סגור
רשת טעים וזהו רוסיה צ'יפס
רשת טעים וזהו (צילום: רויטרס)

למקדונלד'ס יש מחליפה ברוסיה, אבל חסר לה צ'יפס

רשת "טעים וזהו" מתריעה כי תתקשה לספק את התוספת האלמנטרית להמבורגרים שלה; הסיבות: יבול נמוך של תפוחי אדמה ברוסיה וסירובן של יצרניות צ'יפס לשלוח את המוצר למדינה בשל הסנקציות שהושתו עליה

יצרניות צ'יפס מסרבות לשלוח מלאי לרוסיה, כך לדבריו של מנכ"ל החברה שנכנסה לנעליה של מקדונלד'ס במדינה, שגם אמר כי המאמצים להגדיל את הייצור המקומי נקלעו לבעיות רבות.
מקדונלד'ס יצאה מרוסיה בעקבות הסנקציות שהושתו עליה לאחר הפלישה לאוקראינה, ומכרה בחודש מאי את כל המסעדות שהיו בבעלותה לזכיין מקומי. הסניפים נפתחו מחדש ב-12 ביוני תחת השם Vkusno & tochka (טעים וזהו), כשהמנכ"ל אולג פרואב (Oleg Paroev) מסר שביום הפתיחה נמכרו קרוב ל-120 אלף המבורגרים. הבעלים החדשים ניסו להדגיש כי ישמרו על הסטנדרטים הגבוהים ואפילו ישפרו אותם כך שהצרכנים לא ירגישו בהבדל, אך לפי רויטרס בחודש שעבר מאז הפתיחה מחדש הרשת מתמודדת עם מחסור בצ'יפס. זאת בשל יבול נמוך של תפוחי אדמה ברוסיה ובעיות בשרשראות האספקה.
"בשל האירועים חברות זרות רבות, הייתי אומר שבעצם כל היצרניות הגדולות של צ'יפס, מסרבות לשלוח אלינו לרוסיה את המוצר", אמר פרואב בריאיון לערוץ הטלוויזיה RBC.
לדבריו, המפעלים המייצרים צ'יפס שייכים לחמש או שש חברות גדולות, שהמטות שלהן נמצאים במדינות "לא ידידותיות" (כלומר כאלו שהטילו סנקציות על רוסיה) ולכן מסרבות לספק את המוצר.
לפי פרואב, שרר השנה מחסור ברוסיה בתפוח האדמה הספציפי הנחוץ להכנת צ'יפס. הוא הזהיר כי בהמשך עלולות להתגלות בעיות נוספות בייצור בשל המספר הקטן של חברות במדינה שמייצרות את המוצר.