סגור
תרופה לטיפול קורונה פייזר

סין במגעים עם פייזר לייצור מקומי של תרופה נגד קורונה

המדינה מנהלת מו"מ עם ענקית הפארמה כדי להשיג רישיון שיאפשר ליצרניות מקומיות לייצר ולהפיץ גרסה גנרית של התרופה שלה נגד קורונה פקסלוביד. התרופה הניתנת בטבליות משמשת לטיפול בחולי קורונה שמצויים בסיכון גבוה להידרדרות במצבם הבריאותי

סין מנהלת מגעים עם פייזר כדי להשיג רישיון שיאפשר ליצרניות תרופות מקומיות לייצר ולהפיץ במדינה גרסה גנרית של תרופת הפקסלוביד (Paxlovid) של החברה לטיפול בקורונה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
פקסלוביד, הניתנת באמצעות טבליות, משמשת לטיפול בחולי קורונה שמצויים בסיכון גבוה להידרדרות במצבם הבריאותי. משך הטיפול בה עומד על חמישה ימים.
ממחקרים שנעשו על התרופה עולה כי השימוש בה מפחית משמעותית את הסיכון להידרדרות במצבם של חולי קורונה ואת הצורך לאשפז אותם, ולכן התרופה קיבלה אישור חירום מה-FDA, מהרשויות באירופה וממשרד הבריאות בישראל.
על פי הדיווח ברויטרס, הרגולטור בסין - המינהל הלאומי למוצרים רפואיים (NMPA) - מוביל את השיחות עם פייזר מאז סוף דצמבר. בפברואר נתן הרגולטור הסיני אישור על תנאי לשימוש בתרופה, מה שהפך אותה לגלולה הראשונה הניתנת דרך הפה, שפותחה ספציפית לטפל בקורונה, שקיבלה אישור במדינה.