סגור
ג'ף בזוס בעלים של אמזון בלו אוריג'ין
ג'ף בזוס. חסך 600 מיליון דולר במסים (צילום: Paul Ellis/ REUTERS)

משאיר אבק לאלון מאסק: ג'ף בזוס הוא שוב האדם העשיר בעולם

מייסד אמזון חזר למקום הראשון בדירוג המיליארדרים של בלומברג - לראשונה מאז 2021 - הודות להון מוערך של 200 מיליארד דולר. יריבו אלון מאסק מדורג שני עם 198 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 24% בשווי טסלה מתחילת השנה. אחריו מנכ"ל ענקית מוצרי היוקרה והטיפוח LVMH ברנר ארנו עם 197 מיליארד דולר

ג'ף בזוס כבש מחדש את פסגת דירוג עשירי העולם. מייסד אמזון עקף את אלון מאסק וברנר ארנו וטיפס לראש דירוג המיליארדרים של בלומברג, לראשונה מאז 2021.
לפי הדירוג, שווי ההון של בזוס עמד ביום שני על 200 מיליארד דולר, זאת בעוד שמאסק הסתפק ב-198 מיליארד דולר וארנו, מנכ"ל ובעל השליטה בענקית מוצרי היוקרה והטיפוח LVMH, מוערך ב-197 מיליארד דולר. חישוב שווי ההון מתבסס על שינויים בשווקים, הכלכלה ודו"חות נוספים.
מקורו של מרבית הונו של בזוס הוא מאמזון, אותה הקים ב-1994 בסיאטל. מאז הקים גם את חברת חקר החלל בלו אוריג'ן וגם רכש את העיתון וושינגטון פוסט עבור 250 מיליון דולר.
בחודש האחרון מכר בזוס מניות של אמזון בשווי 8.5 מיליארד דולר. מכירת המניות התבצעה במקביל למעבר של בזוס מסיאטל למיאמי, שם לא מוטל מס על רווחי הון. פירוש הדבר כי בזוס חסך 600 מיליון דולר במסים שהיה אמור לשלם למדינת וושינגטון על מכירת המניות, לו עדיין היה מתגורר שם.
לפי בלומברג, הונו של בזוס עלה ב-23 מיליארד דולר מאז תחילת השנה. לעומת זאת, הונו של מאסק התכווץ באותה תקופה ב-31 מיליארד דולר, על רקע ירידה של 24% במכירות של טסלה - ונסיגה בהיקף דומה בשווי המניה מתחילת 2024. בנוסף, בחודש שעבר ביטל שופט את חבילת השכר בגובה 55.8 מיליארד דולר שהוענקה למאסק בטסלה.
בזוס השתמש בינתיים בכספו הרב כדי לרכוש בית מפואר בפלורידה ב-68 מיליון דולר ויאכטה ב-500 מיליון דולר.