סגור
ג'ף בזוס בעלים של אמזון בלו אוריג'ין
ג'ף בזוס, הבעלים של אמזון (צילום: Paul Ellis/ REUTERS)

אמזון: המייסד בזוס צפוי למכור מניות ב-8.6 מיליארד דולר

לפי מסמכים שהגישה ענקית המסחר המקוון לרשות ני"ע בארה"ב, מדובר במכירה של 50 מיליון מניות שתתבצע בשנה הקרובה; מניית אמזון זינקה אתמול ב-8% לאחר דוחות טובים לרבעון הרביעי

מייסד אמזון ג'ף בזוס ימכור בשנה הקרובה 50 מיליון מניות בענקית המסחר המקוון, כך על פי מסמכים שהגישה החברה אתמול (ו') לרשות ני"ע האמריקאית (SEC). בסוכנות רויטרס דיווחו כי שווי המניות עומד על 8.6 מיליארד דולר, בהתבסס על המחיר הנוכחי של 171.8 דולר למניה.
מניית אמזון ננעלה במסחר בוול סטריט אתמול בעלייה של 8%, זאת לאחר שפרסמה ביום חמישי את תוצאות הרבעון הרביעי, שהיו גבוהות מהתחזיות. ההכנסות בשלושת החודשים האחרונים של השנה טיפסו ב-14% ל-170 מיליארד דולר, כשהצפי עמד על 166.2 מיליארד דולר. כמו כן, אמזון דיווחה על הכנסות ראשוניות בחטיבת הענן ממאפיינים המבוססים על AI. מניות החברה זינקו בשנה שעברה ב-80% על רקע ראלי במניות הטכנולוגיה, ורשמו ביצועים טובים יותר ממדד המניות S&P 500.
לפי המסמכים, עסקת המכירה תלויה במספר תנאים. היא גובשה בנובמבר של השנה שעברה ותושלם עד 31 בינואר, 2025.
בזוס ייסד את אמזון ב-1994, תחילה כחנות ספרים מקוונת. ב-2021 הוא פרש מתפקד המנכ"ל והפך ליו"ר. הוא מדורג כיום כאדם השלישי העשיר בעולם עם הון של 185 מיליארד דולר, אחרי אלון מאסק וברנר ארנו, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.
בדומה לבזוס, גם גרושתו מקנזי סקוט מכרה מניות אמזון. בשבוע שעבר דווח כי ב-2023 היא מכרה רבע מהמניות שברשותה – קרוב ל-65.3 מיליון מניות אמזון, בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר.