לכדי הפסקות בתשלום שעובדים לא מעשנים אינם נהנים מהן, ובהרבה מקרים אף מתוסכלים מהן.
המדיניות החדשה של נומורה כוללת בקשה מעובדים מעשנים שחשים צורך בלתי נשלט לצאת לעשן במהלך העבודה, לא לחזור לשולחנם במשך 45 דקות, לכאורה על מנת למנוע ריחות לא נעימים, אך למעשה בקשה זו נועדה למנוע מהמעשנים את ההפסקות של עשר דקות להן הם רגילים, ולאלצם להשתמש בהפסקת הצהריים שלהם כדי לעשן.
למרות שיוזמת הפסקת העישון של נומורה קיימת כבר זמן מה, המזכר האחרון התריע שבכוונת החברה לסגור את חדרי העישון בכל משרדיה ביפן באוקטובר, מה שיכול להשפיע משמעותית על עובדי החברה המעשנים. זאת לאחר שטוקיו וערים נוספות אסרו על עישון על מדרכות ובמקומות ציבוריים רבים.
כבנק ההשקעות הגדול ביפן, נומורה מספק כבר שנים רבות ייעוץ לחברת ג'פאן טובאקו (Japan Tobacco) – חברה גלובלית גדולה שצמחה באמצעות רכישות בינלאומיות, וממשיכה לנסות ולהטיל ספק בסיכוני הבריאות שנקשרים לעישון פסיבי. חברת הטבק מסרה בעקבות המהלך שהוא לא יביא לשינוי בקשריה העסקיים עם נומורה.

2 צפייה בגלריה
נומורה Nomura בנק השקעות יפן
נומורה Nomura בנק השקעות יפן
נומורה
(צילום: בלומברג)