סגור

ארה"ב: חקירות נגד 18 חברות תעופה שלא החזירו כסף לנוסעים בתקופת הקורונה

משרד התחבורה האמריקאי בוחן 30 אלף תלונות של נוסעים אשר לא קיבלו החזרים; ביוני הוטל קנס של 25.5 מיליון דולר על אייר קנדה - המו"מ בנושא עדיין נמשך

משרד התחבורה האמריקאי מנהל חקירות נגד 18 חברות תעופה בעקבות תלונות של לקוחות כי לא סיפקו החזרים בתקופת מגפת הקורונה.
המשרד מסר בדיווח לבית הלבן כי הוא בודק כ-30 אלף תלונות בהן מעורבות 18 חברות תעופה מתוך 20 שנחקרו בראשונה. שמותיהן של החברות לא פורסם.
"המשרד הקדיש זמן, אנרגיה ומאמץ לא מבוטל על מנת להבטיח הקלה לצרכנים ולחייב את חברות התעופה בדין וחשבון", נכתב בדו"ח שפורסם ובו צוין כי חקירות בנוגע לתלונות הקשורות לאייר קנדה ויונייטד איירליינס הסתיימו.
ביוני הודיע משרד התחבורה כי הוא מבקש להטיל קנס בסך 25.5 מיליון דולר על אייר קנדה, מאחר שלא שילמה בזמן החזרים לאלפי צרכנים על ביטול טיסות לארה"ב או ממנה. אייר קנדה מצידה דחקה במשרד התחבורה האמריקאי לדחות את התלונות וטענה כי מדובר ב "התנהלות שרירותית של המשרד הסותרת לחלוטין חוקים מבוססים לפיהם החברה מתנהלת מזה שנים". אתמול מסר המשרד כי המו"מ עם אייר קנדה נמשך. מאייר קנדה לא נמסרה תגובה.


1 צפייה בגלריה
חברת תעופה יונייטד איירליינס בואינג 737 נמל תעופה סן פרנסיסקו
חברת תעופה יונייטד איירליינס בואינג 737 נמל תעופה סן פרנסיסקו
מטוסים של יונייטד בסן פרנסיסקו. החזירה כסף לנוסעים
(צילום: גטי )

המשרד הודיע עוד אתמול כי הוא בוחן בנפרד ארבע חברות תעופה זרות שהגישו בקשה להגנה מפני פשיטת רגל ו"בודקות אפשרויות לפיצוי נוסעים שלא קיבלו החזרים בעקבות ביטול טיסותיהן".
בינואר סיים המשרד חקירה אשר נגעה בחברת יונייטד איירליינס, לאחר שהחברה "נקטה צעדים בנושא, כך שאלפי נוסעים שההחזרים נשללו מהם - קיבלו אותם ביוני 2020".
משרד התחבורה האמריקאי פועל להגדלת מספר העובדים המטפלים בתלונות צרכנים ב-38%, ובמקביל מתכוון לפרסם תקנות בנושא החזרים לצרכנים שנאלצים לוותר על נסיעתם בשל מגבלות שהטיל הממשל. לפי המשרד, לפחות תשע חברות תעופה שסיפקו בתחילה שוברים או זיכויים במקום החזרים עבור כרטיסים, שינו את מדיניות ההחזרים שלהן וסיפקו את ההחזרים כנדרש.